חלב שקדים ביתי – גם טעים ובעיקר בריא

0
562
חלב שקדים - נתניה - נתניה און ליין
חלב שקדים. צילום fotolia

כמו כל תושב נתניה, גם אני, בימי הקיץ הלוהטים, נוהג לעצור באחת העמדות ולרכוש לעצמי כוס רוזאטה שזה מיץ שקדים ממותק במיוחד ואחד המשקאות היותר מעניינים בצפון אפריקה (בדגש על לוב).

חלב שקדים נקרא כך בשל צבעו הלבן. הוא עשוי משקדים, לא מכיל כולסטרול, מושלם כתחליף לחלב בקר כיוון שאינו מכיל לקטוז. הוא מכיל סידן, 18% מהשקד הוא חלבון (לא חלבון שלם). הוא מקור מצוין לאשלגן וגם לוויטמינים מסוג E,B וגם C.

חלב שקדים שימש את המשפחות הנוצריות באירופה של ימי הביניים, כתחליף לחלב בקר בתקופת "התענית". בעשור האחרון ניתן לפגוש את חלב השקדים יותר ויותר בסופרים רגילים – זאת כחלק מהטרנד הבריאותי אשר שוטף את המדינה.

הכנת חלב שקדים ביתי הוא קל ואינו מצריך תחכום או מקצועיות נרכשת. לחלב השקדים ניתן להוסיף מרכיבי טעם אישיים, החל מממתיקים כדוגמת דבש תמרים (סילאן), דבש רגיל וכלה בתמציות טעם כדוגמת וניל, אניס או קקאו.

מתכון חלב שקדים ביתי 

מרכיבים:

2 כוסות שקדים לא קלויים וללא קליפה (השרו אותם כל הלילה במים)
3 כוסות מים

להמתקה:
6 תמרים מגולענים שהושרו במים רותחים כחצי שעה
ניתן להשתמש במקום בשלוש כפות דבש תמרים

אביזרי עזר:

בד חיתול
בלנדר או מעבד מזון

שלבי הכנה:

השרו את השקדים במים כל הלילה. לאחר מכן הכניסו אותם למים רותחים – כך יהיה קל לקלפם. נעביר את השקדים ביחד עם המים, הסילאן או התמרים (או כל מרכיב טעם שאתם אוהבים) לבלנדר – עד לקבלת חלב השקדים.

ניקח כלי קיבול ונעביר את החלב דרך מסננת לכלי קיבול שני. נבצע סינון שני, הפעם ישר לצנצנת הזכוכית שתכיל את החלב – באמצעות בד חיתול. הסינון השני יגרום לנו לקבל מרקם חלק, נעים יותר וקטיפתי. זהו, חלב השקדים מוכן לשתייה. החלב במקרר ישמור על טריותו לפחות ארבעה ימים. טיפ: באמצעות משחק ביחס בין המים לשקדים ניתן ליצור יופי של שמנות או מילויים לעוגות.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן