חלבה ביתית עם פיסטוק חלבי ואגוזי מלך

על השאלה איך מכינים חלבה ביתית, כזו עם פיסטוק ואגוזי מלך? עונה שף קונדיטור סער אהרוני. תתפלאו כמה המתכון הזה קל להכנה...

12
10882
מתכון חלבה ביתית - נתניה מבשלת
חלבה ביתית עם פיסטוקים ואגוזי מלך. צילום באדיבות סער אהרוני

על השאלה איך מכינים חלבה ביתית, כזו עם פיסטוק ואגוזי מלך? עונה שף קונדיטור סער אהרוני. תתפלאו כמה המתכון הזה קל להכנה…

חלבה, ועוד חלבה ביתית, נקשרת אצלי עם זיכרונות ילדות מתוקים. אני זוכר טיולים יפים עם משפחתי בירושלים. אני זוכר, בעיקר, את מדפי החלבה בחנויות ובשוק מחנה יהודה. הטעם שלה, הריח שלה והתוספות שהיו עליה ובתוכה. פשוט, רק לבחור…

האמת, שיש הבדל בין מה שקונים בסופרים לבין אלה הנמכרות על המשקל. והיות שלי יש את טעם הילדות שאני זכרתי, שילבתי בין מתכון משפחתי לבין מתכון שסיפר לי אחד המוכרים בשוק.

מתכון חלבה ביתית (בסיסי למתחילים)

  • מתכון בסיסי למתחילים. שדרוגים יש בשפע, אז מוזמנים לכתוב לי ובשמחה אייעץ
  • מומלץ להיעזר במדחום, אבל אפשר להסתדר גם בלעדיו

מרכיבים:

500 גרם טחינה גולמית משובחת (אל תחסכו)

כוס וחצי כוסות סוכר

חצי כוס מים

פיסטוקים קלויים

אגוזי מלך שבורים וקלויים

אופן ההכנה:

בקלחת משלבים את הסוכר והמים ומתחילים לבשל על אש בינונית. אחרי 5 דקות מכניסים מד חום. חום הסוכר צריך להגיע ל 120 מעלות. למי שאין מדחום הכינו כוס קטנה עם מים קרים וכפית. בערך אחרי חמש דקות של בישול, קחו טיפה מהסירופ ושימו במים. הסירופ מוכן כאשר הטיפה הופכת לכדור גמיש כמו גומי, שאפשר לשחק בו באצבעות. יש לבדוק כל חצי דקה, קצת רגעים של כימיה במטבח עם הילדים על הדרך, אבל ככה נדע שהסירופ מוכן.

ברגע שמגיעים לשלב הרצוי, מוזגים את הטחינה אל תוך קערת מיקסר עם וו גלישה. מפעילים את המיקסר על מהירות איטית. זהירות, בשלב הזה הסירופ רותח. יוצקים אותו לאט על הטחינה. מוסיפים את הפיסטוקים ואת שברי האגוזים (אני ממליץ לקלות אותם לפני). עובדים עם המיקסר עד לקבלת מסה אחידה. מעבירים את החלבה לתבנית עם נייר אפייה ושמים גם מעל התבנית נייר אפייה. נותנים לחלבה להתקרר לטמפרטורת החדר. מדובר בתהליך של ארבע שעות בערך, כי החלבה צריכה להתייצב. חותכים ומגישים. את החלבה רצוי לשמור במקרר. לא בחוץ.

טיפ: חובבי הווניל מוזמנים לקחת תמצית ווניל ועדיף תרמיל ווניל ולבשל אותו יחד עם סירופ הסוכר. ניתן, בנוסף, לקשת את החלבה עם מזיגתה לכלי קיבול בטרם התקררה, בחתיכות פיסטוקים מעל.

 

12 תגובות

  1. תודה רבה על השיתוף!
    האם ניתן להחליף את הסוכר במייפל איכותי טהור? במידה וכן מה הכמות
    במידה ולא מה האופציה ללא סוכר
    תודה רבה

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן