חוויה אחרת: מלכת השלג על הקרח

0
454
מלכת השלג. קרקס מוסקבה - החלקה אמנותית. צילום יח"צ

 

לראשונה מתארח בישראל קרקס מוסקבה על הקרח במופעו הבינלאומי 'מלכת השלג'. המופע, שיועלה בשורה ארוכה של היכלי תרבות, עם בימה שהותאמה במיוחד להחלקה על הקרח, כול גם את העיר נתניה.

המופע המרהיב מגיע אלינו לאחר סבב הופעות עולמי בצרפת, פולין, קנדה, סין, דרום אמריקה וצפון אמריקה, ויעלה – כאמור – בהיכלי התרבות בנתניה, אשקלון, אשדוד, מודיעין, הרצליה, כרמיאל, חיפה, כפר סבא, מעלות, תל אביב-יפו, ירושלים, באר שבע, רחובות, ראשון לציון ואריאל.

מלכת השלג מאת הנס כריסטיאן אנדרסן, סיפורם של קאי וגרדה, הוא גם סיפור המאבק הנצחי בין טוב לרע, נאמנות ואהבה שחזקה מכל מכשול. ואם הילדים שואלים… קצת שיעורי בית. מלכת השלג היא מעשייה של אנדרסן, שפורסמה לראשונה בשנת 1845. הסיפור מתחיל בשדון מרושע שביקש לחמוד לצון. הוא הכין מראה מיוחדת, שכל מי שמסתכל בה רואה רק את הדברים הרעים והמכוערים בעולם, וכל הדברים הטובים והיפים משתקפים בה כהיפוכם – רעים ומכוערים. כאשר נשאו השדים את המראה גבוה אל השמיים, וגן העדן החל להשתקף בה, לא עמדה המראה בעומס הרשע שעליה להראות והתנפצה למיליון רסיסים שהתפזרו בכל העולם. אחד הרסיסים חדר לעינו ולליבו של ילד קטן בשם קאי, שגר בעיר סקנדינבית בשכנות לחברתו גרדה.

באחד מימי החורף פגש קאי את מלכת השלג – אישה יפהפייה עטויה בלבן, שפיתתה אותו לעלות על מרכבתה ולקחה אותו עמה לארמונה שבקוטב הצפוני. אהבתה של גרדה לקאי דחפה אותה לצאת לחיפוש ארוך ומסוכן אחריו. בדרך היא פגשה מכשפה מרושעת שניסתה לחטוף אותה, גן של פרחים מדברים שניסו לעזור לה, שודדת קטנה ומחוצפת שהתעקשה שגרדה תישן במיטתה, נסיך ונסיכה טובי לב, ומגוון יצורים טבעיים ועל-טבעיים.

המופע מציג את הסיפור באור חדש, מופלא, ססגוני ושופע פעלולים על רקע תפאורה ייחודית ובימוי מקורי שימיסו את ליבם של כל הצופים – גדולים וקטנים. ברשימת חברי קרקס מסוקבה: זוכי תחרויות בינלאומיות בהחלקה על הקרח, אמני קרקס מסורתי, ליצנים ורקדני בלט על הקרח. השילוב הייחודי בין החלקה אמנותית על הקרח וקטעי בלט לצד שימוש בפעלולי קרקס מקוריים, הכל על משטח קרח חלקלק, הפכו את המופע לאחד המבוקשים בעולם. הקשר הנתנייתי, אגב, אינו רק במופע הצפוי להתקיים בעיר, אלא בעובדה שאמני הקרקס צפויים, בין שלל הופעותיהם לקיים ביקור בנתניה. המופע "מלכת השלג" יועלה ביום יום רביעי (16.12, בשעה 18:00) – אודיטוריום היכל התרבות, נתניה.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן