חודש הספר והספריות: בנתניה קוראים יותר

0
135
צילום fotolia

"לתושבי העיר, ילדים ומבוגרים, יש את הצמא להרחיב את עולם הידע ואת חוויית הנפש. יותר ויותר לוקחים חלק במגוון האפשרויות הנפתחות בפניהם בספריות העיר" – כך אמרה לנתניה און ליין לאה אלון, מנהלת רשת הספריות העירוניות, אשר חשפה לקראת חודש הספר והספריות, נתונים מעודדים על הרגלי הקריאה של הנתנייתים.

"לנתונים המספריים אשר רוכזו לקראת חודש הקריאה הקרב, יש סיפור משלהם, המעיד על עושר האפשריות שמעמידות הספריות לפני התושבים ועל השימוש שהתושבים עושים באפשרויות אלה", ציינה אלון.

נקודת הכובד של סיפור הנתונים היא מספר המבקרים בספריות העיר נתניה שעמד במהלך שנת 2015 על כ- 344,000 מבקרים שעשו שימוש באפשרויות המגוונות שהספריות פרסו בפניהם. כ-28,000 קוראים שאלו כ-285,000 ספרים, סרטים ותקליטורי מוסיקה. בהרצאות, חוגים, סדנאות ומופעים השתתפו למעלה מ-12,500 תושבים ועוד אלף משתתפים קבועים באמצעות פעילות הקתדרה; בשעות הסיפור וההצגות צפו כ-13,000 ילדים – כך גם במשחקיות. בחדרי העיון נרשמו מעל 70,000 פניות של תלמידים, סטודנטים ותושבים.

למערכת נתניה און ליין הוסיפו מהעמותה לחינוך בלתי-פורמאלי, כי עד סוף החודש צפויים להתקיים בכל חמש הספריות העירוניות, בהן שלושה מבני מדיה-טק ושתי ספריות שכונתיות, כמו גם בכל ארבע המשחקיות ובספרייה העירונית בשפה הרוסית הגדולה בישראל, פעולות ואירועי תרבות לרגל חודש הספר והספריות. בין השאר יתקיימו מעל 20 אירועי תרבות, שעת סיפור והצגות מומחזות לילדים, ואילו לקהל הבוגר יותר מפגשים, ראיונות, שיחות ומופעים עם מובילי דעה בעולם הספרות והשירה הישראלית.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן