חודשה הרחקתו של הרב שמעון שר ממשרדי העירייה

5
188
הרב שמעון שר
הרב שמעון שר. ארכיון נתניה און ליין

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, עמית מיכלס, קיבל את בקשת המשטרה לחדש את תנאי הרחקתו של סגן ראש עיריית נתניה לשעבר, חבר המועצה הרב שמעון שר, ממשרדי עיריית נתניה וממשרדי ח.ל.ת והאריך את ההרחקה עד ל-1.5.17

בשבוע שעבר, מספר שבועות, לאחר שפג תוקף צו ההרחקה של הרב שמעון שר ממשרדי עיריית נתניה, הגישה שוב המשטרה בקשה להאריך את תנאי ההרחקה והגדירה את הזמן שחלף כתקלה. המשטרה הגישה את הבקשה בעקבות התפתחויות משמעותיות ביותר בחקירה וכן בחומר חקירה חדש שנוסף.

נציג המשטרה אישר ואף הדגיש, כי החקירה, שהחלה לפני למעלה משנה, כחקירה סמויה והפכה לגלויה עם מעצרם של הרב שר, ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג, בנה, הגרוש שלה ואחרים, נוגעת הפעם בעניינו של הרב שמעון שר לחשד לכאורה לקבלת תרומות למוסדות צאנז כדי לקדם אינטרסים של אותם תורמים, בתחום הנדל"ן.

בנוסף לחשד, לכאורה, לקבלת שוחד, מייחסת המשטרה לרב שמעון שר חשד, לכאורה, למרמה, הפרת אמונים ועבירות על חוק איסור הלבנת הון. עוד לטענת נציג המשטרה מדובר בחקירה מורכבת, שכל הזמן מתפתחת: "כל הזמן נוספות ראיות חדשות והודעות חדשות".

פרקליטו של הרב שר, עו"ד עמית חדד, טען במהלך הדיון, כי "מדובר באדם שהחשד לגביו הוא לא חשד לקבלת טובות הנאה לכיס, אלא חשד לקבלת טובות הנאה לקהילה. מנסים לצייר זכות בין הקהילה לבינו עד כדי כך שזה מקים עבירה פלילית". עוד טען עו"ד חדד, כי "המשטרה בעניינו של הרב שר יותר מאשר המעורבים האחרים, נקטה בעמדה קיצונית מדי".

עו"ד חדד השווה את מקרה הרב שר לתנאי שחרורה של ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, וטען כי במקרה שלה הגישה המשטרה רשימה מסודרת של אנשים איתם נאסר עליה ליצור קשר: "אם תהיה לו הרשימה הסגורה של אנשים שאין לו קשר איתם, הוא יוכל ללכת לוועדת החינוך או הרווחה". כמו כן טען, כי אם באותם שבועות בהם פג צו ההרחקה של הרב שר, לא עמדה המשטרה על כך, אין סיבה לחדש את ההרחקה.

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, עמית מיכלס, נענה לבקשת המשטרה והאריך את תנאי הרחקתו של הרב שר ממשרדי עיריית נתניה וממשרדי ח.ל.ת עד לתאריך ה-1.5.17.

בהחלטתו קבע, כי מהנספח הסודי וכן מחומרי החקירה הגולמיים עולה, שחלה התקדמות משמעותית בחקירה במספר מישורים: "לאחר ששמעתי את טענות הצדדים בעניין זה, אני סבור שאין כל מניעה בפן המשפטי לחדש את התנאי. אוסיף ואומר שלאור ההתפתחויות המשמעותיות שחלו בחקירה, גם אם הייתה מוגשת בקשה להחמרה בתנאי השחרור, ניתן היה לשקול אותה, שכן כפי שאמרתי, התפתחויות משמעותיות ונוגעות למישורי חקירה שונים בתכלית מאלו שנחקרו עד כה".

לעניין השוואת תנאי השחרור של ראש העירייה פיירברג-איכר, קבע השופט מיכלס, כי "אני סבור שהיקף החשדות והיקף המעשים המיוחסים למשיב שונה בתכלית מאלה המיוחסים לגב' פיירברג".

בנוסף קבע השופט מיכלס, כי "לאחר ששקלתי את כל השיקולים אני סבור שהבקשה להורות על חידוש והארכת תנאי השחרור לתקופה המבוקשת הינה מידתית. אין ספק שנגרם למשיב נזק, אולם, ככל שיבוטלו תנאי שחרור אלה יכול להיגרם נזק משמעותי לחקירה המתנהלת. אציין שגם בשלב מתקדם זה של החקירה, לאחר שנאספו חומרים לא מעטים, עדיין לא פרוסה התמונה כולה בפני היחידה החוקרת ועדיין לא ברור עד כמה מעורבים אנשים נוספים בעירייה בוועדה לתיכנון ובניה בפרשיות הנחקרות, ומכאן שעדיין קיים צורך בתנאי של איסור יצירת הקשר עם מי מעובדי העירייה או הוועדה".

כתבות נוספות העשויות לעניין את הקוראים:

ארבעה בכירים בחברות ציבוריות נחקרו בפרשת השחיתות בנתניה

5 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן