ועדת הגבולות: אלפי יחידות דיור בין נתניה לעמק חפר

3
890
ראש העיר נתניה מרים פיירברג-איכר. צילום רן אליהו

הוועדה הגאוגרפית מרכז, המוכרת גם בשם ועדת הגבולות, תחזור לפעילות שוטפת עם חתימה על ארבעה מנדטים לשינויי גבולות וחלוקת הכנסות

במסגרת פעילות הוועדה: שינוי גבולות וכן חלוקת הכנסות בין מועצת עמק חפר לעיר נתניה וכן חלוקת הכנסות ושינוי גבולות בין מועצת לב השרון וכן דרום השרון לעיר טירה.

מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, חתם השבוע על שלושה מנדטים לשינויי גבולות ומנדט נוסף לחלוקת הכנסות באזור המרכז.

שר הפנים, אריה דרעי, נוסיף כי "החתימה על מנדטים חדשים תוביל לצמצום פערים ויגבירו את השוויון".

 שינויי הגבולות המוצעים – אשר יטופלו על ידי ועדת הגבולות

שינוי גבולות נתניה – עמק חפר (מתחם תמל 1071 חבצלת). בהסתמך על תוכנית  ותמ"ל בהיקף של 570 דונם, 3500 יחידות דיור, מרחבי תעסוקה ומבני ציבור

בימים אלה מקודמת בותמ"ל תוכנית תמל/ 1071 חבצלת (פורסמה להפקדה בחודש מרץ 2020, לפני התנגדויות). התכנית בהיקף של כ-570 דונם וכוללת כ-3,500 יח"ד, מרחבי תעסוקה ומבני ציבור.

רוב מוחלט של השטחים בתחום השיפוט של מ.א. עמק חפר, כיום בשימוש חקלאי של מושב חבצלת השרון הסמוך לשטח מצפון.

ישנו נושא נוסף שנדון בוועדה: שני דונם מתכנית ותמל עין התכלת (1010) בשטח נתניה החורגים לתחום מ.א. עמק חפר. 

המאבק הציבורי בעניין חלוקה גיאוגרפית מחודשת בין רשויות והגברת המודעות לצורך זה, הובל במשך 20 שנה על-ידי ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר.

פיירברג – איכר טענה במהלך כל השנים כי ערים המאכלסות מעל 90% מתושבי המדינה ומוגבלות בשטח על בסיס גבולות מנדטוריים שאינם תואמים למציאות, חייבות שטחים שייועדו למסחר ולבנייה חדשה.

עקרון זה יושם עוד בשנת 2003 כאשר עיריית נתניה חתמה עם מועצת לב השרון על הסכם להקמת אזורי תעסוקה ומגורים משותפים בשטח בין שכונת ותיקים ושכונת קריית השרון לבין נורדיה.

 שינוי גבולות עיריית טירה עם מועצות אזוריות לב השרון וכן דרום השרון לצורך יישום תכנית להקמת שכונה חדשה בעלת 606 יחידות דיור בעיר טירה

תכנית ביוזמת רמ"י להקמת שכונה חדשה של 606 יח"ד בדרום מערב טירה על שטחים של דרום השרון ולב השרון (מספר תכנית 403-0362582, אושרה ביולי 2019).

היקף התכנית כ-160 דונם, היקף השטחים המבוקשים להעברה כ-140 דונם – 23 מלב השרון ו-120 מדרום השרון.

כתבות נוספות העשויות לעניין את גולשי נתניה אונליין: 

רוכבת אופניים חשמליים נפצעה באורח קשה בנתניה

החשד: מכירת מטבעות וירטואליים במיליוני שקלים ללא דיווח

 

 

3 תגובות

  1. נתניה מתפתחת לשכונות לווין לתיירים ותושבי חוץ. מרכז העיר קורס ושכונות נמוכות כמו עין התכלת סון שיהיו כמו רמת פולג, אוסף מגדלעם ריקים

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן