התרופה גרמה לאחוזי אלכוהול גבוהים בדמו של הנהג

0
88
עו
מייצג. עו"ד גל שר-טוב

תושב נתניה (30) נדון ל-360 ימי פסילת רישיון, מאסר על תנאי לשישה חודשים ו-160 שעות שירות לציבור, זאת לאחר שנתפס נוהג תחת השפעת אלכוהול – פי שלוש מהכמות המותרת.

מכתב האישום עולה, כי בחודש מרץ השנה נהג הנאשם ברכב משא סגור בכביש 2, מכיוון נתניה צפונה. בעליה למחלף חבצלת סטה שמאלה, פגע בגדר הפרדה והתהפך על צידו. עוד עולה מכתב האישום שהנאשם נהג כשהוא שיכור וכי בבדיקת נשיפה, נמצאו בדמו 815 מיקרוגרם אלכוהול.

פרקליטו של הנאשם, עו"ד גל שרטוב, הצליח להוכיח בבית המשפט, כי רמת האלכוהול בדמו של הנאשם היתה שונה, זאת לאור העובדה שהנאשם נטל תרופה, אותה הוא מקבל באופן קבוע, להרגעה. בבדיקה התברר, כי אחוז האלכוהול בתרופה גבוה ולכן, לטענת עו"ד שרטוב, נמצאו בדמו של הנאשם אחוזי אלכוהול גבוהים.

עו"ד שרטוב מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "ניתוח ציר הזמנים מהתאונה, לקיחת התרופה וביצוע מבחן הנשיפה ביחס למחקרים הקובעים את גרף קצב ספיגת האלכוהול בדם המושפע מגורמים רבים כגון משקל, תכולת הקיבה בעת הבדיקה ועוד, הוכיח כי קיים ספק לגבי תוצאת המדידה שהתקבלה במכשיר הינשוף המשטרתי ביחס למועד הנהיגה".

עקב כך תוקן כתב האישום, סעיפי האישום שיוחסו לו בכתב האישום הוקלו והוא נשלח לקבלת חוות דעת קצינת מבחן, אשר קבעה כי הנאשם מתאים לביצוע עונש חינוכי של שרות למען הציבור.

בעקבות הדברים הגיעו הצדדים להסדר טיעון. בית המשפט קיבל את הסדר הטיעון ואת טיעוניו של עו"ד שרטוב, וגזר על הנאשם 160 שעות לציבור, חצי שנה מאסר על תנאי, 360 ימי פסילה, חמישה חודשי פסילת רישיון על תנאי ו-קנס בסך 1500 שקלים.

עו"ד שרטוב ציין, כי "בית המשפט בניגוד לעמדת התביעה, קיבל את טיעוני וגזר על הנאשם של"צ של 160 שעות אותם עליו לבצע במשך שנה, פסילת רישיון לפחות משנה, מאסר על תנאי, פסילה על תנאי וקנס של 1500 שקלים. המדובר בנהג בעל רשיון ישראלי שנתיים בלבד ואולם בעברו היה בעל רשיון זר במשך מספר שנים ללא עבירות קודמות. הנאשם הפיק את הלקח ולקח אחריות, הוא נשוי ואב לקטין רך בימים, אשר איבד את מקום עבודתו לאור המקרה ונאבק לשקם את עצמו מאז ועושה חיל, שליחתו לכלא בנסיבות אלא לא היה מוצדק ואני שמח שבית המשפט אימץ את טענותיי בעניין זה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן