שנת הקורונה: 0 מ"ר התחלות בנייה למשרדים בנתניה

ניתוח נתוני הלמ"ס: בשנת 2020 לא היו כלל התחלות בנייה למשרדים בנתניה. לעומת זאת, 385,000 מ"ר של התחלות בנייה למגורים. יחד עם זאת, יזמים הבונים בנתניה מדווחים על ביקושים גבוהים למשרדים בעיר.

0
644
קבוצת איציק תשובה תקים את מטרופולין בנתניה - קומפלקס ענק לתעסוקה ומסחר
מטרופולין בנתניה - קומפלקס שיציע מסחר, תעסוקה, משרדים ומלונאות. צילום. 3Dvision

ניתוח נתוני הלמ"ס: בשנת 2020 לא היו כלל התחלות בנייה למשרדים בנתניה. לעומת זאת, 385,000 מ"ר של התחלות בנייה למגורים. יחד עם זאת, יזמים הבונים בנתניה מדווחים על ביקושים גבוהים למשרדים בעיר.

משבר הקורונה נתן אותותיו על התחלות בנייה למשרדים בנתניה בשנת 2020. מניתוח נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה, כי בנתניה לא היו כלל התחלות בנייה לשטחי משרדים בשנת 2020. לעומת זאת, בשנת 2019 נרשמו  11,260 מ"ר התחלות בנייה לשטחי משרדים. בכל העשור האחרון – משנת 2009 ועד סוף 2020 – החלו להיבנות בנתניה 89 אלף מ"ר בלבד למשרדים.

לשם השוואה, בראשון לציון החלו להיבנות רק בשנה החולפת 171 אלף מ"ר למשרדים. בת"א 136 אלף מ"ר ואילו בירושלים 121 אלף מ"ר.

מניתוח הנתונים לפי ייעודים, עולה כי לא בכל התחומים הורגשה האטה בבנייה בנתניה בשנת 2020. תחום המגורים שלט ללא עוררין בהתחלות הבנייה בעיר עם 385 אלף מ"ר למגורים. מדובר ב-1,959 התחלות בנייה – פי 2 יותר בהשוואה לשנת 2019. נתניה מדורגת במקום השישי מבין הערים המובילות בישראל בכמות התחלות הבנייה של דירות חדשות.

אפקט הפוסט קורונה: למרות שהעיר רשמה 0 התחלות בנייה למשרדים בנתניה, דווקא חברות תל אביביות מבקשות לעבור לעיר

יחד עם זאת, יזמי נדל"ן שבונים בעיר נתניה, מדווחים על ביקושים ערים לשטחי משרדים מצד חברות. אפקט האפטר קורונה, בו יותר ויותר חברות מחזירות עובדים לעבודה מהמשרד, כבר נותנת את אותותיה.

למערכת נתניה און ליין, אישר את הדברים עומרי ראובני, סמנכ"ל שיווק ומכירות בקבוצת איציק תשובה. "אנחנו בונים פרויקטים של משרדים ומסחר בעיר. דווקא בשנה האחרונה, ראינו עלייה בביקושים ובמכירות. ההיצע הנמוך של משרדים מפוארים בנתניה והחשיבה לטווח הארוך, הובילו משקיעים רבים לרכוש שטחי נדל"ן מניב בפרויקטים שלנו. מה גם, שמשקיעים רבים הבינו שהכי בטוח להם להשקיע בנדל"ן בתקופה של אי ודאות. אני מאמין, שאנחנו בדרך לצאת ממשבר הקורונה. הביקוש למשרדים רק יוסיף ויגדל. אני לא חושב שבישראל יאמצו את מודל העבודה מהבית בהיקף רחב. זה פחות מתאים למנטליות הישראלית".

ראובני מוסיף עוד, כי "הקורונה כן הביאה איתה תמורות בשוק, שצפויות להישאר איתנו גם בשנים הקרובות. חברות רבות הבינו, שאין הכרח להישאר רק בתל אביב. שם, כידוע, משלמים דמי שכירות גבוהים מאוד על המשרדים שם. ישנם לא מעט מעסיקים ובעלי חברות שניצלו את השנה האחרונה לשדרוג המשרדים שלהם. הם גילו, שאם הם קצת מתרחקים מגוש דן, הם אפילו מצליחים לשדרג את סביבת העבודה. בעלי חברות מקבלים יותר בעבור הכסף שלהם ואף חוסכים. כך, הביקוש למשרדים ברמת טריפל A גדל. היום מוצעים למכירה והשכרה שטחי מסחר ומשרדים חדשים ומפוארים בערי הפריפריה של המרכז, כמו ראשון לציון, נתניה ואפילו קיסריה".

עוד כתבות על מסחר ונדל"ן בנתניה ובאזור: 

החלה בניית מרכז לוגיסטי באבן יהודה בעלות של 230 מלש”ח

פינוי בינוי בנתניה: היתר בנייה לפרויקט ויצמן – סוקולוב

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן