הערכות: אם לא ימצאו מקורות מימון, ירין חסן יימכר

0
165
ירין חסן, מכבי נתניה. נתניה און ליין
ירין חסן, מכבי נתניה. צילום ניר אנשר לנתניה און ליין

 

הליך הקפאת ההליכים של מכבי נתניה מצד אחד והניסיון לשדר עסקים כרגיל מנגד, כשנושא התקציב לשנה הבאה הוא הדבר, כמעט היחידי שידוע, לא מספק שקט רב לשחקני הקבוצה. אחד הנכסים החשובים יותר בקבוצה הוא מי ששימש במהלך העונה הנוכחית בתפקיד קפטן הקבוצה: הבלם ירין חסן. השחקן, שגדל במחלקת הנוער של מכבי נתניה והמשיך לבוגרים עם חוזה לחמש שנים, מסיים אותו בימים אלה. למערכת נתניה און ליין נודע, כי לפחות ארבע קבוצות בליגת העל הביעו עניין בשחקן, שמצדו רוצה להישאר בקבוצה עליה ואיתה גדל. מנגד, אם יעבור לקבוצה אחרת תהא זכאית הנהלת מכבי נתניה לקבל עליו דמי השבחה – כסף שבהחלט יוכל לסייע לקבוצה הסוחבת מעל גבה חובות כבדים ותזרים מזומנים קשה ומהודק.

ירין, מה ידוע לך בשלב זה על המהלכים המבוצעים בפיקוחה של עו"ד חדש?

"לא יותר מדי. אנחנו מחכים שתהיה התקדמות – גם בנושא הכסף וגם כדי לראות לאן הקבוצה הולכת. כרגע אנחנו עוד לא יודעים, בדיוק, איך זה מתקדם ומה יהיה בסוף. לאור הנתונים שהציגה עו"ד חדש לבית המשפט בדו"ח האחרון, נדמה שהתמונה מתחילה להתבהר- אבל זה לוקח זמן".

 האם טרם קיבלתם את כלל הכספים המגיעים לכם?

"קיבלנו 75% ממשכורת אחת בסיום העונה. במהלך שיחה עם עורכת הדין חדש נאמר לי, שהיא עושה את כל המאמץ לדאוג לנו לכל הכספים אשר מגיעים לנו. מדובר בסדרה של תהליכים מורכבים. אני מקווה מאוד שהיא תצליח. זה לא מצב נעים. לא לי ולא לכל שחקני ועובדי המועדון".

 האם אתה יכול לאשר או להכחיש, כי מספר קבוצות בליגת העל מתעניינות בך ואף הגישו הצעות?

"בכל הנושא הזה מטפל הסוכן שלי, אבי נימני. הוא ורק הוא יוכל לתת לך תשובות יותר ברורות איפה אני אהיה בעונה הבאה. אישית, אני מאוד אוהב את מכבי נתניה, אוהד את הקבוצה מגיל אפס ובזה שאני משחק במדי הקבוצה אני מגשים בפועל את החלום שלי. מנגד, אני לא רואה שיש התקדמות בנוגע אליי מצד הקבוצה. סבלנות, כפי שאתה יודע, יש לי בשפע. אולם, יש לשים את הדברים על השולחן: כלל לא ברור מתי ישולם לי השכר שנותר בסך 268 אלף שקלים, גם כלל לא ברור אם יציעו לי חוזה חדש. סבלנות היא שם המשחק ויש, בהחלט, עוד מספר ימים ואפילו קצת יותר כדי לאפשר לתמונה להתבהר. בינתיים אני באילת מנקה את הראש, ובעוד מספר ימים אחזור להתאמן אינטנסיבי".

דווקא כשחקן שמעורב רגשית ואוהב את הקבוצה, האם התאוששת מהעונה הנוראית הזו?

"באמצע העונה, כאשר כל הבעיות הכלכליות צפו די מחדש, שמנו הכול בצד. גם אחרי שלא הצלחנו לנצח, פעם אחר פעם, למרות התסכול, עשינו הכל כדי לא להתבזות, לא לחטוף תבוסה ולא להתפרק במהלך משחק. אין שחקן במכבי נתניה, שלא מרגיש תחושת אשמה על המצב במגרש. כמו שאני לוקח אחריות על-כך שבפועל ניצחנו רק משחק אחד, כך אני מאמין עשה ועושה כל שחקן ששיחק בקבוצה".

האם הצלחת להבין מקצועית מה לא עבד העונה?

"תראה, במבט לאחור, אין ספק שהפציעות של תחילת העונה, של שחקני מפתח האחראיים הבקעת שערים ובישולים, נתנה לנו מכה אנושה. להערכתי, לא הצלחנו להתאושש מזה במהלך כמעט כל העונה ומספר הגולים הדל שלנו, זו עובדה. בכל מקרה, אני מאמין שמדובר בכדור שלג שהתחיל עם הפציעות ונמשך לשורה ארוכה של החלטות מקצועיות שהוכחו בדיעבד כלא נכונות או לא יעילות".

ירין, אתה מהבודדים שנפגש עם "הרוכש" אליהו. האם המפגש איתו לא הדליק אצלך נורה אדומה?

"התשובה נחלקת: מצד אחד המפגש הדליק מהתחלה נורה אדומה. מנגד, אי-אפשר היה שלא להתרשם מהידע המקצועי הרב שהפגין והשליטה במספרים ובנתונים. אל תשכח, שכמו כולם, גם אנחנו השחקנים קיווינו וייחלנו שיגיע מישהו שייקח את הקבוצה. בתוך תוכי חשתי שיש משהו מוזר, אבל עד שמישהו מגיע…"

עם יד הלב, מהו הסיכוי שבעונה הבאה תלבש את מדי הצהובים?

"הלוואי ונתניה תצליח לעבור את כל התהליך שמתבצע כרגע והלוואי שמכבי נתניה תוכל להעמיד תקציב ראוי. זה לא סוד שאני אוהד את הקבוצה ותפקיד הקפטן היה חלום הילדות שלי. גם אל תשכח, שכל עוד המצב אינו בהיר וברור, אי-אפשר לעשות הרבה. אני די בטוח, שבמידה ולא יימצא רוכש, מכבי נתניה תעשה את מה שטוב ונכון עבורה. הסוכן שלי בקשר רציף עם האחראים על הקבוצה. כולנו מייחלים לבשורות טובות".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן