העבודות על פרויקט מהיר לעיר נתניה יחלו במהלך 2021

הנתיב המתכונן של "מהיר לעיר" בנתניה יעבור לאורך רחוב הרצל, שדרות בנימין, שדרות בן צבי ושדרות פנחס לבון בשלב ראשון

0
68
נתיבי איילון, פרויקט מהיר לעיר, גשר האחדות נתניה
הדמיה באדיבות עיריית נתניה

מהיר לעיר. משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי איילון ובשיתוף עיריית נתניה – יחל במהלך 2021 להקים בנתניה את אחד מפרוייקטי הדגל, לשיפור התחבורה הציבורית.

מדובר בפרוייקט “מהיר לעיר”  של נתיב מהיר לתחבורה הציבורית.

הנתיב יעבור לאורך רחוב הרצל, שדרות בנימין, שדרות בן צבי ושדרות פנחס לבון בשלב ראשון.

במקביל, יוכשרו שבילים לרוכבי אופניים וכן שדרוג המדרכות לאורך הציר.

בסה”כ יסללו כ–90 ק”מ של נתיבי תחבורה ציבורית והסדרה של הרחובות, לרבות כאמור שבילי אופניים.

בישיבה מכוננת שנערכה ביום שלישי השבוע, סמכה ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, את ידיה על התכנית.

בישיבה השתתפו בנוסף סגנה וממלא מקומה והממונה על התחבורה, אלי דלל, מהנדס העיר, אדריכל ארז טל מצד עיריית נתניה.

הצוות שמע סקירה מפי מנכ”ל חברת נתיבי איילון, איתמר בן מאיר.

זהו צעד ראשון בתכנית כוללת שתתפרש על פני כחמש שנים, במהלכן תרושת העיר בנתיבים מהירים לתחבורה הציבורית, במטרה להקל על המשתמשים בתחבורה זו.

מדובר בפרוייקט אחד מתוך שלושה פרוייקטים תחבורתיים חדשניים של חברת נתיבי איילון, אליהם הצטרפה נתניה.

ברשימת הפרויקטים הנוספים:  “נתיבים מהירים”, תת”ל 65 א’ שהינו הוספת מסילות למסדרון החוף של רכבת ישראל והוספת תחנת רכבת שלישית לנתניה.

פרויקטים מרכזיים, בנוסף לפרויקט מהיר לעיר,  אמורים להקל

מרים פיירברג-איכר מסרה למערכת נתניה אונליין, כי “אני גאה בשיתוף הפעולה שאנו מקיימים עם משרד התחבורה ועם חברת נתיבי איילון”.

“אני סבורה שהפרוייקט המתגבש יקל על העומס התחבורתי בנתניה ויעניק מענה נכון וראוי למשתמשי התחבורה הציבורית בעיר”.

“מאליו יובן כי אנו עושים כל מאמץ כדי לפתח ולשדרג את התשתית התחבורתית בעיר, במטרה לתת תמריץ נוסף להתפתחותה ולמינופה של נתניה”.

סגן ראש העיר אלי דלל מסר בתגובה, כי “להערכתנו, סוגיית השימוש בכלי רכב פרטיים שהולכת ומתרחבת, רק מכבידה על התנועה בכבישים”.

“אנו סבורים שהפתרון לנושא זה נעוץ בראש וראשונה בתחבורה ציבורית נגישה ויעילה”.

“אני מודה למשרד התחבורה ולנתיבי איילון על ההירתמות לביצוע הפרוייקט”.

נושא עידוד השימוש בתחבורה ציבורית למד שיפור הנגישות אליה, עומד במרכזן של שורת תכניות גדולה.

חלק המתכניות, למרות שזכו לתהודה תקשורתית רבה, נגנזו. אחת מהתכניות היא הפיכת נתיבים שלמים בעיר לכלי רכב ציבוריים בלבד.

כמו כן, בניגוד להצהרות העבר, קצב סלילת מסלולים לרוכבי אופניים מתעכב באופן יחסי.

כיום הדבר נעשה אך ורק בסלילת כבישים חדשים, כאשר לא ברור מתי תחל העבודה ברחובות ותיקים יותר כדוגמת רחוב בנימין ורחוב ויצמן.

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן