הנטישה הגדולה: חברי המועצה ליאורה לוי וים מאיר קרן מצטרפים לקואליציה

0
529
חברת המועצה ליאורה לוי. צילום מתוך דף הפייסבוק
בצעד שהפתיע רבים, החליטו שניים משרידי סיעת "אחריי" להצטרף לקואליציה העירונית. בישיבת המועצה הקרובה צפויים חברי המועצה ליאורה לוי וחבר המועצה הנכנס ים מאיר קרן, להודיע רשמית על הצטרפותם.
חברת מועצת העיר, ליאורה לוי, מי שאמורה הייתה לשמש כיושבת ראש האופוזיצה החדשה, החליטה ביחד עם חבר סיעה נוסף לנטוש את ספססלי האופוזיציה ולחבור לקואליציה העירונית.
בצעד הזה, למעשה, נעזב מאחור, חבר המועצה, רני אלוש, האופוזיציונר הבולט ביותר במועצת העיר, בודד באופוזיציה.
לא ברור עדיין אם יתבצע אקט של התפלגות רישמית בין חברי סיעת אחריי בת שלושת המנדטים, שכן אלוש אינו מעוניין להצטרף וגם אינו אהוד בקרב רבים מחברי הקואליציה.
המהלך התאפשר בעקבות החלטתו של ראש הסיעה, יוני שטבון, לפרוש ממועצת העיר לפני כחודש ימים, במהלך פגרת החגים.
במקומו של שטבון נכנס למועצה, ים קרן, שביחד עם חברת המועצה לוי יצטרף מיד עם השבעתו לספסלי הקואליציה. כל עוד שטבון היה בתמונה, מהלך כזה לא היה יכול לעמוד על הפרק.
מעיון בסדר היום של מועצת העיר עולה, כי חברת המועצה ליאורה לוי צפויה להתמנות לתפקיד יו"ר ועדת קליטה במקומו של חבר המועצה אבי סלמה.
ואילו חבר המועצה הנכנס (במקומו של חבר המועצה הפורש וראש הסיעה לשעבר יוני שטבון) צפוי להתמנות כיו"ר ועדה למאבק בנגע הסמים המסוכנים במקום חבר המועצה אמיה טגה.

המהלך הפוליטי ישרת את ראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר גם במישור המקומי וגם במאבקי הכוח בסניף הליכוד המקומי

גורמים פוליטיים מציינים, כי המהלך צפוי לשרת פוליטית את ראש העירייה, מרים פייברג-איכר, בשני מישורים: הן במישור הפנים עירוני בדמות החלשת האופוזיציה (שלא לומר פירוקה) והן במאבקי הכוח בתוך סניף הליכוד המקומי.
חברת המועצה, ליאורה לוי, הינה פעילה מרכזית במטה הצרפתים בליכוד, וגורם בסניף סיפר לנתניה און-ליין, כי היא פעלה במרץ רב בשנה האחרונה לפקוד כמות מרשימה מאוד של דוברי צרפתית לליכוד.
מדובר במתפקדים הנאמנים לה אישית, ומתוקף כך הופך אותה לדמות מפתח חשובה בכל פריימריז עתידיים במפלגה.
מי שעקב אחרי דף הפייסבוק שלה לא יכול היה לפספס את הנוכחות שלה בכל אירוע פנימי ומצומצם ביחד עם שרים וחברי כנסת מהליכוד שהגיעו לבקר בעיר.
דבר המעיד שגם במישור הארצי היא זוכה להערכה, וזאת למרות שכיהנה עד כה כאופוזיציה לראש עיר מהליכוד.
במהלך הזה תנסה פיירברג ומקורביה לשתף פעולה עם לוי לטובת המאבקים הפנים-ליכודיים בסניף המקומי.
מי שעוד רשם לעצמו הישג גדול הוא חבר מועצת העיר, אבי סלמה, שכמו לוי מייצג את הקול הצרפתי בעיר. בהיבט הפוליטי, החלטת לוי לעבור מספספלי האופוזיציה לקואליציה, יחזקו את מעמדו.
בהיבט מועצת העיר, השלימה במהלך זה ראש עיריית נתניה כיבוש כמעט מוחלט של מועצת העיר. בהיבט האופוזיציוני, מתוך 27 חברי מועצה רק שלושה מוגדרים בשלב זה אופוזיציה: יו"ר האופוזיציה חבר המועצה גרש פישמן, שאומנם מגיע לישיבות אך כמעט ולא מגיש שאילתות והצעות לסדר, חבר המועצה בוריס צרולניק וחבר המועצה רני אלוש.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן