המתווה לצמצום פערי הארנונה בנתניה: בתוך שבועיים ההחלטה

0
89
מתווה משותף להפחתת הארנונה. פיירברג וקרן.

"במידה ומשרדי הפנים והאוצר ידחו את מתווה הרפורמה להפחתת פערי הארנונה בנתניה, תוגש עתירה לבג"ץ" – כך העריכו השבוע גורמים פוליטיים בכירים על רקע ההמתנה לקראת הודעת משרדי האוצר והפנים. המתווה לצמצום פערי הארנונה בנתניה, לו היו שותפות שתי הסיעות הגדולות במועצת העיר, נתניה אחת בראשות ראש העיר מרים פיירברג-איכר וסיעת למען נתניה בראשות המשנה לראש העיר, הרצל קרן, הוצג – לראשונה – בחודש יוני האחרון ועבר את אישור מועצת העיר.

על-פי חוק, האישור הסופי ניתן על-ידי שרי הפנים והאוצר, בהתאם להמלצות הפקידות המקצועית במשרדים אלה. בשל שינוי החוק מחויבים שני המשרדים לספק תשובה, בין אם אישור מלא, אישור חלקי או סירוב, עד לסוף חודש דצמבר.

על-פי המתווה לא תועלה הארנונה בכל אזורי העיר, אולם היא תוזל באזור 1 (רמת פולג, עיר ימים, אגמים, גלי ים מרכז העיר ועוד). עיקרי התכנית מבוססים על עיקרון סכום אפס כדרישת משרד הפנים, בו כל סכום אשר מופחת יש להציג מולו סכום נגדי נכנס.

באזור סיווג 1 נקבע, כי בדירות מעל 110 מ"ר יופחתו בשנה הראשונה כ-3% – כאשר המטרה היא הפחתה של 15% במצטבר בתוך כחמש שנים. כמו כן נקבע, כי בדירות שגודלן נע בין 80 מ"ר ועד 110 מ"ר באזור סיווג 1 (מרבית הדירות במרכז העיר) תבוצע הפחתה ראשונית של 1.5% בשנה הראשונה. הפחתה דומה (1.5%) תינתן באזור סיווג 1 גם לווילות ולפנטהאוזים.

הארנונה לעסקים קטנים בגודל של בין 30 ל-100 מ"ר תוזל בכ-13% כבר בצו המיסים לשנת 2016. כמו כן, נוסף סעיף חדש לעידוד עסקים בני 40,000 מ"ר ומעלה. על-פי הערכות גורמי העירייה השונים, קיטון דרמטי ברמה אחוזית בארנונה הנגבית כיום מבית עסק קטנים, תוביל בהכרח לעידוד עסקים קטנים לקבוע את מקומם בנתניה, ומאידך להקל משמעותית על בתי עסק קיימים.

את התכנית, שתוביל על-פי הנתונים כיום לצמצום של כ-4.5 מיליון שקלים בארנונה, מתכוונים בעיריית נתניה לממן באמצעות שני מקורות הכנסה מרכזיים: העלאה הדרגתית של שיעור הארנונה הנגבה מעסקים שגודלם נע בין 1000 מ"ר ל-14,999 מ"ר וכן עסקים גדולים מ-15,000 מ"ר. העלייה תהיה הדרגתית ותסתכם בכ-20%.

בתוך כך נודע לנתניה און ליין, כי פיירברג-איכר צפויה לדון עם שר הפנים סילבן שלום, ובמהלך שבוע הבא עם שר האוצר כחלון – זאת במטרה לשכנעם בחשיבות יישום המתווה בכללותו – זאת במקביל לשורה של מהלכים שקיימו בכירי עיריית נתניה מול בכירי משרדי הפנים והאוצר, וכן מהלכים ומפגשים שקיים המשנה לראש העיר קרן בנושא.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן