המשרד להגנת הסביבה: החולות בוותיקים מזוהמים

0
77
סוללת העפר. צילום מערכת נתניה און ליין

סוללת העפר שהוצבה בשיכון ותיקים מקורה באתר הפסולת במערב נתניה ובקרקע מזוהמת, כך נמסר מהמשרד להגנת הסביבה, אשר עצר את עבודות פינוי סוללת העפר המזוהמת, לאחר שהתגלה, עם תחילת עבודות הפינוי, כי חלק מהחול המזוהם והמסריח הועבר למתחם נת/542, ללא אישור.

בשבוע שעבר נשמו תושבי רחוב יצחק בן חנן לרווחה, כשהגיעו למקום משאיות גדולות, העמיסו את החולות המסריחים ופינו אותם מהמקום, אלא מה? זמן קצר לאחר תחילת הפינוי, נעצרו העבודות וסוללת העפר, בה נחפרו בורות רבים עקב הפינוי, גודרה בסרטים. למגינת לבם של תושבי הרחוב עזבו המשאיות והפועלים את המקום כלעומת שבאו.

בעקבות החפירות שנעשו בסוללת העפר, עלו מהמקום ריחות קשים יותר, אשר היו טמונים באדמה ותושבי הרחובות רקח ויצחק בן חנן סיפרו, כי בלתי אפשרי לשהות בבתים הסמוכים לסוללה.

"גם כך הריחות היו קשים, החפירות לעומק הסוללה גרמו לריחות קשים יותר לפרוץ החוצה והמצב בלתי נסבל. לא ברור למה העבודות נעצרו" סיפרה אחת מתושבות המקום והוסיפה, כי למקום הגיעו משאיות פול טריילר וחלקן עזב את המקום מבלי למלא חול. אנחנו רוצים לדעת מדוע השאירו אותנו כך?. זו סכנת נפשות, גם הבורות שנוצרו במקום וגם הריחות הבלתי נסבלים".

לנתניה און ליין נודע, כי בעיריית נתניה החלו בפינוי הסוללה, שמקורה באתר הפסולת במערב העיר, למתחם נת/542, שם מתבצעות עבודות תשתית, אולם הפינוי למתחם נעשה ללא אישור ולכן אנשי המשרד להגנת הסביבה עצרו את העבודות. במשרד להגנת הסביבה אישרו, כי מדובר בחול מזוהם בערכים חריגים.

מעיריית נתניה נמסר, כי "המדובר בסוללת עפר שהוקמה על רח' יצחק בן חנן במטרה למנוע מפגעים סביבתיים ופגיעה בזדון של גורמים עבריינים שנהגו להגיע לשטח ולהשליך פסולת בניין בניגוד לחוק. כאמור, פינוי הקרקע החל, אך הופסק בשל הנחיות המשרד להגנת הסביבה והמתנה לאישור מצידם אודות יעד הפינוי. זאת במסגרת מדיניות המשרד להגנת הסביבה אשר מעודדת מציאת יעד ראוי לשימוש חוזר בקרקע כחלופה להטמנה".

במשרד להגנת הסביבה, ראו בחומרה את פינוי החולות המסריחים לאזור מיושב אחר ומסרו בתגובה, כי "לאחר קבלת דיווחים על הקמת סוללה, שמקורה בקרקע שנופתה באתר הפסולת במערב העיר (שיכון ותיקים) בנתניה, נערך סיור על-ידי נציגי מחוז המרכז של המשרד להגנת הסביבה במקום. בעקבות הסיור, העירייה נתבקשה שלא להמשיך ולהביא קרקע מאתר הפסולת למקום ונערכו אנליזות לאפיון הסוללה. כמו-כן, המשרד להגנת הסביבה הבהיר מפורשות לעיריית נתניה, כי אין לשנע קרקע המכילה מזהמים בערכים החורגים מערכי הסף הראשוניים למזהמים בקרקעות – אלא באישור מפורש מהמשרד להגנת הסביבה (אישור מנהל). מסיור נוסף שנערך על-ידי נציג המשרד בסוללה עלה, כי הקרקע פונתה מהסוללה בשיכון ותיקים למתחם 542, מתחם שבו מתקיימות עבודות פיתוח להקמת שכונת מגורים. שוב, ללא בקשה למשרד להגנת הסביבה וקבלת אישור מנהל".

עוד נמסר מהמשרד להגנת הסביבה, כי "אישור להמשך פינוי סוללת העפר יינתן רק עם קבלת בקשה מסודרת מעיריית נתניה שתכלול את הצגת יעד פינוי מתאים ומאושר לקליטת הקרקע המזוהמת. עד לכתיבת תגובה זו, לא נתקבלה בקשה מעין זו במשרדנו. בשל חשיבות הנושא, משרדנו נוקט בכל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותו להסרת המפגע בהקדם".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן