המשטרה ערערה על שחרור החשוד והפסידה

3
100
מייצג עו"ד ג'קי סגרון

תושב נתניה (27), שנעצר בחשד למעורבות בעבירות סמים, בין השאר בסחר בסמים ואף קשר עצמו לכאורה לפרשה, מצא עצמו פעמיים בפני שופטים. הסיבה: המשטרה אשר שחררה אותו למעצר בית ללא פיקוח ועל-פי המלצת קצין, החליטה באופן תמוה לחזור בה – מה שעורר את זעם בית המשפט.

על פי החשד, בחודשים האחרונים מכר החשוד סמים בהיקפים גדולים באזור השרון. עם סיום חקירתו, כאמור, שוחרר החשוד על ידי קצין משטרה למעצר בית ללא פיקוח, אולם, באופן תמוה, בתום ימי מעצר הבית התחרטה המשטרה. בתחילה, פנתה לצעיר והציעה לו להאריך את מעצר הבית בהסכמה ובפיקוח – צעד שהוא חריג ולו בגלל שהחקירה בעניינו הסתיימה ומעצר, כידוע, הוא כלי חקירתי ולא כלי לענישה. משלא נענה, הגישה המשטרה לבית המשפט בקשה לשישה ימי מעצר בית עם פיקוח.

שופט בית משפט השלום בפתח תקווה, עודד מורנו, דחה את בקשת המשטרה וקבע, כי אינו מוצא, כי קיים צורך חקירתי בהארכת תנאי מעצר הבית. המשטרה לא ויתרה והגישה ערעור לבית המשפט המחוזי. פרקליטו של החשוד, עו"ד ג'קי סגרון, טען במהלך הדיון, כי מישהו ניסה לעשות מחטף.

נציג המשטרה טען בדיון על הערעור, כי "אנו סבורים שנפלה שגגה של ממש בהחלטת בית המשפט קמא, למעשה ההחלטה של בית המשפט מאד עקרונית. בית המשפט לא דן בתיק לגופו ולא אמר כלל אם יש חשד סביר או אם יש מסוכנות או שיבוש ואין כל התייחסות לתיק עצמו ויש אמירה עקרונית שאומרת שמאחר ושוחרר המשיב על ידי קצין משטרה בתחנה אין לנו לבוא בפני בית המשפט".

שופט בית המשפט המחוזי מרכז, אברהם יעקב, דחה את ערעור המשטרה וקבע בהחלטתו, כי "טענה ב"כ העוררת, כי המשיב מסוכן, אינני סבור כמותה וכך גם סבר קצין המשטרה שהורה על השחרור למעצר בית ללא פיקוח. מכיוון שכך אני סבור שהחלטת בית המשפט קמא היתה נכונה ואין מקום להתערב בה".

עו"ד סגרון מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "עצורים יושבים חודשים מאחורי סורג ובריח בשל העובדה שיומנו של בית המשפט עמוס לעייפה. מישהו החליט להעמיס על יומנם העמוס של השופטים דיונים נוספים מיותרים ובכך השחית זמן שיפוטי יקר ובזבז כספי ציבור שלא לצורך".

לכתבות נוספות העשויות לעניין אתכם:

ביצע עבירות מין בקטינות באינטרנט ונדון ל-18 שנות מאסר

הסרטון הלוהט: כך לכד התושב הזועם את גנב הרכב שלו

איים לדקור קטינה ובני משפחתה ונעצר

3 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן