המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש עיריית נתניה

2
136
מרים פיירברג איכר ראש עיריית נתניה
מרים פיירברג-איכר

משטרת ישראל הודיעה ביום שלישי השבוע על סיום חקירה וגיבוש תשתית ראייתית לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, על ידי ראש עירית נתניה מרים פיירברג, עבירות ניסיון קבלת שוחד על ידי בעלה לשעבר אלי פיירברג, ועבירות שוחד על ידי בנה, עו"ד צפריר פיירברג. בנוסף נמסר, כי התגבשה תשתית ראייתית לעבירות שוחד על ידי עו״ד אברהם גוגיג, קבלנים ועסקני נדל״ן נוספים וכן הפרת אמונים על ידי פול ויטל, מהנדס העיר נתניה לשעבר. כל החשודים מכחישים מכל וכל את החשדות נגדם. בהודעתה נמנעה המשטרה באזכור שמו של סגן ראש העירייה לשעבר, חבר המועצה הרב שמעון שר, שבימים אלה עדיין מתנהלת נגדו חקירה.

בהודעה רשמית של המשטרה נמסר, כי יחידת להב 433 של משטרת ישראל סיימה חקירה וגיבשה תשתית ראייתית לפיה ראש העירייה, פיירברג-איכר ובני משפחתה חברו באמצעות עו״ד אברהם גוגיג, אל יזמים שונים בעלי אינטרסים בעיר נתניה, בין אם במישרין ובין אם בעקיפין ועל ידי דרך של נאמנות לשם הסתרת זהותם, וקיבלו מהקבלנים והיזמים, בין היתר, את הזכות לרכוש חלק בפרויקטים שונים בשותפות, בעלויות פחותות משמעותית, עלויות אשר לימים מניבות לראש העירייה זכות לדירה במחיר מופחת, כאשר הדבר משקף, במקרים מסוימים, הטבה של מאות אלפי שקלים.

משמעות אפשרות רכישת הזכויות בשלב היזמי, בטרם שינתה הקרקע את ייעודה למגורים, ואשר לא היתה פתוחה בפני הציבור הרחב, אלא ניתנה לראש העירייה בכובעה כראש העירייה, טמנה בחובה השבחת הנכס וערכו הכלכלי בעתיד, מה שמעיד על הטבה בשווי של עשרות מיליוני שקלים.

שינוי הייעוד בקרקעות המדוברות, ע״י הגופים עירוניים האמונים על כך, הכפופים וסרים למרותה של ראש העירייה, מעידים על תשתית לפעילות מבוססת שוחד, באופן שבו בתמורה להעמדת הזכות לרכישת חלק בקרקע/ דירה לראש העיר ושאר החשודים, פעלה ראש העירייה לקידום הליכי התכנון והבנייה של הפרויקטים השונים בעירית נתניה ובחברה לפיתוח ותשתיות (חל״ת), עליה היא אמונה במסגרת תפקידה.

עוד ציינה המשטרה בהודעתה, כי "במהלך החקירה נתגבשה תמונה של מארג פעילות פלילית נרחבת של ראש העיר ומי מבני ביתה, במספר אירועים, ביחס למספר פרויקטים ובאופן שיטתי ומובנה המציג מערכות יחסים שוחדיות בינם לבין גורמים שונים. שיטה זו כללה רכישה של חלק במגרש בשותפות עם היזמים, הסתתרות מאחורי ״נאמנות״ באופן שזהותה/ם מוסתרת מעיני הציבור ושמה/שמם אינו מופיע במרשמים הפתוחים לעיון הציבור. כל אלה תוך הימנעות מכוונת מדיווח רשמי לבעלי האינטרסים במגרשי הנדל״ן השונים בעיר, בה בעת שראש העיר המשיכה לדון בוועדות התכנון העוסקות, בין היתר, בסוגיות הנוגעות לעתידן של הקרקעות בהן מצויים נכסיה. כמצוין לעיל, בני משפחתה של ראש העיר, יצרו אף הם מעטפת תמיכה לפעילות השוחדית ולקחו בה חלק פעיל. ביחס לבנה של ראש העיר, עו״ד צפריר פיירברג עלו חשדות לפיהם בכובעו כעורך דין קיבל פרויקטים שונים, מיליוני שקלים כ״תמורה לכאורה״ , שסופקה על ידו לגורמים שלישיים, כשבפועל לא ניתן על ידו כל ייצוג. בהקשרו של הגרוש, אליהו פיירברג עלה כי הוא מקבל כספי שוחד בתמורה לפעילותו להביא לשינוי יעוד בפרויקט בנייה אחד".

במסגרת החקירה נחקרו ונגבו עדויות מעשרות מעורבים, נערכו חיפושים, נתפסו מסמכים ומוצגים. חלק מהחשודים נחקרו גם בחשד לביצוע עבירות מס, בשיתוף עם רשות המסים. על כך מסרה המשטרה, כי מסקנות הרשות יימסרו בנפרד. עם סיום החקירה העבירה משטרת ישראל למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, אשר ליוותה את החקירה, את כלל הממצאים, תשתית הראיות לכאורה והחומרים שנאספו, לעיון והחלטה.

במשטרה סיכמו הודעתם הרשמית במלים "פרשה זו מצטרפת לשורה של פרשיות רבות שניהלה משטרת ישראל במסגרת מאבקה העיקש והבלתי מתפשר כנגד שחיתות שלטונית. משטרת ישראל תמשיך ותפעל בנמרצות ובנחישות ככל שתידרש לטובת מיגור תופעות שחיתות שלטונית".

פרקליטיה של פיירברג-איכר, עורכי הדין נתי שמחוני ואילנה זיבנברג, מסרו בעקבות הודעת המשטרה, כי "מן הראוי לזכור ולהבהיר, כי לעמדת המשטרה – תהא אשר תהא- אין כל תוקף מחייב בדין. גב' פיירברג-איכר סמוכה ובטוחה כי בסופו של יום הפרקליטות תסגור את התיק ותגיע להחלטה מושכלת לפיה, לא דבק בה כל רבב. פיירברג-איכר תמשיך לשרת נאמנה את העיר נתניה ותושביה – כשטובתם בלבד לנגד עיניה – כפי שעשתה ב-18 השנים האחרונות".

עוד כתבות העשויות לעניין את הקוראים:

13% מהעסקים לא דיווחו על הכנסותיהם

אישום: פרץ לבית וביצע מעשה מגונה בקטינה

דוקטור שריפי: נתניה בסכנת אסון וחורבן

2 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן