החורף כאן: מעל 200 נפגעו בנתניה בעשור החולף בכבישים רטובים ובוציים

מנתוני עמותת אור ירוק עולה, כי בנתניה נפגעו 209 אנשים, 2 נהרגו ו-15 נפצעו באורח קשה, בעשרות האחרון בימות החורף; זאת כתוצאה מכבישים רטובים ובוציים

0
119
סעו בזהירות. צילום אור ירוק

הימים הקרובים יהיו גשומים דבר שגורם לכבישים להיות רטובים ובוציים. מצב זה בו הכבישים חלקים לאחר הגשמים, מגביר באופן משמעותי את הסיכון לתאונות דרכים בעקבות איבוד שליטה על כלי הרכב והחלקה.

בנתניה נפגעו בעשור האחרון (2011-2020) בתאונות דרכים בכבישים בוציים או רטובים 209 בני אדם. שניים נהרגו ו-15 נפצעו באורח קשה. בשנת 2020 נפגעו בעיר 19 בני אדם בתאונות בכבישים רטובים/בוציים.

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, בעשור האחרון (2011-2020) נפגעו ברחבי הארץ קרוב ל-14 אלף בני אדם בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים, מתוכם 251 בני אדם נהרגו – 25 בני אדם מדי שנה בממוצע. 1,012 בני אדם נפצעו באורח קשה בכבישים החלקים והבוציים בעשור האחרון.

על פי הנתונים, מעל מחצית מהנפגעים בתאונות דרכים בכבישים רטובים ובוציים נפגעים דווקא בתוך תחומי הערים והישובים.

הסכנות הטמונות בכבישים בחורף

מעמותת אור ירוק מסרו, כי אחת הבעיות של החורף הישראלי, היא המרווחים הגדולים שבין הגשמים. המרווחים גורמים לכך שכל גשם שיורד משפיע על הדרכים כמו "הגשם הראשון". המאופיין בסכנת החלקה רבה יותר. טיפות של שמן ואבק יחד עם טיפות הגשם, יוצרים שכבה דקה של נוזל צמיגי על פני הכביש. שיפור התשתית ניקוי הכבישים, פתיחת בורות ניקוז אשר ימנעו שלוליות בכבישים היא קריטית וחשובה ליכולת של כלי הרכב לאחוז בכביש בצורה טובה אשר תמנע ממנו להחליק. תשתית טובה ותקינה יכולה לפצות על טעויות הנהג אם זה נוסע במהירות שלא תואמת את תנאי הדרך ומאפשרת לו, גם במקרה של טעות ,להינצל מתאונה קשה או קטלנית.

עוד מסרו, כי בכדי להקטין את הסיכוי לתאונה בכבישים רטובים, על הנהג להוריד את מהירות הנסיעה. להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך. כאשר הכביש רטוב או בוצי על הנהג לשמור על מרחק גדול יותר מהרכב שמלפנים.  בלימה פתאומית וגסה עלולה לגרום לנעילת הגלגלים ולהחלקה מסוכנת. בנוסף יש להקפיד לנסוע לאט יותר ובהילוך נמוך לפני כניסה לשלוליות. מתחת לשלולית עשויים להיות בורות בלתי צפויים.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, התייחס לסכנות החורף בכבישים. "כבישים חלקים ובוציים מגבירים את הסיכון להתרחשות של תאונת דרכים. שיפור התשתית בכבישים תאפשר לצמצם את הסיכון באופן משמעותי. תשתית רעועה גורמת להיווצרות של שלוליות ענק בכבישים שמובילות לאיבוד שליטה על הרכב ולהחלקה. כך גם במקרה שלא מקפידים לנקות את הכביש משאריות של בוץ. בשנה שעברה קוצץ הכסף שמופנה לאחזקת הכבישים ולטיפול בקטעי הכבישים האדומים והמסוכנים. זאת למרות שלא נרשמה ירידה משמעותית בהרוגים בתקופת הקורונה. הקיצוץ בכסף שמופנה להצלת חיי אדם עלול לעלות בחיי אדם".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן