הורשע ברצח זהבה צ'קול מנתניה

0
97
אילוסטרציה. פוטוליה

לאחר יותר משנתיים הורשע אזרח קונגו, אריציה אקאל סונגו, ברצח הצעירה הנתנייתית זהבה צ'קול. בעקבות ההרשעה הביעה אמה של זהבה, אשר היתה בבית המשפט, שמחה על כי הצדק ניצח.

בחודש מרץ 2013 נמצאה גופתה של זהבה צ'קול מוטלת על מעקה זכוכית התוחם את קומת הבריכה של מלון כרמל בנתניה. קדמה לרצח היכרות בין סונגו, שהתארח במלון כרמל אצל חברו הכדורגלן, סרג' לופו, לבין זהבה צ'קול. השניים הכירו במקום בילוי בנתניה והפכו לידידים.

מכתב האישום שהוגש נגד סונגו עולה, כי בבוקר הרצח, בילו השניים במלון כרמל וקבעו להיפגש שוב בשעות הערב. סונגו חזר למלון בשעת לילה מאוחרת וזהבה שהמתינה לו כעסה על האיחור. השניים עלו לחדר במלון וזמן קצר לאחר מכן התפתח בניהם ויכוח. צ'קול דרשה מסונגו שישלם לה 200 שקלים שלטענתה היה חייב לה, אולם סונגו אמר לה שאין ברשותו ושימתינו עד למחרת שיוכל להמיר את הדולרים שיש לו.

עוד טענה התביעה, כי צ'קול דרשה את הכסף ואיימה שתפתח את החלון ותצעק שהוא תקף אותה ואנס אותה. בתגובה חנק סונגו את צ'קול. כשהבחין שהיא אינה נושמת השליך את גופתה מחוץ לחלון החדר והלך לישון. הגופה נמצאה בבוקר על ידי עובר אורח.

בתחילה נעצר הכדורגלן הזר ששהה במלון, לאחר שסונגו הפלילי אותה, אולם זמן מה לאחר מכן חזר בו. למרות זאת כפר סונגו בעבירות המיוחסות לו וטען, כי לא הוא חנק אותה, אולם בהמשך הודה ואף שחזר את הרצח.

הנאשם מסר חמש הודעות במשטרה. בראשונה מסר גרסה הדומה לתשובתו לכתב האישום – שהפעם האחרונה שבה פגש את זהבה היתה בעודנה בחיים. בשנייה ובשלישית הפליל את חברו הכדורגלן ברצח ובשתי ההודעות האחרונות מתוך החמש הודה בהריגתה. במסגרת המענה לכתב האישום, חזר בו הנאשם, מהודאתו וחזר לגרסה שמסר בהודעתו הראשונה במשטרה.

ההגנה טענה בסיכומיה, כי גרסתו של הנאשם במענה לכתב האישום, הזהה לגרסה הראשונה שמסר במשטרה, היא גרסת אמת, ושיש להעדיפה על יתר הגרסאות שמסר. בנוסף טענה ההגנה טענות שונות בדבר החקירות שבוצעו לנאשם וכן נסיבותיו האישיות והלחץ שבו היה נתון בשלב החקירה. עוד טענה ההגנה, כי ההודאה אינה מתאימה לממצאים שנמצאו בזירה.

לשאלה מדוע הודה ברצח פעם נוספת, השיב הנאשם, כי המשטרה הבטיחה לשחרר אותו ולהחזירו לארצו, בתנאי שיודה. בנוסף טען, שהמשטרה הרחיקה אותו מעורכת הדין שלו והבטיחה לו שאם יאמר את האמת ישחררו אותו ויחזירו אותו לארצו. עוד טען, כי הוכה במהלך החקירה המשטרתית ואף טען, כי האלימות כלפיו גרמה לו להפליל את חברו הכדורגלן.

בהכרעת הדין קבע סגן נשיא בית המשפט המחוזי מרכז – לוד, השופט מנחם פינקלשטיין, כי אין זכר לאלימות בתיעוד חקירותיו במשטרה והנאשם עצמו אישר, כי האווירה היתה נעימה ורגועה. בנוסף קבע השופט פינקלשטיין, כי אין זכר בתמלול החקירות להבטחה, כי אם יודה ישוחרר: "הנאשם עצמו מבין כי הטענה שלפיה הובטח לו שישוחרר אם יודה ברצח – אינה הגיונית כלל ועיקר".

בנוסף קבע השופט פינקלשטיין, כי "עדותו של הנאשם הייתה רצופת שקרים. הדבר בלט במיוחד בהתייחסותו לסוגיות המהותיות ביותר – מדוע הודה ברציחתה של זהבה ומדוע הפליל את סרג'. הנאשם העלה טענות שונות בדבר הפעלת אמצעים פסולים על ידי המשטרה, אך מדובר בטענות שנשמעו לראשונה בעדותו, מבלי שנטענו במענה לכתב האישום. הסנגורית המלומדת כלל לא התייחסה לתוכן עדותו בסיכומיה, ומשמעות הדברים ברורה. כמו כן, הנאשם לא הצליח לספק תשובה לשאלה מדוע חיקה את קולות החנק של זהבה בחקירה וכן לשאלה כיצד יכול היה להיות כה בטוח שסרג' לא רצח את זהבה. סיכומו של דבר, עדותו של הנאשם אינה מהימנה כלל וכלל".

בתום הקראת הכרעת הדין הרשיע בית המשפט במעמד שלושה שופטים – סגן נשיא בית המשפט, השופט פינקלשטיין והשופטים ליאורה ברודי ורמי אמיר – את סונגו ברצח זהבה צ'קול. מעצרו הוארך ב-90 ימים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן