הוסרה הבמה שהוצבה על ידי מסעדות בחוף בנתניה

המשרד להגנת הסביבה הסיר במה שהוצבה באופן לא חוקי על ידי בעלי מסעדות בחוף סירונית בנתניה; המשרד יחייב את בעלי המסעדות בכפל הוצאות הפירוק והניקוי

0
247
הסרת הבמה מחוף סירונית בנתניה. צילום היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית -המשרד להגנת הסביבה

המשרד להגנת הסביבה פעל להסרת מפגע מחוף הים במסעדות סיאסטה ביץ' וקפה גרג בחוף סירונית בנתניה. על במת העץ בחוף הונחו כיסאות, שולחנות, ספות וציוד הגברה. כמו כן הוצבו שמשיות סמוכות מענפי דקל, המצויים ב"תחום חוף הים" כהגדרתו בחוק שמירת הסביבה החופית.

המפגע הוסר מהחוף בהמשך לצו להסרת המפגע שהוציא המשרד להגנת הסביבה לבעלי המסעדה, בהתאם לסעיף 9 בחוק.

מהמשרד להגנת הסביבה מסרו, כי הבמה הוקמה ללא היתר בנייה כדין. הקמתה גרמה לפגיעה בזכות הציבור למעבר חופשי בתחום חוף הים. המבנים אף גרמו לפגיעה בסביבה החופית.

לבעלי המסעדות נשלח מכתב התראה. בעלי המסעדות מצידם דחו את טענות המשרד להגנת הסביבה. בתגובה הוציא המשרד צו לפינוי המפגע לא יאוחר מתאריך 15 ביולי השנה.

עוד מסרו בהגנת הסביבה, כי משלא הוסר המפגע על-ידי הבעלים של המסעדות בהמשך לצו שניתן, פורקה הבמה. המשרד להגנת הסביבה פעל בשיתוף משטרת ישראל וקבלן פירוק של רשות מקרקעי ישראל, להסרת המפגע מהסביבה החופית.

בפעילות האכיפה הוסר כלל המפגע והחוף חזר לרשות הציבור. המסעדות ובעליהן יחויבו בכפל הוצאות הפירוק והניקוי.

רני עמיר, מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית: "אנו רואים בחומרה כל פגיעה לסביבה החופית והימית, שמהווה הפרעה לציבור המבקש ליהנות מהחופים. לא נאפשר פגיעה כזו בשום אופן. נמשיך לפעול בנחישות ובהתמדה מול עבריינים סביבתיים הפוגעים בציבור ומזיקים לסביבה החופית והימית".

מתרחצים בחוף הגיבו בזעם על פירוק הבמה. המתרחצים טענו שמדובר בשירות מעולה לציבור. שירות המאפשר לשבת בנוחות וליהנות. גורמים המקורבים לבעלי המסעדות מעריכים, כי מצד המסעדות לא אמרו את המילה האחרונה. הם בוחנים את האפשרויות המשפטיות.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן