הוועדה המחוזית אישרה תכנית הקמת שכונת מגורים במזרח נתניה

תושבי שכונת ותיקים, שדורשים ביטול מסוף התחבורה (מיני תחנה מרכזית): טמטום בהתגלמותו - מצפים מעיריית נתניה שתילחם עד הסוף בשערוריה הזו

0
676
אדר' דורון צוף ואדר' איילת הוקמן.

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מרכז, בראשות שירה ברנד, אישרה למתן תוקף את התוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה במזרח נתניה. כך נמסר בהודעה רשמית בבוקר יום רביעי.

ההודעה הרשמית הפתיעה את עיריית נתניה, שהגישה יחד עם התושבים התנגדות להקמה במקום שנבחר מסוף תחבורה ציבורי, ולטענת בכירים בעירייה טרם נמסרה באופן רשמי החלטה בעניין.

התושבים בשכונת נאות גנים (ותיקים) זועמים. את האצבע המאשימה הם מפנים לעיריית נתניה, שלטענתם הגיבה מאוחר מדי ולא מנעה מלכתחילה את הקמת מסוף התחבורה – בוודאי שלא במקומו הנוכחי.

התוכנית כוללת כ-3,500 יחידות דיור שיוקמו במבני מגורים בני 20 עד 28 קומות וחלקם במבני מגורים של עד 9 קומות.

מתוך כלל יחידות הדיור, 700 יחידות יוקצו עבור דירות קטנות ו-400 יחידות יוקצו עבור דיור מוגן.

התוכנית, המתפרשת על פני שטח של 875,000 מ"ר, גובלת ממערב עם שכונת עמליה, שכונת נאות גנים ושכונת קריית השרון, מדרום למתחם נמצא בית עלמין, וממזרח היישוב נורדיה.

התוכנית מחולקת למתחמי משנה, כאשר כל תת מתחם יוכל לקום בנפרד ויכלול מערך תנועה ושירותי ציבור נדרשים.

החיבור למרקם העירוני הקיים יתבסס על שלוש כניסות ראשיות: כניסה מרחוב האלונים, שתהפוך לציר מזרח-מערב מרכזי, אשר יוביל מחורשת הסרג'נטים ממערב עד לפארק העירוני החדש.

לאורך הציר יהיו שבילי אופניים וגינון נלווה. במרכז הציר מרכז מסחרי גדול ומעליו דיור מוגן. כ-90 דונם ישמשו למבני ציבור: בדרום התוכנית מתוכננת קריית חינוך שתכלול בית ספר תיכון ושטח לספורט. בתי ספר יסודיים ואשכולות גנים יפוזרו וימוקמו במתחמי המשנה.

ממזרח לשכונה מתוכנן פארק לינארי על שטח של 113 דונם שישתלב עם האופי החקלאי שבסביבתו. לאורך הפארק יתוכננו שבילי אופנים, ריצה וטיול ומתחמי כושר. במרכז הפארק יתוכנן אמפי פתוח גדול שיאפשר קליטת קהל.

השביל המרכזי במתחם יתוכנן ויעוצב כטיילת המשלבת, הצללה  שבילי אופנים, אזורי כושר וגינון. מהטיילת יהיו חיבורים לגינות קטנות בהן מתקני משחק, גינות כלבים, גינות קהילתיות, מתקני ספורט ואזורי שהייה מוצלים.

בהיבט התחבורתי, התוכנית מתנה את היקפי הבנייה בד בבד עם הקמת כבישי הגישה ותחבורה ציבורית.

כמו כן, התוכנית מתווה כביש עוקף חדש לנתניה מזרח, שיחבר את כביש 57 מצפון עם כביש 561 המתוכנן מדרום, וחלק מהיקפי הבנייה מותנים ביצירת חיבור לכבישים אלו.

בצפון התוכנית מתוכנן מסוף תחבורה ציבורית, והיא כוללת הנחיות להתוויית קווי תחבורה ציבורית לשירות השכונה וחיבורה למערכת הדרכים העירונית, בין השאר באמצעות נת"צ מכביש 57 עד רחוב האלונים.

מסוף התחבורה מעורר את זעמם של תושבי שכונת ותיקים. מדובר, בפועל, במסוף שיתפרש על-פני מעל 13 דונמים (מיני תחנת אוטובוס מרכזית).

זעמם של התושבים, בין השאר, על עיריית נתניה, שלטענתם נזכרה מאוחר מדי להגיש התנגדות לעניין זה ולא מנעה מלכתחילה בשלבי התכנון.

תושבים ששוחחו עם נתניה און ליין מסרו, כי "מיקום המסוף הוא בגדר אסון, רעש ופגיעה בכל הצביון של שכונת ותיקים. עיריית נתניה נרדמה בשמירה. פשוט, טמטום בהתגלמותו. נילחם בכל ההערכאות המשפטיות".

ההודעה על אישור למתן תוקף של התכנית, נמסרה כהודעה מסודרת לתקשורת על-ידי הוועדה המחוזית עצמה.

בעיריית נתניה הופתעו עם פרסום הידיעה בתקשורת המקומית והארצית, ומסרו כי הנושא בבדיקה – זאת לאור ההתנגדות שהוגשה לוועדה מטעם עיריית נתניה בשיתוף התושבים.

יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, שירה ברנד, מסרה כי "התוכנית מהווה תשתית תכנונית להמשך התפתחותה הטבעי של נתניה, תוך מתן דגש על איכות חיי התושבים".

"התוכנית יוצרת רובע עירוני איכותי, בשילוב התשתיות הנלוות, שיספק פתרונות דיור למגוון אוכלוסיות, כמו גם ייתן מענה לצורכי התחבורה של תושבי העיר וסביבתה, מוסדות ציבור על עירוניים, ופארק גדול לרווחת התושבים".

התוכנית הינה ביוזמת רשות מקרקעי ישראל ונערכה ע"י אדר' דורון צוף ואדר' איילת הוקמן.

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן