ההיסטוריה חוזרת: קולנוע שרון בנתניה נמכר

קולנוע שרון בנתניה, הגדול והמפואר שאי פעם הוקם במזרח התיכון, נסגר בשנת 1985 ומאז עמד נטוש. היזם איציק תשובה ישמר את המבנה במתחם מגדלים חדש. 

0
3910
קולנוע שרון בנתניה. עד היום נחשב לקולנוע היפה והגדול ביותר שנבנה במזרח התיכון.
קולנוע שרון. תמונת ארכיון. צילום ד"ר אבישי טייכר

קולנוע שרון המיתולוגי, נסגר בשנת 1985 ומאז עומד נטוש. היזם איציק תשובה ישמר את המבנה במתחם מגדלים חדש. 

מתחם קולנוע שרון, שמיום היווסדו ועד היום נחשב לבית הקולנוע הגדול והמפואר שהקימו במזרח התיכון, יחזור לחיים.

קרן מרתון, בשיתוף עם קבוצת איציק תשובה – נתניה, הודיעו כי רכשו את מתחם הקולנוע. המתחם המשתרע על שטח של 2.4 דונם נרכש בסכום של ב-40 מיליון שקל. איציק תשובה, תושב נתניה שזכרונות ילדותו כוללים את בית הקולנוע, ישמר אותו. במקביל, יפעל לקדם במקום תב"ע להוספת מגדלים הכוללים שטחי מסחר, תעסוקה ומגורים. הרכישה היא 100% של קרן מרתון להשבחת נדל"ן. ההשבחה הצפויה תתבצע בשיתוף קבוצת איציק תשובה.

את מתחם הקולנוע הקים בשנת 1957 היהלומן אהרון לנדה. את המבנה המרשים, שהכיל 1,300 מקומות ישיבה, תכננו האדריכלים חיים פנכל וסם ברקאי. במתחם הייתה במה גדולה, חדרי איפור והלבשה, קפיטריה ותורות אינסופיים של קהל מכל רחבי הארץ.

הקולנוע שימש במשך עשרות שנים כבית למיטב מופעי הזמר בישראל. "כנר על הגג", "גבירתי הנאווה" וכמובן "קזבלן". המופע האחרון התקיים בשנת 1985. יהורם גאון הופיע וסיפר כי עבורו זו סגירת מעגל.

בונה המבנה אהרון לנדה ז"ל השקיע בשנות החמישים את כל חסכונותיו להקמת הקולנוע. לנכדיו תאר כיצד "חיסל" את עסקי היהלומים שלו והשקיע בהקמה.

כחלק מהניסיונות הכריזה על קולנוע שרון כמבנה לקראת שימור. אולם, ניסיונות עיריית נתניה וחלום התושבים נגוז – לאחר שלא הגיעו להסכמות עם בעלי המבנה.

בשנת 1999 סערה נתניה לאחר שהמבנה הנטוש נשרף. באותה עת שימש המבנה הנטוש למקום מסתור של נוער רחוב. עיריית נתניה ניסתה במשך שנים להפוך את הבניין למרכז תרבות עירוני. כחלק מהניסיונות הכריזה על המבנה כמבנה לשימור. אולם, ניסיונות העירייה וחלום התושבים נגוז לאחר שלא הגיעו להסכמות עם בעלי המבנה.

השבוע, בהודעה מפתיעה ובתום מו"מ שהתקיים במשך תקופה ארוכה מאחורי הקלעים, הודיעו קרן מרתון וקבוצת איציק תשובה כי רכשו את קולנוע שרון.

איציק תשובה נרגש. לנתניה און ליין הוא אומר: "אני שמח וגאה שיש לי את ההזדמנות להקים פרויקט אשר ישלב התחדשות עירונית ושימור של המבנה המיתולגי. המתחם יהיה שוקק חיים ויחזיר את אירועי התרבות למרכז העיר".

כתבות נוספות העשויות לעניין את גולשי ksn – נתניה און ליין: 

מנשה זוארץ ירכוש את מבנה סניף לאומי בנתניה; מתכנן מגדל

מסעדת המבורגר בנתניה? סטייק האוס ביסטרו בשרים צ’אביז בזכות הטעם

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן