דתיה בן דור מציגה: תערוכת צילום בנתניה

0
283
דתיה בן דור נתניה היכל התרבות
טבע וציפורים. צילום דתיה בן דור

היא סופרת, תסריטאית, מחזאית, ומלחינה לילדים ועכשיו נוסף כלי נוסף לארגז הכלים של דתיה בן דור: צילום. "לפני פחות משנה התחלתי את צעדיי הראשונים בנתיבי עולם הצילום, כתלמידה בסדנת הצילום למתחילים של יואל שתרוג. עד מהרה נשבתה נפשי בקסם המצלמה, ולארגז כלי היצירה שלי נוסף כלי חדש ומרתק שפתח לי אשנב חדש אל העולם ואל עצמי המצלמה לימדה אותי, להאדיר את הדברים הקטנים, לגעת בדברים הרחוקים, לקדש את היופי. אני מצלמת סיפורים וסצנות תאטרליות ברוחשים סביבי על העת", אומרת בו דור.

במהלך התנסותה בצילום התגבש בה העניין לצלם אובייקטים קטנים כמו ציפורים ופרחים, להתקרב אליהם ולחדור אל תוכם, מנקודת מבט קבועה בגן ביתה והיא מתמידה בכך מדי יום בשעות הבוקר, אחרי הצהרים ובערב "לכל שעה קסם משלה", היא מספרת. התערוכה, "שערי שמיים", נולדה לאחר שהצלם המיתולוגי פרג' נתקל בתצלומיה ואישר כי הן מתאימות לתערוכה. בקרוב יראה אור גם ספר התצלומים הראשון של דתיה.

דתיה בן דור יצרה וכתבה כ-70 תסריטים לקישקשתא וככן 60 תסריטים לתכנית הטלוויזיה המיתולוגית "פרפר נחמד". היא כתבה למעלה מ-50 ספרים, שמונה מחזות בתאטרון, שש קלטות וידאו ותקליטורי שירים. דתיה המציאה את המושג "שטוז" (שטות וחרוז), שהניב ספר אהוב ורב מכר בשם "ספר השטוז של דתיה" וכן הצגה וקלטת וידאו בשם "מחסן השטוזים של דתיה". ההצגה שעלתה לראשונה על בימת התאטרון בשנת 1993, לא ירדה עד היום בתאטרון אורנה פורת. ה

רבים מספריה אף זכו בפרסי הזהב ובספר הפלטינה. פרס מיוחד מטעם אקו"ם הוענק לה על תרומה רבת השנים לתחום היצירה לילדים. כמו גם פרס ההצגה הטובה ביותר בפסטיבל הצגות הילדים בחיפה ובפרס הבמה. פרס יפן היוקרתי לתכנית הטלוויזיה הטובה ביותר לגיל הרך לתכנית פרפר נחמד.

התערוכה תוצג עד 1.2.19 באכסדרת היכל התרבות נתניה. היא פתוחה ללא תשלום בכל שעות פעילות ההיכל. בימי ג', גם בשעות הבוקר, החל מהשעה 10:00 בבוקר ועד 14:00 בצהריים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן