דרישה לסגור לאלתר את מבנה מס הכנסה בעקבות ליקויים

1
241
בניין מס הכנסה נתניה
בית מס הכנסה בנתניה. צילום רן אליהו

ד"ר ניסן שריפי, יו"ר המכון לחקר הנדל"ן ויו"ר הוועדה לרישוי עסקים בלשכת עוה"ד, דרש מרשויות כיבוי אש לסגור לאלתר את בנין מס הכנסה. לטענתו המבנה מסכן חיי אדם ולכן יש לסגור אותו לאלתר.

במכתב התראה ששלח השבוע למפקד התחנה האזורית בנתניה לכיבוי אש, טפסר יצחק שילן, ולמפקד המחוז טפסר בכיר אייל כספי, ציין ד"ר שריפי, כי "מזה תקופה ארוכה שהרשות הארצית לכבאות והצלה מתרה בפני ראשי אגף מס הכנסה אודות ליקויי בטיחות חמורים ביותר בניין ברחוב סמילנסקי 6 בנתניה, המהווה משרד אזורי של רשות המיסים ובו מבקרים מדי יום מאות רבות של נישומים ומייצגיהם".

עוד טען ד"ר שריפי, כי כבר למעלה משנה – בחודש מאי 2015 צויין בהתראה חמורה, אשר שוגרה על ידי מפקד כיבוי אש בנתניה למנהלי אגף מס הכנסה, כי "אי עמידה בתנאי סידורי הכבאות מהווה סיכון לבאי המקום וסביבתו וכן אי עמידה בחוק רשות הכבאות. הפעלת המקום ללא אישור מרשות הכיבוי – הינה על אחריותך, אבקש לפעול ולהשלים את הליקויים במיידי ויפה שעה אחת קודם".

עוד קודם לכן בחודש יוני 2014 חשף ד"ר שריפי, כי בניין מס הכנסה בנתניה, המשרת את תושבי נתניה ויישובי הסביבה, אינו עומד בדרישות כיבוי אש. את דבריו ביסס על דוחות שהוצאו על ידי שירותי הכבאות. בדוחות שהגיעו אז למערכת נתניה און ליין נכתב בין השאר, כי "המקום פועל ללא אישור משירותי הכבאות ומהווה סכנה לשלום העובדים והציבור".

בעקבות פניית נתניה און ליין נמסר אז מרשות המיסים, כי הרשות פועלת לתיקון הליקויים בתיאום רשויות הכיבוי.

בחודש ספטמבר האחרון בעקבות דרישה נוספת לסגור את המבנה עקב ליקויים המטופלים, לכאורה בקצב איטי, נמסר מרשות המיסים, כי מרבית הליקויים תוקנו. עוד נמסר מרשות המיסים, כי "במהלך השנתיים האחרונות טופלו מרבית הליקויים הקשורים לבטיחות האש, בהשקעה של מאות אלפי שקלים ואף למעלה מכך. במסגרת העבודות תוקנו, בין היתר, ליקויים בארונות החשמל, הותקנה מערכת כיבוי אש בגז היכן שנרש ונפתחה יציאת חירום. בימים אלה אנו משלימים את הטיפול בליקויים שנותרו".

מאז עברו מספר חודשים ולטענת ד"ר שריפי, עדיין לא תוקנו כל הליקויים, אותם נדרשו לתקן: "מבירור שערך משרדנו עולה, כי עד לעצם היום הזה לא תוקנו הליקויים החמורים שצויינו בדוחות כיבוי אש ועולם כמנהגו נוהג. מאות עובדי הבניין ופוקדיו נאלצים לחוות סיכון של ממש, בכל פעם שהם נכנסים לבניין מסוכן זה. בל נשכח כי אין כל אפשרות גישה לרכב כיבוי לבניין האמור, ובמקרה של שריפה, אשר עלולה לפרוץ, חלילה, צפויים, על פי הערכות גורמי המקצוע, להיפגע רבים".

ד"ר שריפי דרש מטפסר שילן להורות לסגור את הבניין לאלתר, זאת בטרם יקרה אסון.

מכיבוי אש נמסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "נערכה ביקורת במקום, נמצא שהם לא מילאו את כל הנדרש התאם לדוח ביקורת שהגשנו להם ולכן הוגש להם מכתב התראה. נקבעה פגישה לשבוע הבא בנוכחות מפקד התחנה, טפסר יצחק שילן, שבכפוף לתוצאות הפגישה יוחלט כיצד מתייחסים לנושא, האם נותנים להם זמן נוסף לביצוע או לתהליך של שימוע אצל מפקד המחוז".

מרשות המיסים נמסר בתגובה, כי "בבניין נעשו עבודות בעשרות אלפי שקלים, תוקנו המון ליקויים חלקם גדולים יותר כגון: פתיחת דלת חירום באולם גבייה, טיפול מקיף ויסודי בארונות חשמל הכולל איטום בחומר מעכב בעירה, סריקה תרמו גרפית( אינפרא אדום), תיקון כל הליקויים שעלו מהסריקה התרמו גרפית, הוספת עמדת כיבוי אש קומפלט ועוד כל מיני ליקויים קטנים כגון החלפת מנעול למנעול פרפר או תיקון בריח דלת יציאת חירום ועוד. נכון לסוף 2015 נותרו כארבעה ליקויים ששלושה מהם זה קבלת אישורים על תחזוקת מערכת, אישור מכון תקנים והתקנת ספרינקלרים. לאחר הביקורת ב- 2016 בשל מערכת חדשה ברשות הכבאות המוציאה מפרט של בדיקות לפי מטרים נמצאו ליקויים נוספים שייכנסו לתוכנית עבודה ב- 2017. לגבי שימוע לא התקבל שום זימון לנציגי רשות המסים, בכל מקרה נקבעה פגישה עם מפקד הכבאות ונציגיו ב 8.1.2017 ראשון הקרוב".

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן