דוח החניה בוטל לאחר מספר שנות מאבק

0
112
עו
מייצג. עו"ד גל שר-טוב

מועצת עמק חפר הודיעה השבוע, כי היא חוזרת בה מכתב האישום שהוגש נגד תושב נתניה בגין חניה לא חוקית שחנה, לכאורה, ברחוב שלא קיים.

לפני מספר שנים קיבל תושב נתניה, לביתו, דוח על סך 200 שקלים בגין חניה שלא כחוק. מבדיקה שערך התברר, כי הדוח נשלח אליו כחמישה חודשים אחרי מועד ביצוע העבירה. בדוח צויין שם הרחוב ביישוב בית חירות, בו חנה לכאורה שלא כחוק, אולם התברר, כי הרחוב שצויין לא קיים ומאידך הנהג מעולם לא היה שם.

בין הנהג למועצה החלה חלופת מכתבים, בהם ביקש הבהרות. הוא אף נסע למקום וחיפש את הרחוב, אולם לא מצא. בשלב מסוים ביקש הנהג להישפט, אולם אז קיבל תשובה שהוא הפסיד את המועד, כי עברו 30 יום.

הנהג לא ויתר והמשיך במאבקו. בסופו של דבר הצליח להגיש בקשה להישפט והוגש נגדו כתב אישום. בין לבין קיבל הנהג הודעה על הקנס. מספר הדוח היה אותו מספר הדוח שהוגש נגדו בתחילה, אולם למרבה הפלא הפעם העבירה בוצעה בצוקי ים, זאת אחרי שנה וארבעה חודשים ממועד ביצוע העבירה.

פרקליטו של הנהג, עו"ד גל שרטוב, ביקש מהתביעה הבהרה כיצד השתנתה כתובת ביצוע העבירה לכאורה. בנוסף טען עו"ד שרטוב, כי כתב האישום שונה באופן מהותי. בבוקר הדיון בבית המשפט הודיעה התובעת העירונית, על חזרה מכתב האישום.

עו"ד שרטוב מסר, כי "רוב האזרחים, כאשר שמים על כף המאזניים את הקנס שבדרך כלל אינו גבוה למול הפסד ימי עבודה וניהול משפט יקר מול עורך דין של הרשות – מעדיפים לשלם ולשתוק, גם כשבאמתחתם טיעונים צודקים וטענות משפטיות מורכבות שהיו בהחלט עשויים לגרום לתובע ולשופט לנוע באי-נוחות בכיסאם, אם לא להוביל להחלטה חמורה נגד הרשות".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן