החלו העבודות להקמת גשר "חבצלת הקטנה" עוקף עין התכלת

הכביש החדש ימנע תנועת כלי רכב כבדים בשכונת עין התכלת - בזמן שתוקם שכונת חוף הזהב. הוא יתחבר ישירות למחלף חבצלת

0
1684
כביש וגשר חבצלת הקטנה - עוקף עין התכלת - צפון נתניה
חבצלת הקטנה. צילום רן אליהו

הכביש החדש הכולל גשר ימנע תנועת כלי רכב כבדים בשכונת עין התכלת – בזמן שתוקם שכונת חוף הזהב. הוא יתחבר ישירות למחלף חבצלת.

עיריית נתניה באמצעות ח.ל.ת החלה בעבודות להקמת "חבצלת הקטנה". על-פי התוכנית, הכביש שכולל גשר, יחבר את שכונת "חוף הזהב" למחלף חבצלת.

באתר ביקרה ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר.  "ההחלטה לקדם את ביצוע הכביש, נועדה להבטיח את איכות חייהם של תושבי שכונת עין התכלת. בכך, למנוע מתנועת כלי הרכב הכבדים כגון טרקטורים ומערבלי בטון לעבור דרך שכונת עין התכלת".

תשתיות שכונת חוף הזהב נמצאות בהקמה. היתרי הבנייה כבר החלו להינתן והקמת הבניינים תתחיל מיד עם פתיחת הגשר. זאת, כאמור, על מנת שלא לפגוע כאמור בעין התכלת.

שכונת חוף הזהב עתידה למנות 3300 יחידות דיור וכבר עכשיו שווקו בהצלחה על ידי מנהל מקרקעי ישראל כ – 2000 יחידות דיור. בגין חלק מהן הוגשו בקשות להיתרי בנייה. מדובר בשכונה הראשונה בנתניה שתתחבר למערכת סילוק אשפה פניאומטית.

האזור עצמו היה שייך עד לפני כשנתיים למועצת עמק חפר. אולם, בתהליך של שינוי גבולות שיזמה הנהלת העיר, עבר השטח לרשותה של נתניה. לרבות, המחלף האמור.

במקביל, עדין לא ברור מתי תחל עיריית נתניה בעבודות להפוך את גשר איינשטיין למחלף מלא. האישורים ניתנו, אולם העלות היא על חשבון עיריית נתניה.