גם בפורים – אם שותים לא נוהגים

0
179
אם שותים לא נוהגים. תמונה באדיבות עמותת אור ירוק

מתנדבי עמותת אור ירוק הקדישו את הימים, שלפני חג פורים, לפעילות אינטנסיבית ברחבי הארץ ובנתניה בכדי להזכיר לתושבים את הסכנות הטמונות בשתייה ונהיגה. במסגרת הפעילויות חולקו לתושבים ובעיקר לצעירים חומרי הסברה על כך שלמרות המצווה לשתות ולשמוח בפורים, חשוב לזכור שלא לעלות על ההגה לאחר מכן. בנוסף חולקו להם צמידים זוהרים שעליהם הכיתוב "בכביש נוהגים צלול".

בנוסף בשבוע שעבר מסר שר התחבורה ישראל כץ, על הפעלת קווי לילה במהלך ימי חג הפורים. עשרות קווי לילה יעמדו לרשות המבלים שיצאו לחגוג במסיבות ובאזורי בילוי. צוותי "ינשופים" – דיילים של קווי הלילה, יחלקו, במוקדי הבילוי המרכזיים, קפה חם, אוזני המן, רעשנים, אביזרי מסיבות ופינוקי, זאת לצד חומרי הסברה והכוונה לתחנה הקרובה – על מנת למנוע, ככל שניתן נהיגה בשכרות. הקווים יפעלו באמצעות מפעילי התחבורה הציבורית המורשים בכל אזור ובמחיר של נסיעה רגילה בתחבורה ציבורית.

מעמותת אור ירוק נמסר, כי חג הפורים, הוא אחד החגים המועדים לפורענות בישראל בכל הנוגע לשתיה ונהיגה. מדי שנה בחג הפורים, עוצרת המשטרה מאות נהגים כשרמת האלכוהול בדמם גבוהה מהמותר, כשהם מסכנים את עצמם ואת כל מי שנקלע לדרכם.

בשנת 2010 חוקק חוק 0% אלכוהול, הקובע כי לנהגים צעירים אסור לנהוג לאחר שתיית אלכוהול בכל כמות, כלומר, גם לאחר כוס משקה אחת. כיום, חמש שנים אחרי, אין בידי המשטרה מכשיר שמסוגל לבדוק רמת 0% אלכוהול. לכן, מתבצעת אכיפה חלקית ומועטה של החוק, וזאת באמצעות בדיקות דם. למרות שנערכו דיונים רבים בנושא לרבות דיונים בוועדות הכנסת, טרם בוצעו הצעדים הנדרשים לקביעת רף האכיפה הכמותי במכשירי הינשוף אשר יעמוד בדרישות החוק.

עוד נמסר מעמותת אור ירוק: "הסברה היא כלי חשוב במאבק בנהגים שיכורים שמסכנים את כולנו בכביש, אך היא לבדה לא מספיקה. יש להגביר את האכיפה לתפיסת נהגים שיכורים בכל ימות השנה ולא רק באירועים מיוחדים. משרד התחבורה חייב להקצות למשטרה את התקציבים הנחוצים לה בכדי לרכוש עוד ניידות תנועה בהם יוכלו השוטרים לתפוס את הנהגים השיכורים. אכיפה מוגברת תשדר מסר חד וברור כי לא משתלם לשתות אלכוהול ולנהוג".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן