גידול חד במספר המאומתים; נתניה כתומה ובקרב בלימה

נכון ליום שישי, עם 393 מאומתים, נתניה הפכה לכתומה. עיריית נתניה בקרב בלימה: קוראת לציבור להתחסן ולהיבדק. 

0
214
תמונה המתארת בדיקת קורונה בנתניה, באמצעות שימוש מטוש. בדיקות קורונה בנתניה מבוצעות בנקודות מוסדרות: מתחמי בדיקה לציבור הרחב.
בדיקת קורונה. צילום אילוסטרציה bigstock

נכון ליום שישי, עם 393 מאומתים, נתניה הפכה לכתומה. עיריית נתניה בקרב בלימה: קוראת לציבור להתחסן ולהיבדק. 

עם קצב הדבקות גבוה מהממוצע, נתניה הפכה רשמית ביום חמישי לכתומה. נכון ליום שישי עומד ציון הרמזור של העיר על ציון 6.2. בתוך פחות משבועיים הפכה העיר מירוקה לכתומה. בעקבות הנתונים וההשלכות הבריאותיות, קוראים בעיריית נתניה לתושבים ללכת להתחסן, להגביר את קצב הבדיקות ולשמור על כללי הריחוק והמסכה.

מנתוני משרד הבריאות, נכון לבוקר יום שישי, בעיר נתניה 393 מאומתים פעילים. 70.38% מתושבי העיר חוסנו במנה ראשונה, ואילו 65.45% חוסנו במנה שניה. הבעיה בנתניה, דווקא, בחיסון שלישי (בוסטר): 48.25% חוסנו במנה שלישית.

בניתוח תוצאות, על-פי, משרד הבריאות, 17.6 תושבים מכל 10,000 הינם חולים מאומתים (נכון ליום חמישי 30.12). גידול חד גם באחוז המאומתים לפי בדיקות. בנתניה עומד נתון זה, נכון ליום שישי, על 2%.

עדויות לנגיף האומיקרון התגלו בנתניה לפני כשבועיים – זאת במסגרת בדיקות ביוב ייעודיות. העיר הייתה אחת הראשונות שהצטרפה, עוד בשנה שעברה, למערך בדיקות ביוב. באמצעות טכנולוגיה זו, ניתן לגלות את נגיף הקורונה דרך השפכים. כאשר בנתניה הוצבה כמות גבוהה של חיישנים, המסוגלת לאתר את האזור ואף את הרחוב.

בתוך כך, גורמים במערכת החינוך המקומית מאשרים, כי לפחות בעשר כיתות, במהלך השבוע האחרון, הופסקו הלימודים וילדים נשלחו לבידוד. זאת לאחר שהתברר כי אחד או אחת התלמידים נדבקו בנגיף האומיקרון.

בהודעה רשמית של עיריית נתניה נמסר, כי הדרכים היחידות לעכב או לעצור את הגל הנוכחי הוא בשמירה על כללים.  "הקפידו על מסכות וריחוק חברתי. לכו להתחסן: חוץ מקופות החולים והמסגרות החינוכיות, בנתניה פועלים מוקדים נוספים. בין השאר בשכונת דורה וכן בקניון השרון".

בעיריית נתניה קוראים לציבור להקפיד על בדיקות תכופות לגילוי קורונה ומזכירים, כי לפי ההנחיות החדשות, לאחר חשיפה למאומת – מחוסנים יכולים לעשות בדיקת אנטיגן מהירה. אם שליליים, פטורים מבידוד. אם חיוביים – pcr ובידוד. לא מחוסנים: חובה לבצע בדיקת pcr ובכל מקרה בידוד. מספר הימים נקבע לפי התוצאה.

לבדיקות אנטיגן מהירות במרחב הציבורי – נתניה:

https://ichilov-well.co.il/fast_test/

https://www.mdais.org/101/Location-speed-tests

 בדיקות pcr מתקיימות כרגיל במערב הכיכר.

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן