גיבור משלנו: יוסי סרוסי ניטרל מחבל ומנע פיגוע

יוסי סרוסי, לוחם גבעתי תושב נתניה, לא היסס לרגע ששמע קריאה לעזרה: למרות שגילה מעצור בנשק שלו, לא איבד עשתונות, הפעיל את הנשק ונטרל אותו

0
578
יוסי סרוסי מקבל תעודת הערכה. יחד עם אל
הלוחם יוסי סרוסי לצד אל"ם איציק כהן לאחר קבלת תעודת ההערכה. צילום באדיבות דובר צה"ל

תעודת הערכה הוענקה בשבוע שעבר לחייל יוסי סרוסי, לוחם בגדוד צבר – חטיבת גבעתי, לאחר שמנע וסיכל פיגוע בשומרון. סרוסי, בוגר בית ספר ריגלר בנתניה, זיהה מחבל שביקש לפגוע באזרחים שעמדו בתחנת אוטובוס – סמוך לקריית ארבע.

לפני כחודש (יום שלישי, 13.09) הגיע מחבל מהכפר סעיר לצומת אליאס – צומת מוכר וידוע סמוך לקריית ארבע. באותה עת שמרו בעמדה במקום שני לוחמים – אחד מהם הוא יוסי סרוסי. בעוד החיילים ששהו במקום במסגרת תעסוקה מבצעית עסקו בהחלפת משמרת, נשמעה צעקה של אחת הנוסעות בתחנת האוטובוס, שיש מחבל המתקרב לעברם.

בתגובה מהירה עזב סרוסי את העמדה ורץ לעבר המחבל. במהלך ניסיון ההשתלטות נתקל סרוסי במעצור בנשקו. הוא לא איבד עשתונות, תפעל את המעצור במהירות, ירה במחבל ונטרל אותו. בפעולה זו מנע יוסי פיגוע נגד אזרחים.

יוסי סרוסי, בן לאב המשמש כנהג מונית ואם למורה, סיפר לנתניה און ליין, כי תמיד רצה להיות לוחם ולבצע שירות משמעותי. על האירוע סיפר: "נער פלשתינאי בן 15 התקרב מכיוון הכביש הראשי לכיוון התחנה, אזרחית זיהתה אותו והודיעה לי. ברגע שזיהיתי אותו, צעקתי לו לעצור. הוא רץ לכיוון תחנת האוטובוס בה עמדו אזרחים. כשצעקתי לו לעצור הוא שלף סכין. באותו רגע דרכתי את הנשק, תפעלתי מעצור ויריתי בו כדור בגב. זה היה אירוע של כמה שניות".

יוסי סרוסי: "הרגשתי טוב, כי הצלתי חיים של אזרחים. הוא רץ לכיוונם ואני מנעתי פגיעה בהם. זו הרגשה נפלאה".

על התחושה שהצליח למנוע פגיעה בחיי אדם הוסיף: "הרגשתי טוב, כי הצלתי חיים של אזרחים. הוא רץ לכיוונם ואני מנעתי פגיעה בהם. זו הרגשה נפלאה".

לפני כשבוע, כאמור, העניק מפקד החטיבה המרחבית "יהודה", אל״ם איציק כהן, תעודת הערכה ללוחם, סמל יוסי סרוסי, לוחם בגדוד צבר שבחטיבת גבעתי, על התנהלותו. בעת הענקת התעודה ציין כי החייל פעל בזריזות ובמקצועיות מעוררות הערכה.

"קבלת תעודת ההערכה, מראה את ההערכה על מה שעשיתי. תמיד רציתי להיות לוחם", סיפר סרוסי הנרגש: "עוד בימים בתיכון ריגלר ידעתי שאני אהיה לוחם. אני אוהב את המדינה ורציתי להגן עליה. זה מרגיש לי הכי נכון, שכל אזרח צריך לעשות את זה. אני מאמין, שזה חלק מהמחויבות שלנו לשמור על המדינה. עכשיו זה התור שלנו".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן