גובשה תכנית הנדסית למיחלוף איינשטיין

0
268
מסעף איינשטיין - נתניה
מסעף איינשטיין. צילום רן אליהו

צוות מינהל ההנדסה, בראשותו של הממונה על התחבורה אלי דלל ומהנדס העירייה אבנר אקרמן, גיבש בימים אלה תכנית הנדסית אשר תאפשר את הפיכתו של כביש איינשטיין למחלף. התוכנית כבר אושרה עקרונית על ידי נתיבי ישראל והועברה למשרד התחבורה, לאישורו ולקבלת מימון תכנוני.

גיבוש התכנית ההנדסית התאפשרה בעקבות שורה של החלטות שהתקבלו לפני כשנתיים בין שר התחבורה ישראל כץ לבין ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, להפיכת כביש איינשטיין מחצי מחלף (כניסה מכביש 2 לבאים מצפון ויציאה לכביש 2 לכיוון דרום) למחלף מלא. שר התחבורה, שאישר את בקשת עיריית נתניה אף העניק, יחד עם נתיבי ישראל, אישור עקרוני. כעת הועברה התכנית למשרד התחבורה לאישור ולקבלת מימון תכנוני. עד כה הושקעו כעשרים מיליון שקלים בחיבור רחוב איינשטיין לכביש החוף.

הצפון הפקוק

בשל בנייה מואצת באזור צפון נתניה וכן בשל גידול יחסי במספר כלי הרכב לכל משפחה, נאלצו תושבי צפון נתניה להזדחל בפקקים במשך שנים במחלף נתניה (המחלף) –המחלף היחיד שאפשר במשך עשרות שנים ירידה ישירה לכביש החוף לכיוון תל-אביב או הגעה לאזור התעשייה הישן. בעקבות זאת, כאמור, נוצרו עומסי תנועה כבדים בשעות הבוקר ברחובותיה הפנימיים של נתניה, בין השאר, ברחוב רזיאל המוביל למחלף נתניה.

במקביל, במשך שנים ארוכות נהגו תושבי צפון העיר להשתמש בכביש חבצלת השרון הפנימי לקבלת גישה לכביש החוף לנוסעים לכיוון חיפה. אולם, לפני כשנה, בתום שורה ארוכה של דיונים משפטיים וערעורים שהגישה עיריית נתניה, הורה בית המשפט על חסימת הכביש. כמעט במקביל נפתח כביש איינשטיין כחצי מחלף. אומנם, כחצי מחלף לא ניתן מענה למעוניינים בירידה לכביש החוף לכיוון חדרה וחיפה, אך ניתן מענה לנוסעים בכביש החוף מכיוון חיפה לתל-אביב שביקשו להגיע לבתיהם בצפון העיר.

פתיחת חצי המחלף עוררה באותה עת שורה של עימותים בין חלק קטן מהתושבים המתגוררים בצמידות לבין נהגים – בין השאר – בטענה על חילול שבת. נושא זה זכה לפתרון חלקי, עת בוצעו מספר הסדרי תנועה.