גאווה מקומית: רס"ן נ' וסרן א' מנתניה מצטייני יום העצמאות

רס"ן נ' וסרן א' המשרתים באגף התקשוב וההגנה בסב"ר, זכו במצטיין ראש האגף ליום העצמאות 2022

0
210
רס"ן נ' וסרן א' מצטייני יום העצמאות. צילום דובר צה"ל

רס"ן נ', בן 30 מנתניה, מנהל מערכות מידע ביחידת ממר"ם שבאגף התקשוב וההגנה בסב"ר וסרן א' רש"ץ עיבוד אות ותקשורת בחטיבת ההגנה זכו במצטייני ראש האגף ליום העצמאות 2022.

רס"ן נ' התגורר כל חייו בעיר נתניה, וגדל במשפחה מסורתית יחד עם הוריו, אחיו הגדול ואחותו הקטנה.

לאחר לימודי יג'-יד' מטעם אגף התקשוב, התגייס ליחידת חושן שבלוטם בתור הנדסאי באוגוסט 2012. לאחר מכן, החליט שרוצה לצאת לקורס קצינים. "יצאתי לקצונה מתוך אידיאולוגיה. רציתי לתרום כמה שיותר בשירות שלי והבנתי שאתרום בצורה הכי טובה כקצין", סיפר. לאחר השלמת קצונה מבצעית בבה"ד 7, התחתן עם אשתו, אליה נשוי עד היום עם שני ילדים וילד נוסף בדרך.

לאחר סיום ההכשרה הוצב ביחידת "מעוף", ועסק עם רשתות גילוי של חיל האוויר. בתפקידו הבא בפיקוד העורף, ניהל פרויקטים באזור ערוץ ההתראה. לאחר תקופה זו חזר ליחידת "מעוף", שם היה קצין פרויקט מערכת הצופרים החדשה. במסגרת תפקידו התניע את פרויקט אפליקציית ההתראה המודרנית של פיקוד העורף בשלב מסמכי האפיון שלה.

"באזור 2017 מבצענו את מערכת הצופרים החדשה, והיו באותה תקופה הרבה מאוד סבבי לחימה", נזכר נ'. "ירו טילים בעיקר מאזור עזה, וגם מאזור סוריה היו טפטופים. שם, מערכת הצופרים החדשה שלנו החדשה התחילה לעבוד, ממש מספר חודשים לאחר שסיימה את תקופת הבדיקות שלה. אתה מבין שהמערכת מתריעה לאנשים להיכנס למקלטים, להגן על עצמם, ומצילה חיים. זו משמעות אדירה״.

לאחר שורת תפקידיו ב"מעוף", עבר לממר"ם, ושירת כארכיטקט שמלווה את מערכות יחידת "מצפן" בסביבה המבצעית. זאת תוך התעסקות עם האינטרנט המבצעי עם מצד ממר"ם.

רמה מקצועית גבוהה

על קבלת המצטיין, סיפר: "מרגש מאוד לקבל מצטיין. תמיד נחמד להבין שאתה בדרך הנכונה, ושבנוסף להרגשה האישית שלך שאתה עושה משהו שבסוף נלחמים איתו. גם רואים את הפרגון וההערכה מלמעלה. מבחינתי, כל המדור שלי מצטיין והיה סופר משמעותי בשנתיים האחרונות, במיוחד בזמן מבצע שומר החומות״.

"יחידת לוטם שבאגף התקשוב וההגנה בסב"ר ובפרט ממר"ם חותרות במרץ להגיע לקצה הלוחם. לתת את הרמה המקצועית הגבוהה שלהם גם בשטח. הצלחתו של "שומר חומות" היתה רק הדגמה. אנחנו בכיוון לעשות דברים נפלאים שישפיעו על הלחימה ברמת הקצה ומאוד כיף להיות חלק מזה. משאלתי לילדיי שיהיו קצינים, שיחוו סיפוק עצום ויתרמו כמה שיותר לצה"ל ולמדינה שלנו".

סרן א', בן 24 מנתניה, רש"ץ עיבוד אות ותקשורת בחטיבת ההגנה שבאגף התקשוב וההגנה בסב"ר, זכה אף הוא במצטיין ראש האגף ליום העצמאות 2022.

סרן א' סיפר על מסלול תלפיות בו התחיל את שירותו הצבאי. "נדרשנו לעמוד בלימודים אקדמיים ובמשימות הכשרתיות מקצועיות ואישיות במקביל. זה דרש ניהול זמן יעיל וביקורת עצמית כדי להשתפר ממשימה למשימה, מה ששיפר את תחושת המסוגלות שלי באופן משמעותי".

תרומה משמעותית

בתפקיד נדרש להיכנס לעולם תוכן חדש ולהוביל צוות שלא גדל בו. "אני נדרש להתמקצע בזמן קצר מאוד. להבין איפה הידע שלי יכול להיות משמעותי ואיפה אנשי הצוות מבינים יותר ממני ויודעים לבצע את העבודה".

על קבלת מצטיין ראש האגף אמר. "שמח לקבל את ההערכה מהמפקדים ולדעת שאני משמעותי ותורם ביחידה שלי". לרגל יום העצמאות הקרב ובא, א' מאחל לישראל לשאוף גבוה. "שנשאף גבוה ושנממש את הפוטנציאל שיש בנו ובאנשינו".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן