בצק סוכר ביתי: כל מה שרציתם לדעת

9
286
נתניה און ליין
עיצוב באמצעות סוכר בצק ביתי. בתצלום אמנית הפיסול בבצק סוכר דורית יחיאל וסער אהרוני

אפשר להתייחס למזון כאל מוצר צריכה בסיסי, שכל אדם באשר הוא אדם חייב, ואפשר גם להתייחס אל אוכל כאל יצירה והשראה – אותה ניתן לעצב ולהגיש על הצלחת – ממש כמו אמן המצייר על בד קנביס ותולה.

אחד הטרנדים הכי אופנתיים היום, הוא העיסוק בבצק סוכר. החומר המדהים הזה, בצק סוכר, משמש חלק בלתי נפרד מעיצוב עוגות ראווה בקונדיטוריות.

ואם כבר בצק סוכר עסקינן, אז זכיתי להפוך לחבר בפייסבוק של דורית יחיאל, אמנית ויוצרת בבצק סוכר וקונדיטורית בחסד עליון (תוכלו להתרשם באתר שלה  "הסוכריה והעוגה " ).

ביקשתי מדורית, שחבריה מכנים אותה גם "דורית הסוכריה" להתארח בבלוג שלי ולספק מתכון מיוחד. היא גם נענתה בשמחה וגם נפגשה איתי כדי שנכין ביחד עוגה מבצק סוכר ובתמונה בראש הבלוג, אפשר לראות את תוצאת העבודה של דורית, שלי ושל העוגה שעוצבה עם הלוגו של האתר נתניה און ליין – ksn. חדי ההבחנה ייראו גם שלעוגה הוספנו מתכונים שלי שפורסמו באתר.

אז נכון, אפשר לרכוש בצק סוכר בחנויות למוצרי אפייה, אבל אנחנו – ממתקים שלי – נכין את בצק הסוכר לבד. מבטיח לכם, שהוא יהיה טעים יותר, מתוק יותר ואכיל יותר מהתעשייתי.

מתכון להכנת בצק סוכר ביתי 

חומרים:

500 גרם אבקת סוכר

5 גרם ג'לטין

15 מ"ל מים

מעט תמצית טעם

50 גרם גלוקוזה מחוממת

8 גרם גליצרין

כף חמאה

כף חלבון ביצה

קורנפלור

שלבי הכנה:

מניחים את הג'לטין במים, ממתינים כמה דקות לספיגה וממיסים בעדינות על בן מארי (אמבט אדים) עד שהג'לטין נמס. תזכרו, אסור להרתיח! מוסיפים את תמצית הטעם (לא חובה), הגלוקוזה המחוממת, הגליצרין והשומן.

אל הקערה עם הג'לטין מוסיפים את אבקת הסוכר ומוסיפים לה את החלבון. מערבבים וטורפים עד לקבלת בצק. ניתן להיעזר במיקסר. אני, אישית, מעדיף לבחוש עם "גיטרה" במהירות מינימאלית. מעבירים את הבצק שנוצר למשטח עבודה – לא לפני שמפזרים מעט קורנפלור. אם הבצק קשה מדי, מוסיפים מעט חלבון. אם הבצק רק מדי, מוסיפים אבקת סוכר. את הבצק יש לעטוף בניילון נצמד, להכניס לקופסא אטומה ולאחסן במקום יבש וקריר. כדאי לדעת, כך מסבירה דורית, שלמרות שניתן לעבוד עם הבצק שיצרנו בצורה מיידית, מומלץ מאוד להמתין זמן מה כדי לאפשר לבצק הסוכר הביתי שלנו להתייצב. הצורך לעטוף אותו בניילון, נועד כדי למנוע ממנו להתקשות ולהתייבש. אז, יהיה קשה לעבוד איתו.

אתם מוזמנים להיות בקשר עם דורית ואיתי. אנחנו זמינים לכל שאלה בקבוצת הפייסבוק "המטבח של אהרוני" וגם בניידים שלנו. הנייד של דורית יחיאל: 052-2245922. הנייד של סער אהרוני: 052-5808729

כדי להתרשם ממתכונים נוספים שלי, אתם מוזמנים להקליק על הקישור הבלוג של סער אהרוני

9 תגובות

  1. ואוו דורית איזה תותחית על, אין עליך בבצק סוכר!!! תמיד מפתיעה עם היצירות שלך שנה שלישית שאני לא מוותרת על העוגות שלך.
    כל הכבוד סער כתבה נהדרת.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן