במינהל החינוך בנתניה שואפים לטוב יותר

מחלקות קידום נוער וביקור סדיר התאחדו במינהל החינוך בנתניה; היעד: המשך צמצום ממדי הנשירה ממוסדות החינוך העומדים כיום על 0.6%, כאשר הממוצע הארצי עומד על - 1.5%; טובה דולב: מערכת החינוך בנתניה נלחמת על כל תלמיד

0
1422
עובדי האגף בכינוס ראשון. צילום באדיבות עיריית נתניה

מינהל החינוך איחד לאחרונה את מחלקות קידום נוער וביקור סדיר, מתוך מטרה להמשיך ולצמצם את ממדי הנשירה בעיר ולתת יד לכל המשפחות, ילדים ובני נוער, שצריכים להשתלב בדרך מיטבית במערך החינוכי בעיר, לקראת סיום מוצלח של לימודיהם , גיוס לצה"ל ובכלל.

מעיריית נתניה נמסר, כי האגף מעניק מענה לילדים ונוער המתמודדים עם קשיים בתפקוד היום יומי בבית הספר, ילדים וצעירים שיכולים וצריכים להצליח וזקוקים לליווי נוסף של המערכת.

טובה דולב, ראש מינהל החינוך, ציינה, כי מאז כניסתה לתפקיד ובהנחיית ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר נלחמת מערכת החינוך על כל תלמיד בעיר ועושה כל מאמץ כדי לצמצם את ממדי הנשירה ממערכת החינוך.

נודע, כי העיר נתניה מדורגת היום ב 0.6% נשירה כאשר הממוצע הארצי עומד על 1.5%.

האגף בראשותו של איתן בר לב כולל מערך של קציני ביקור סדיר ועובדי קידום נוער שעובדים יחד עם מערך החינוך הפורמאלי ומשולבים בתוכו.

תפקידם לאתר וללוות תלמידים בסכנת נשירה ממערכות חינוכיות תוך קידום זכותו של כל תלמיד ללמוד במסגרת שתאפשר לו לממש באופן מיטבי את הפוטנציאל האישי שלו .

בנוסף, האגף כולל רשת של מועדוני נוער, המהווה מוקד משיכה לבני נוער בסיכון ובכלל.

המועדונים מהווים מרחב מוגן המאפשר יצירת קשרים איכותיים עם אנשי הצוות ונערים בני גילם. לדברי בר לב, המועדון מאפשר מקום לפעילות קבוצתית, לשיח אישי ולפעילות חינוכית וערכית.
עוד נמסר, כי כל נער ונערה מקבלים במועדון תחושה שהם ראויים לטוב ביותר, שיש מי שמאמין בהם, ביכולות שלהם ובכוחם להשתלב בסביבה חברתית לגיטימית ולמצוא מענה לצרכיהם.
המועדונים פועלים לחיזוק תחושת השייכות, הזהות והמסוגלות בקרב באי המועדון. בנוסף לפעילות בתוך המועדון מקיימים עובדי הנוער במקום סיורים בשכונה בה הוא ממוקם ליצירת קשר משמעותי עם בני נוער נוספים.

כמו כן, האגף כולל מערך של שלושה מרכזי היל"ה לתלמידים שנשרו ממערכת החינוכית, בהם מקבלים הנערים והנערות הזדמנות נוספת ללמוד ולקבל השכלה של 10 שנ"ל ו-12 שנ"ל.

זאת ועוד לכל נערה ונער נבנית תכנית לימודים אישית, המתאימה לרצונותיו/יה וליכולותיו/ה. הלימודים מתקיימים בכל שעות היום, בקבוצות קטנות ובדגש על יחס אישי.

בנוסף מתקיימות מגמות שונות, שהן קורסים ייחודיים ברמה מקצועית מעיצוב שיער דרך תיקון טלפונים ניידים, התקנת מצלמות אבטחה ועוד. מסגרת אחת מיועדת לציבור הכללי, השנייה לנוער מרקע חרדי והשלישית לנערות.

המסגרות גם מלוות את הנערים והנערות במקרה הצורך למציאת מקומות עבודה מתאימים כמו בחברת בזק ואחרות.

בשנת הלימודים הבאה בכל בתי הספר התיכוניים בעיר ימצא עובד קידום נוער כאשר תפקידו כאמור לאתר, ליצור קשר וללוות תלמידים ותלמידות, לחזק את המוטיבציה של אותו תלמיד ואת תחושת המסוגלות. כל זה נעשה בתיאום עם בית הספר ובשיתוף פעולה עם המשפחות.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן