בית המשפט החזיר רישיון נשק שנלקח על ידי המשטרה

3
115

בית המשפט המחוזי מרכז – לוד, קבע, כי רישיון הנשק שנלקח לתושב האזור, על ידי המשטרה, יוחזר לו – לאחר שעורכת דינו, מירב חסן, הוכיחה כי טענות המשטרה, במקרה הטוב, אינן תואמות את המציאות

במשך 25 שנים החזיק איש עסקים, שבבעלותו מספר בתי עסק בנתניה, ברישיון נשק.  בתחילת חודש ינואר, לפני שנה, האחרון הורה פקיד הרישוי, במשרד הפנים, על ביטול רישיון הנשק שבבעלות איש העסקים.

ההחלטה לביטול הסתמכה על המלצת משטרת ישראל לפיה מעורב איש העסקים בעבירות סמים וקשר עם עבריינים. חודש לאחר מכן הגיש איש העסקים ערר, אולם הסתבר לו, שהאשמה היא בגין מכירת אלכוהול לקטינים, על ידי עובדיו, בבית העסק שבבעלותו. ועדת הערר דחתה את בקשתו ובנימוקיה הסתמכה על המלצת קצין משטרה. בין השאר נימקה הוועדה את הדחייה בעבירות של איסור מכירת משקה משכר לקטין, עבירה של תקיפה, שנסגרה מחוסר עניין לציבור וכן מידע חסוי הקושר את האיש לעבירות סמים ואלכוהול.

באמצעות פרקליטתו, עו"ד מירב חסן, הגיש איש העסקים עתירה מנהלית להחזרת רישיון הנשק. בעתירה נמסר, כי איש העסקים הינחה את עובדיו בדבר איסור מכירת משקאות אלכוהוליים לקטינים וכי בעקבות המקרים הפסיק מכירת אלכוהול בעסקיו.
עו"ד חסן, טענה בעתירה, כי איש העסקים, נעדר עבר פלילי, שתרם רבות לביטחון המדינה במסגרת שירותו הצבאי. לטענתה ההחלטה לשלול את רישיון הנשק שלו לוקה בחוסר סבירות קיצונית: "במסגרת המלצתה היה על המשטרה לפרט מה מתוך החומר שיש בידה מצביע על נטיה לאלימות והתנהגות מסוכנת. בהעדר פירוט כלשהו, אמירת המשטרה בנסיבות הייתה סתמית, ועל כן החלטת הממונה ניתנה ללא כל תשתית שאפשרה לו שיקול דעת. הממונה איננו חותמת גומי ואין זה מצב רצוי שהוא יקבל כל המלצה של המשטרה, גם כאשר אינה מנומקת, משום שאינו יכול לשקול אותה באופן עצמאי" טענה עו"ד חסן.
בין השאר נטען, כי איש העסקים זקוק לנשק לביטחונו האישי, לנוכח נסיעותיו במסגרת עבודתו דרך כפרים ערביים בשעות הלילה המאוחרות.
סגנית נשיא בית המשפט, השופטת ורדה מרוז, קיבלה את טענות איש העסקים ועו"ד מירב חסן והורתה להשיב לו את רישיון הנשק ואת נשקו, שהופקד.

ייצגה. עו"ד מירב חסן
ייצגה. עו"ד מירב חסן

3 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן