בית המשפט אישר צו הקפאת הליכים למכבי נתניה

0
96
ארנק מס הכנסה כסף רשות המסים
צילום fotolia

בלתי נמנע: שנה מאוחר מדי אישרה שופטת בית המשפט המחוזי מרכז – לוד, עירית-וינברג נוטוביץ', את בקשת המועדון וארגון השחקנים, להוצאת צו הקפאת הליכים נגד מועדון הכדורגל מכבי נתניה. הצו, שניתן למשך 60 יום, מגן בפועל בתקופה האמורה מפני נושים ובעלי חוב. על-פי הערכות השונות, חובותיה המצטברים של הקבוצה, לפני מכירת נכסיה, נאמדים בלמעלה מ-15 מיליון שקלים.

במהלך התקופה האמורה, כך נמסר לנתניה און ליין, תפעל עו"ד ליזה חדש, אשר מונתה לנאמנת, למציאת רוכשים לקבוצה. תהליך מציאת הרוכש יתבצע, כמקובל במהלכים מסוג זה, באמצעות פרסום מכרז. עם סגירת המכרז והגשת ההצעות השונות בידי רוכשים פוטנציאלים, תתבצע התמחרות. סכום הכסף שישולם בסופו של הליך, במידה ויימצא רוכש שיעמוד בתנאים ובדרישות, יועבר לקופת נאמנות – ממנו ישולמו החלקים היחסיים של החובות ושל ההתחייבויות.

במהלך הדיון טענה עו"ד חדש, כי בימים האחרונים נעשו צעדים רבים כדי לנסות לגייס תמיכה רחבה להליך המשפטי. עו"ד חדש אף הציגה בפני בית המשפט אישור, שניתן, ביום שני בבוקר, ממנהלת הליגות לכדורגל שתומך בהליך. לדבריה משמעות התמיכה היא שראשית המנהלה לוקחת חלק פעיל בניהול הליגה וכן שנציג מכבי נתניה צריך לשבת כדירקטור במנהלת בקבלת החלטות.

בנוסף ציינה, כי "בניסיונות שעשינו עם השחקנים כדי לקיים תמיכה כספית עם המנהלת עולה, כי נכון להיום יש אפשרות לקבל תמיכה ראשונית בסך 250 אלף שקלים, אולם נדרשים לכך תנאים אשר צריכים להבשיל. אנחנו לא נסמכים על הסכומים הללו בבקשה ההקפאה, ככל שהדבר יסתייע וישנם תנאים לכך שהדבר יסתייע אנחנו נשמח, ככל ולא, יש לנו מקורות אחרים על מנת לבצע את ההפעלה. כעת אנו ממתינים שנציג העירייה ישמיע את קולו ויסייע לנו במימון הנדרש".

נציג העירייה, עו"ד צורי לביא, מסר בהמשך הדיון, כי העירייה רואה חשיבות וניסיון להחזיר את הקבוצה לדרך המלך, זאת לדבריו על ידי פרסום מכרז למצוא משקיע. בנוסף יידע עו"ד לביא את בית המשפט, כי ועדת תמיכות של העירייה התכנסה ביום ראשון השבוע ואישרה, לצורך הפעלת התוכנית בת ה-60 ימים תקציב תמיכה של עד מיליון שקלים, מותנה לאישור מועצת העיר.

שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, עירית וינברג-נוטוביץ, נענתה לבקשה להוצאת צו להקפאת ההליכים למשך 60 ימים וקבעה, כי בזמן זה לא ניתן יהיה להמשיך ולפתוח בכל הליך משפטי נגד החברה ולא ינקטו הליכי גביה כלשהם. כמו כן מינתה השופטת את עו"ד חדש כנאמנת להקפאה. עו"ד חדש תחתום על התחייבות עצמית בסך 100 אלף שקלים. כנאמנת נתן לה בית המשפט סמכויות לניהול החברה בתקופת הקפאת ההליכים וכן סמכות לנהל מו"מ עם נושי החברה, לצורך גיבוש הסדר נושים ולהציע הצעות לרכישת החברה ו/או פעילותה.

בנוסף קבעה השופטת, כי על עו"ד חדש לפתוח חשבון בנק ולהעביר אליו את הכספים שהופקדו בידיה בסך 500 אלף שקלים, לתשלום משכורות. לתקופת צו ההקפאה הוציא בית המשפט צו המבטל כל עיקול שהוטל על החברה.

על-פי הערכות שונות, בדרך זו יהיה קל יותר למכור את הקבוצה, שכן במצבים מסוג זה נמחקים אחוזים ניכרים מחובות הקבוצה, ובמקרים קיצוניים כמעט כל חובות החברה החייבת לספקים. למהלך יתרונות נוספים: בשלב זה רק לנאמן מטעם בית המשפט הזכות לחתום על הוצאת כספים – בהתאם לכספים המצויים בקופת הנאמן. מהלך זה כלל, בין השאר, הקפאת סמכויות הניהול בקבוצה – אותן מחזיק בימים אלה יו"ר הקבוצה המתפטר, דורון אוסידון, כנציג הבעלים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן