אמני גלריית תל חי בנתניה מציגים: זיכרון בשואה

במסגרת מיזם 'שואה בסיפור וציור' הגיעו אמני גלריית תל חי בנתניה למועדון עמך. שם פגשו שורדי שואה וציירו את סיפורם.

0
246
במסגרת מיזם 'שואה בסיפור וציור' הגיעו אמני גלריית תל חי בנתניה למועדון עמך. שם פגשו שורדי שואה וציירו את סיפורם
צילום באדיבות אמני גלריית תל חי בנתניה.

במסגרת מיזם 'שואה בסיפור וציור' הגיעו אמני גלריית תל חי בנתניה למועדון עמך. שם פגשו שורדי שואה וציירו את סיפורם.

לקראת יום השואה התקיים פרויקט משותף של עיריית נתניה (מינהלת מרכז העיר נתניה) ומועדון עמך, בביצוע קבוצת אמני גלריית תל חי.

מתנדבי עמותת עמך, מעניקים מענה ייחודי  לצרכים הנפשיים והחברתיים של כ-20,000 ניצולי שואה ובני משפחותיהם. עשרה אמנים נפגשו, אחד על אחד, עם ניצולי שואה. שמעו את סיפור חייהם, התרגשו ותרגמו את הסיפור לציור. הציורים והסיפורים של הניצולים מוצגים ביום השואה בגלריית הרחוב בהרצל סטריט.  בין השעות 10.00-14.00 בהשתתפות הציירים והניצולים, כולם בני העיר נתניה.

מעמותת עמך סיפרו לנתניה און ליין, כי אחד הסיפורים שתורגמו לציור, הוא הסיפור של דורה אסינובסקי. דורה נולדה בשנת 1935 בבלרוס. הציור 'אמא', אותו ציירה גלינה לגיס מנתניה, מספר את סיפורה של דורה אסינובסקי. דורה בת השש התגוררה בעיר מינסק, בירת בלארוס, עם אחיה ואמה. אביה התגורר בעיר אחרת לצורכי עבודה. בבוקר אחד הכל השתנה. הגרמנים הפציצו את עיר מגוריהם. דורה ביחד עם אמה ואחיה צעדו 350 ק"מ ברגל במשך ימים שלמים, מתחבאים, פוחדים, רעבים וקופאים מקור. אמה בת ה- 34 נכנסה למלחמת הישרדות. בסופו של דבר, שרדו את המלחמה ואף התאחדו עם האב. את הציור ציירה גלינה מתוך נקודת מבט שלה כאמא, שתעשה הכל כדי להגן על משפחתה.

גלריית תל חי בנתניה, בהובלתה של האמנית מזל קותי, בת ה-67, פועלת מזה כשנה. היא משמשת כבית אומנים בעיר נתניה, בחסות מנהלת מרכז העיר. בגלריה תערוכות, ערבי חשיפה, סדנאות ועוד. בגלריה פועלים ומציגים כ-50 אמנים, ביניהם, פסלים וציירים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן