אישה "נשואה" לשני גברים שוחררה מעגינותה

בית הדין הרבני שחרר לחופשי אישה עגונה שהייתה כבולה בקשרי אישות לשני גברים; האישה "התגרשה" מבעלה הראשון ונישאה לשני בבית דין פרטי, שלא הוכר על ידי הרבנות; סוף הפרשה: אגף העגונות הצליח לשחרר אותה מעגינותה

1
498
תמונת אילוסטרציה בנושא ביגמיה - בו אישה נשואה לשני גברים
תמונת אילוסטרציה - אישה נשואה לשני גברים

בפעילות של אגף עגונות שוחררה צעירה, תושבת האזור, מעגינותה. האישה שוחררה לאחר שבית דין פרטי, לא מוכר על ידי המדינה, ערך לה חופה וקידושין לגבר נוסף. זאת מבלי שקיבלה קודם גט מבעלה הראשון.

הצעירה היהודייה הכירה בפריז יהודי גרוש ואב לילדה ובעל רקע עברייני וביקשה להינשא לו. האיש נאות אך התנה זאת בכך שהנישואין לא יירשמו בעיריית פריז ואף לא ברבנות.

לשם כך זומן תמורת 2,000 יורו 'רב' ישראלי שהשיא את בני הזוג כדת משה וישראל. מספר שבועות לאחר הנישואין ביקשה האישה להתגרש בטענה שחוותה אלימות פיסית ומילולית ואף גורשה מביתה ע"י בן זוגה. היא פנתה לבית הדין הרבני בפריז. אולם קצרה ידו מלסייע כיוון שהנישואין לא היו רשומים.

האישה לעלות ארצה ולנסות את מזלה בישראל. מיד עם הגיעה ארצה היא פתחה תיק בבית הדין הרבני כאשר היא שוהה בישראל ובעלה בצרפת. בנסיבות אלו בית הדין הפנה את הטיפול לאגף העגונות בהנהלת בתי הדין. אגף העגונות איתר הבעל בפריז והחל במאמצים לשכנע אותו לתת גט לאשתו. הבעל הסכים עקרונית, אך טען כי האישה חייבת לו כספים רבים ויסכים לתת את הגט רק לאחר שאלה יוחזרו לו.

אגף עגונות, בהנהלת בתי הדין, שיגר שליח מיוחד לצרפת שהחל להכין תשתית להפעלת אמצעי לחץ ושכנוע על הבעל במגמה להביא למתן גט.

הותרה מנישואיה בבית דין פרטי

בשלב זה ובאופן פתאומי – ניתקה האישה מגע עם בית הדין הרבני ושליחיו מישראל. מדוברות בתי הדין הרבניים מסרו, שהסתבר, כי בית הדין פרטי התיר את האישה מנישואיה. ללא נוכחות הבעל וללא שמיעת עמדתו. בנוסף השיא בית הדין הפרטי את האישה לאדם אחר. אולם התברר, כי לבית הדין אין הסמכה לדיינות ואינו מתמחה בדיני גירושין.

עוד מסרו, כי ביה"ד בישראל לא הכיר ב'היתר' שנעשה מבלי שכאמור נשמעה עמדתו של הבעל. בית הדין הטיל צו עיכוב נישואין כנגד האשה זאת כדי למנוע בעיית ממזרות בעתיד. במקביל המשיך אגף עגונות לפעול מול הבעל המעגן בחו"ל. זאת במגמה להפעיל עליו לחץ שבסיכומו של עניין יביא לשחרור האישה מעגינותה.

לא חלף זמן רב והאישה פנתה לעורכת דינה וביקשה להתגרש גם מהבעל החדש. בדיעבד התברר, כי הבעל החדש לא ידע שאשתו נשואה לגבר אחר. הדבר התברר לו במהלך טיפולי פוריות שעברו בני הזוג. חבר גילה לבעל שאשתו בעצם נשואה לאחר. כשהבין שהוא נשוי לאשת איש ביקש הבעל לנתק את הקשר עמה.

הגט מפריז לנתניה

הפעילות של בית הדין בישראל עם הרב בצלאל לוי שליט"א מבית דין פריז ובתיווך אגף העגונות נשאה פרי. הבעל הראשון הובא לבית דין פריז. שם הפקיד גט כדת משה וישראל. האישה הודיעה, שהיא מוכנה לקבל את הגט מהבעל הראשון ולהשתחרר ממנו.

הפרשה הסתיימה בבית הדין הרבני האזורי בנתניה. בהרכב הדיינים, הרב רפאל י' בן שמעון, הרב גרשום אמיתי והרב משה חביב שליט"א נמסר לאישה הגט.

מנהל בתי הדין הרבניים, הרב דוד מלכא, התייחס לפרשה. "במהלך פעילותנו אנו פוגשים לצערי ארגונים הפועלים בחוסר אחריות. ארגונים אלו נוקטים בצעדים מסוימים שאינם בהתאם להלכה. בצעדים אלו מצליחים אותם ארגונים לייצר כותרות תקשורתיות. אך בכותרות אין כדי להביא פתרון אמיתי למצוקתן של נשים מוחלשות שאינן מבינות את החוק ואת ההלכה".

"במקרה דנן מצאה האישה את עצמה כבולה לשתי מערכות יחסים, ללא מוצא. אני שמח שהפרשה הגיעה אל בתי הדין הרבניים, שהינו המוסד היחידי בישראל המוסמך על פי חוק לקבוע את מעמדו האישי של אדם ואת כשרות נישואיו או גירושיו. בסיועו של אגף עגונות, בית דין פריז ובית הדין בנתניה נמצא מזור לעניינה של העגונה והיא תוכל להמשיך את חייה".

תגובה 1

  1. והם לא מספרים כמה נזק הם עושים…
    ידועים המקים שחייבו גט בניגוד להלכה תוך כדי איומים שאסורים הלכתית.
    לצערינו ממונים ברבנות דיינים ע"י פוליטקאים- ולכן חלק גדול מהם לא ראוי לדון מהתורה.
    להתרחק מהרבנות!!

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן