אירועי יום העצמאות – הנוער הצביע ברגליים

0
150
יום העצמאות במרכז נתניה. צילום מתוך דף הפייסבוק של עיריית נתניה

ביקורות רבות וקשות נשמעו בקרב הציבור לאחר אירועי יום העצמאות בנתניה. הורים לבני נוער וצעירים סיפרו, כי מאות צעירים ובני נוער שכרו הסעות באופן מאורגן ובחרו לבלות את יום העצמאות בערים אחרות. העיר פתח תקווה כיכבה בקרב בני הנוער והצעירים הנתנייתים.

למרות הפוטנציאל לאירועי יום עצמאות מוצלחים טענו רבים, כי בניגוד לשנים עברו האירועים היו יחסית דלילים בקהל. ערב יום העצמאות בכיכר העצמאות לווה באכזבה בקרב הציבור. רבים טענו, כי המופעים בכיכר לא הצליחו לסחוף את הקהל. לטענתם עד שקרן פלס עלתה להופיע עזב רוב הקהל את המקום. גם האירועים בשלולית החורף היו יחסית עם קהל דליל והזמרים שהופיעו שם לא התאימו לאירוע כזה. לעומת אירועים אלה, נראה היה שתושבי קריית השרון אהבו את המופעים בבמה בקרייה וציינו, כי הם מאד נהנו.

מאות צעירים ובני נוער בחרו להצביע ברגליים. קבוצות קבוצות התארגנו הצעירים ובני הנוער, שכרו מבעוד מועד אוטובוסים ונסעו לבלות בערים אחרות. רובם נסעו לפתח תקווה וחלקם לכפר סבא. בפוסט זועם בפייסבוק כתב אחד האבות: "ערב יום העצמאות היה הכי בזבזני וחסר תוכן שהיה בשנים האחרונות בנתניה.. ללא כל תוכן המתאים לנערים, אשר מאות מהם (שכבות שלמות מחטיבות הביניים) נסעו בהסעות מאורגנות לכפר סבא ופתח תקווה לחגוג את מסיבות יום העצמאות". אליו הצטרפו הורים רבים אשר הביעו את אכזבתם מכך שילדיהם נסעו לבלות מחוץ לעיר.

אחד ההורים טען, כי מארגני האירועים מנותקים מהציבור, מהצעירים ובני הנוער בעיר. לדבריו אם כבר מוציאים כל כך הרבה כסף, מן הראוי לבדוק קודם איזה אירועים יתאימו. הורה אחר טען, כי זו אינה הפעם הראשונה שזה קורה, דבר המוכיח שיש נתק בין מארגני האירועים לבין מה שקורה בשטח, בקרב הצעירים, בני הנוער או הציבור בכלל.

הביקורת נשמעה אף בישיבת מועצת העיר בשבוע שעבר, שם נמסר בתגובה, כי גורמי הנוער שותפו בהחלטות וברשימת האמנים שהוזמנו. גורם בכיר בעיריית נתניה מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "הניסיון להאשים את נציגי הנוער באי הצלחת האירועים הוא לא מקובל ולא ראוי. בישיבה בה השתתפו גורמי הנוער ואף נציגי אגף הנוער והצעירים בעירייה, הציעו הנציגים לקדם במה נפרדת לבני נוער, זאת בעיקר עקב המגמה של בני נוער היוצאים לבלות בערים אחרות בשנים האחרונות. נוסחה הצעה לאירוע נוער, שאמור היה להתקיים בחניון סלקום באזור התעשיה פולג. הוגשו הצעות של אמנים שיהיו רלוונטים לבני הנוער, אבל זה לא קרה. חייבים לתת את הדעת על כך שצעירים ובני נוער בורחים מהעיר לבלות בערים אחרות. גם להם מגיע ואי אפשר לשלב אותם באירועים כלל משפחתיים דוגמת האירוע בכיכר העצמאות, שמתאים לאוכלוסיה בוגרת יותר. חייבים להסיק מסקנות להמשך".

מעיריית נתניה נמסר, כי "על פי נתוני המשטרה חגגו בבמות אלה כ-100 אלף מתושבי נתניה. כמות חוגגים המהווה עלייה של כ-20% לעומת יום העצמאות בשנה הקודמת. לקביעת התכנים נערכו ישיבות עם גופי הנוער והצעירים בעיר כבר באוקטובר ובנובמבר 2016, ונעשתה חשיבה משותפת עם גופים אלה באשר לתכנים המתאימים לנוער ולצעירים ביום העצמאות. בפגישות ובשיחות אלה הועלו מספר הצעות לגבי אמנים בהם הנוער והצעירים בנתניה מתעניינים. נערכה פנייה לאמנים ששמותיהם צוינו – חלקם נענו וחלקם לא היו זמינים להופעה באזורנו. האמנים שנבחרו ענו לפלחי נוער וצעירים מגוונים ובסגנונות מוסיקליים שונים, על מנת להתאים באופן מיטבי לטעמה של אוכלוסייה זו".

לעניין הנתק מהציבור נמסר בתגובה, כי "נמשיך גם בשנה הבאה – שנת ה-70 לעצמאות ישראל, להיות קשובים לרצונות ולהצעות של הנוער והצעירים ונוסיף ביתר שאת לפעול ולהגיש לקהל הנתנייתי על כל גווניו וגילאיו את המיטב בזמר ובבידור הישראלי".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן