איציק בדש מציג: התערוכה "כתר" בגלריה על הצוק בנתניה

האמן הבינלאומי, איציק בדש, באחת התערוכות המעניינות יותר, הנושאת את השם המחייב "כתר". גלריה על הצוק בנתניה מעולם לא נראתה מלכותית כל-כך

1
2526
האמן איציק בדש בפתיחת התערוכה
איציק בדש. אמן מגוון שלא חושש להעמיד מראה למציאות. צילום עיריית נתניה

האמן הבינלאומי, איציק בדש, באחת התערוכות המעניינות יותר, הנושאת את השם המחייב "כתר". גלריה על הצוק בנתניה מעולם לא נראתה מלכותית כל-כך

ביום שישי האחרון נפתחה ב"גלריה הצוק" בנתניה תערוכתו של האמן הבינלאומי ויליד נתניה, איציק בדש. התערוכה, הנקראת "כתר", מציגה עשרות כתרים העשויים אלומיניום, פח וברזל. התערוכה נפתחה במעמד חבר מועצת העיר הממונה על התרבות אהרון אורגד, חה"כ אמילי מואטי והשחקנית יעל אבקסיס. את הקהל אירחו מנכ"ל היכל התרבות, בני אפרים. מנהלת "הגלריה על הצוק", אביבה פרץ והאוצרות דרורית גור אריה ופרופ' חביבה פדיה. התערוכה "כתר בגלריה על הצוק (המעפילים 22 בנתניה) תינעל בתאריך 23.05.

במרכז עבודתו החדשה של יציק בדש הוצבו בגלריה על הצוק, עשרות כתרים. כתר הפח הוצג לראשונה על-ידי בדש בתערוכה "עד שתצא מקולי" במוזיאון אשדוד. תערוכה שעסקה בתרבות המזרחית. אז נטען, כי הכתר הוא כהילת הוד של עבר, המנותק מאפשרויות בהווה.

איציק בדש מתמקד ביצירותיו במורשת היהודית מזרחית אל מול המציאות העכשווית בישראל. כך גם בתערוכה "כתר".

בדש הניח אז כתר יחיד בתוככי חדר זכוכית חשוך ובלתי חדיר, משל היה אוצר. את המתח העז בין הפנים ובין החוץ ביטא בדש באופן קיצוני וכואב. על דופן החדר התנוסס השיר "כתר", שהוקדש לאמן עצמו.

בדש בתערוכתו "כתר" מבקש להלך בתדר, שבין הקיום האישי הלכוד בכלוב ובין הסבל ממנו מפציעה הילת האור. הוא נע בתווך שבין הזיכרון ההיסטורי של המשפחה והקהילה ובין הזיכרון האישי של סבותיו המקוננות.

מיצב הכתרים השותק של בדש (המלווה בעבודת הקול של דקלה), משלב הוד וקדושה לצד דלות. תנועה לצד סטטיות. שפע וברכה לצד קללה ומגבלה. שקיפות ונגישות לצד אטימות וניתוק. זוהר ויוקרה מול בזות וזילות.

איציק בדש, יליד 1977, אוטודידקט, הוא אמן ואוצר. עבודותיו בשדה הצילום, הוידיאו והמיצב עוסקות בייצוגים היסטוריים הקשורים למרכיבים המשמעותיים בזהותו כאדם וכיוצר. בתוך מכלול עבודתו בולט עיסוקו במשפחה, במזרחיות. במורשת המוזיקלית של התרבות היהודית בארצות האסלאם ובפרט הקינות – כמו גם בשואת יהודי לוב. בדש הציג בתערוכות יחיד ובתערוכות קבוצתיות בארץ ובצרפת וזכה לפרסים ולמענקים על עבודותיו. בין גופי היצירות שלו ראויים לציון: 'דיואני', 'זאלה' 'לחם' 'משפלות למלכות' ו'יהלום שחור'.

תגובה 1

  1. לדעתי התערוכה ריקנית,
    מינימלית וכל המוצגים נראים אותו דבר כמעט בלי צבע,
    אין אף אחד שנהנה מהגלריה.
    חבל לבזבז חודשיים בתצוגה בגלריה על תערוכה כזו משעממת.
    הדרדרתם.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן