אחת מכל שלוש

1
113
צילום fotolia

לראשונה בנתניה יתקיים יום של כיף ותמיכה בנשים המתמודדות ומחלימות ממחלת הסרטן; וכן, למרות שאחת מכל שלוש תחלה במחלה בימי חייה, אין בעיר מרכז תמיכה.

אפרת מימון התאכזבה לגלות שבאזור נתניה לא פועל מרכז אשר תומך בנשים המתמודדות ומחלימות ממחלת הסרטן. אל חשבון הפייסבוק שלה העלתה סטטוס ובו הודיעה על כוונתה לארגן יום כיף לנשות נתניה והסביבה המתמודדות עם המחלה. בשלב השני מתכוונת אפרת להקים קבוצת תמיכה. על השאלה כיצד ייתכן, שבנתניה לא חשבו על זה קודם, גם לה אין תשובה.

"יום הכיף החל מרעיון והפצת פוסט בפייסבוק ונענה בחיוב מצד אזרחים טובי לב", מספרת אפרת. "היוזמה נחלקת לשני חלקים. האחד: הקמת מרכז פעילות לאותן נשים שיפעל בעיר הולדתי בנתניה וייתן מענה יומיומי לצורך הנפשי. הוא יכלול סדנאות, הרצאות וטיפולי גוף ונפש. השני הוא יום כיף אשר ייתן אור ולו ליום אחד למסע שנכפה על נשים אלה".

מה גרם לך להכיר בצורך ובחשיבות של קיום יום כיף והקמת קבוצת תמיכה לנשים חולות בסרטן?

"אני פועלת מתוך הבנה, שהשגת האושר האישי טומנת בתוכה עשייה התנדבותית ומעורבות חברתית בקהילה. נחשפתי לעובדה לפיה בנתניה ובשרון בכלל אין מרכזי פעילות לנשים ברמה יומיומית. מרכזים מסוג זה קיימים, לדאבוני, רק בפ"ת, בגבעתיים ות"א. נשים מגיעות לשם לפעילויות שונות כמו שיעורי יוגה, תכשיטנות ושלל סדנאות, חוגים והרצאות. זה נראה לי תמוה ממש! זו מחלה נפוצה כל-כך לאוכלוסייה כה גדולה. נשים אשר נמצאות בשלבי טיפול והתאוששות מחפשות את התעסוקה הזו, מה לעשות בזמנן הפנוי. אני בטוחה שנשים צעירות מתעצלות לנסוע כה רחוק על מנת לצאת מהבדיקות והטיפולים ובכלל. מה יעשו נשים מבוגרות יותר? ייסעו למרכז של האגודה למלחמה בסרטן בגבעתיים? הן עוד יותר נפגעות כי אין להן את האופציה לצאת, הן תלויות באחרים. אני, בסך-הכל, החלטתי להרים את הכפפה ולהתחיל לפעול לטובת הנושא החשוב הזה".

מה מתוכנן ביום הכיף וכיצד גייסת את הכסף למימון יום כזה?

"האירוע, שיתקיים במתחם מסעדת מיני גולף, מבוסס ברובו על תרומות והתנדבות. יהיו עמדות קפה ומאפה, מניקור, עיצוב שיער, איפור, טיפולי פנים, רייקי, עיסויים, קריאה בטארוט, קוסמטיקה ועוד. במקביל יהיו מפגשים של דמיון מודרך, סדנת בישול, הרצאה של סטיילינג והעצמה נשית וגם מופע טלפתיה קצבי משחרר בשיתוף הקהל וארוחת צהריים".

עד כמה ההיענות הציבורית, הן מצד התורמים והן מצד הנשים הפתיעה אותך?

"מאד. אני מקווה שהיום הזה יצור חברויות חדשות ויפתח לעוד כיוונים, יצור מאגר נשים על מנת שנוכל להקים את המרכז אותו אני מייחלת לחנוך. כרגע אני במגעים עם העירייה ומאמינה שזה הדבר הבא לעשות. בשעות הבוקר אין הרבה פעילויות ברוב המתנ"סים. זה נושא שיכול, למשל, לעניין את העמותה לחינוך בלתי-פורמאלי מטעם עיריית נתניה. זה יכול להתאים לנשים מכל קשת הגילאים, כאלה המתקשות לחזור למעגל העבודה ולא רוצות להתנתק אלא לחזור לנהל אורח חיים נורמלי ובריא".

יום ב', 27.4.15, השתתפות מותנית בהרשמה מראש ובעלות סמלית של 30 ש"ח. 

מוזמנות להתקשר לטלפון: 052-2969123

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן