אושר החוק להכפלת הענישה על עבירות אלימות בספורט

0
94

בסיומם של דיונים קדחתניים, שהביאו את הליך חקיקת התיקון לחוק "איסור אלימות בספורט" לידי סיום, אושר בערב יום שלישי החוק להחמרת הענישה על עבירות אלימות באירועי ספורט. על-פי החוק, שנכנס החל מרגע שאושר לספר החוקים של מדינת ישראל, הוגדר למשל כי העונש על תקיפה במהלך אירוע ספורט יהיה מעתה עד שלוש שנות מאסר, וכן נקבעו סמכויות נוספות לקציני משטרה במקרים של חשד לשכרות, ובמקרים שאדם נכנס לתחומי בגרשי ספורט בתקופת בה הוא מורחק מהמגרשים.

לנתניה און ליין-ksn מסר בתגובה יוזם החוק, חבר הכנסת רזבוזוב (יש עתיד), כי "חברי הכנסת הוכיחו, שהספורט הוא מחוץ ואפילו מעל למגרש הפוליטי. בימים האחרונים היינו במירוץ נגד הזמן להשלים את החקיקה החשובה כל-כך לספורט הישראלי. חקיקה שתמגר את תופעת האלימות בספורט, ותרתיע את החוליגנים שבאים למגרשי הספורט כאילו הם באים לזירת קרב".

חבר הכנסת רזבוזוב הוסיף לנתניה און ליין, כי "כספורטאי בעברי וכחובב ספורט מושבע, כאשר אני הולך לצפות במשחק כדורגל, בין אם את הקבוצה אותה אני אוהד, מכבי נתניה, ובין אם קבוצה אחרת, אני – כמו עשרות אלפים אחרים – רוצים ליהנות מהמשחק ולא למצוא עצמנו בזירת דו-קרב בגלל קומץ חוליגנים". עוד הוסיף רזבוזוב, כי "ברצוני להודות ליו"ר ועדת החינוך והספורט ח"כ עמרם מצנע, ליו"ר ועדת הכנסת ח"כ יריב לווין, ליו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין וליו"ר סיעת העבודה ח"כ איתן כבל על הסיוע שלהם למען השלמת חקיקה זו. הם הסכימו, שתקיפה באירוע ספורט היא חמורה מאוד, שכניסה לאירועי ספורט על אף שחל עונש הרחקה מהווה סכנה לציבור, וכך גם הגעה למגרשי ספורט תחת השפעה של אלכוהול או סמים, ולכן קידמו את החקיקה. ההחמרות הללו יוכיחו אחת ולתמיד לשופטי בית המשפט שיש לתת משנה תוקף לעבירות אלימות הנעשות באירועי הספורט, ושיש לגלות אפס סובלנות ביחס למתפרעים".

לשאלת נתניה און ליין עד כמה תוספת ענישה תהיה אפקטיבית, לאור קול העונשים הניתנים היום, ענה ח"כ רזבוזוב, כי "אני משוכנע שיש עוד מהלכים שניתן לעשות בכדי למגר את תופעת האלימות בספורט, ולכן פניתי היום לשר לביטחון פנים שיקבע בתקנות משרדו, שהשלכת חפץ למגרש תאפשר העמדה לביהמ"ש ומתן ענישה חמורה ואף מאסר, ואני מקווה שהוא ייענה לכך בחיוב".

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן