אור ירוק: 487 ילדים נפגעו בתאונות דרכים בנתניה

4
185
נוסעים בניגוד לחוק. צילום אור ירוק

בעיר נתניה נפגעו 487 ילדים (0-14) בתאונות דרכים בעשור האחרון (2009-2018), מתוכם ילד אחד נהרג ו-27 נפצעו באורח קשה. רק בשנת 2018 נפגעו בעיר 37 ילדים בתאונות דרכים – מהם שניים נפצעו באורח קשה.

נתונים אלה, על-פי עמותת אור ירוק, מצביעים בכל הארץ על היעדר או התאמת תשתיות במקרים של תאונות בהן מעורבים ילדים על אופניים (היעדר שבילי רכיבה בטוחים) או מסלולי הליכה בטוחה מהבית לבית הספר ובאזור גני ילדים, גני שעשועים ועוד.

על-פי הנתונים היבשים, בעשור האחרון (2009-2018) נפגעו 18,807 ילדים בגילאי 0-14 בתאונות דרכים שאירעו בתחום העירוני, ברחובות הערים והישובים מדובר בכ-1,900 ילדים שנפגעים בכל שנה בממוצע בתחום הערים. מבין הנפגעים 191 ילדים נהרגו ומעל 1,800 נפצעו באורח קשה.

עוד עולה מנתוני אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, כי בעשור האחרון (2008-2017), נפגעו בתאונות דרכים בירושלים מעל 2,100 ילדים, למעלה מכפול מאשר בתל אביב שבתחומיה נפגעו 937 ילדים בתאונות.

העיר השלישית במספר הנפגעים בעשור החולף היא חיפה – בה נפגעו 840 ילדים בעשר השנים האחרונות. נתונים אלה, לפחות בארץ, מצביעים על קשר ישיר בין מספר הילדים המתגוררים בערים ביחס למספר הנפגעים – יחס שיכול היה להשתנות בחלק מסוגי התאונות בהן מעורבים ילדים – אם התשתית הייתה מספקת.

בשנת 2018 נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני 1,612 ילדים, מהם 19 נהרגו ו-168 נפצעו באורח קשה – בעיר נתניה כאמור נפגעו בשנה זו על-פי עמותת אור ירוק, 37 ילדים – שניים מהם באורח קשה.

בעשור האחרון נפגעו בכבישי ישראל כולה מעל 30 אלף ילדים בתאונות דרכים, 313 נהרגו ו-2,308 נפצעו באורח קשה. בשנת 2018 נהרגו 32 ילדים בתאונות, מספר הילדים ההרוגים הגבוה ביותר מאז שנת 2014.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר בתגובה, כי "אסור לנו כחברה לקבל את נתוני היפגעות הילדים הטרגיים האלה ואסור למדינת ישראל להמשיך ולהפקיר את הילדים שלנו בכביש. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לדרוש מכל ראשי הערים להתקין פסי האטה בסביבת בתי הספר וגני המשחקים ובמקביל להעלות את המודעות בקרב הילדים עצמם לסכנות שהכביש מציב בפניהם. במשרד התחבורה חייבים להפסיק להאשים את הילדים בתאונות הדרכים בהן הם נפגעים ולקחת אחריות כדי לדאוג שכל הילדים ישובו הביתה בשלום" .

דו"ח מיוחד שהכינה עמותת אור ירוק מעלה כי תאונות דרכים הן הסיבה המרכזית לתמותת ילדים בישראל ואחת הסיבות העיקריות להיפגעות ילדים בעולם. בחינת נתוני הילדים ההרוגים בישראל בתאונות דרכים לעומת המדינות המתקדמות בעולם חושפת כי ישראל נמצאת במקום השני הגרוע בשיעור מותם של ילדים בתאונות דרכים, רק איסלנד הציגה נתונים גרועים יותר. ממוצע הילדים ההרוגים בתאונות דרכים במדינות המתקדמות נאמד ב-3% ואילו בישראל חלקם של הילדים ההרוגים מתאונות דרכים הוא 7.5%  – פי שנים וחצי יותר מהממוצע.

מהדו"ח, המבוסס על נתוני הלמ"ס, עולה כי בכל שנה נהרגים בממוצע 31 ילדים (0-14) בתאונות דרכים, מגמה שנשמרת בשנים האחרונות. נתון נוסף נוסף המחזק את העובדה שלא נרשם שיפור אמיתי בבטיחות הילדים הוא העובדה שהילדים ההרוגים מהווים כ- 8%-10% מכלל ההרוגים בתאונות דרכים בכל שנה.

בחינה של הילדים שנפגעו בתאונות דרכים לפי סוג הנפגע, מעלה כי בעשור החולף מרבית הילדים (75%) נפגעו כנוסעים ברכב, כ- 2,300 ילדים מדי שנה בממוצע. כחמישית מהילדים (22%)  נפגעים כהולכי רגל – 670 ילדים בממוצע מדי שנה והשאר כרוכבי אופניים.

כתבות נוספות העשויות לעניין את קוראי נתניה אונליין:

מהאקדמיה לחינוך: נתניה מובילה ארצית בהכשרת מורי העתיד

עץ דקל קרס על שתי ילדות בקיבוץ בחן – נפצעו באורח קל

 

4 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן