Nail It

3
273
ראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר, נאווה רביד מנכ"לית לוריאל ונשיאת עלם נאווה ברק בפתיחת Nail It - העסק החברתי הראשון בנתניה. צילום לירון אלמוג

זה התחיל כחלום: בניית עסק שיספק פרנסה לאמהות חד-הוריות צעירות וישלבן בשוק העבודה. ביום שישי נחנך סניף NAILIT השרון, העסק החברתי הראשון בנתניה

עסקים חברתיים הם תופעה חדשה בישראל הזוכים להתעניינות הולכת וגוברת. מדובר בסוג ייחודי של ארגון, המשלב בתוכו מטרות חברתיות עם אסטרטגיה עסקית. ביום שישי האחרון התקיים בקניון עופר השרון בנתניה טקס השקת העסק החברתי "נייל-איט", אשר הוקם במטרה לקדם עצמאות כלכלית של אימהות צעירות חד הוריות ושילובן בשוק העבודה. היה מרגש, זה בטוח.

נשיאת עמותת "עלם" לנוער וצעירים, נאווה ברק, לא הסתירה את התרגשותה. התכנית החברתית, הפועלת בשיתוף עם העמותה, מעניקה הכשרה מקצועית בתחום טיפוח הציפורניים, הכשרה בתחום היזמות וכלים נוספים לפתיחת עסק עצמאי. בהמשך, משולבות הצעירות בעבודה תוך ליווי אישי, תעסוקה בשכר ותמיכה אישית בדרך לעצמאות כלכלית. "אני גאה בכל אחת ואחת מהבנות", היא אומרת בעודה ממתינה לתורה לטיפול ציפורניים אצל הבנות שרק לפני חודשים ספורים לא בדיוק מצאו את דרכן.

 כשמביטים בבנות, אשר חלקן הגיעו להשקה עם ילדיהן בעגלת התינוקות, בלתי אפשרי להישאר אדישים. "הן פשוט גיבורות ואמיצות" –  אני חושבת לעצמי – "כל אחת והסיפור האישי שלה, לוקחות את עתידן בידן".

שוחחתי עם מירית (שם בדוי), אם חד-הורית, שמסבירה את תחושותיה: "'נייל איט' פתחה בפני את האפשרות לעבוד, להתעצם כאישה וכאם. אני כל בוקר מחדש מודה לאלוהים על העבודה החדשה שלי".

 גלית שטיין, יזמת ומנהלת ניילאיט השרון, מספרת: "הבנות מגיעות לרמה מקצועית גבוהה ביותר, והתחילו לפתוח עסקים קטנים בביתן. בעיני, זו ההצלחה הגדולה ביותר של ניילאיט".

 המיזם עצמו עונה על הצורך של נשים עובדות שבמירוץ החיים אינן מוצאות זמן לטפח את הציפורניים מחוץ לשעות העבודה. העסק החברתי החדש מציע שירותי מניקור (מריחת לק) לנשים במקום עבודתן ודוכני מניקור באירועי חברה. בנוסף, הוא מציע שרותי מניקור ופדיקור לחברות עסקיות.

לדברי חנוך ברקת, יו"ר קרן דואליס: "המודל העסקי החדש, מאפשר לתת מענה לאחד האתגרים הגדולים יותר של החברה המודרנית: מתן תעסוקה והכשרת אוכלוסיות המודרות כיום ממעגל העבודה. עסקים חברתיים זו תרבות שלמה, שיש להטמיע כדי לעודד את הציבור. המטרה היא, אומנם, חברתית. ואולם, מדובר גם בעסקים לכל דבר: אחרי השקעה ראשונית, הם הופכים לרווחיים ומסוגלים לקיים את עצמם – בדיוק כמו האנשים שעובדים בהם".

לאירוע הפתיחה בקניון השרון הגיעו בזה אחר זה שותפים עסקיים התורמים להצלחת הפרויקט לצד בכירים מהמגזר העסקי. זה לצד זו שוחחו נאווה רביד מנכ"לית חברת לוריאל עם שירלי בן מרדכי מנכ"לית חברת הדיה וליאור רייטבלט, יו"ר סופר-פארם. ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר, עובדת סוציאלית בעברה, שוחחה אף היא עם הבנות. שאלה אותן על הילדים. הזדהתה עם המהלך. "זה לא מובן מאליו, שיותר ויותר גורמים וגופים עסקיים נרתמים למיזמים משמעותיים כל-כך ואשר תורמים לחברה הישראלית", היא ציינה ושיבחה את הנהלת קניון עופר השרון שהעמידה מקום לטובת "נייל-איט".

 העסק החדש, הפועל בשותפות עם קרן דואליס להשקעות חברתיות, עמותת עלם וציונות 2000, הוא בתמיכת לוריאל ישראל. עמדת Nail It בקניון עופר השרון הוא פרי שיתוף פעולה של הנהלת הקניון, חברת סופר-פארם וחברת הדיה. אז בפעם הבאה שאתם קופצים להתפנק על טיפול ציפורניים, זכרו שהכסף שלכם יכול לקבל ערך מוסף וגם לשרת מטרה טובה וחשובה לא פחות מטיפוח עצמי. חומר למחשבה…

לפרטים נוספים, מוזמנים להתרשם מאתר העסק החברתי הראשון בעיר: http://www.nailit-hasharon.co.il/

3 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן