30 מיליון שקל להפיכת הרצל לסטריט מול הראשון בישראל

2
1147
סטריט מול - נתניה
הסטריט מול הראשון בישראל. הדמיה באדיבות עיריית נתניה

בתום עונת התיירות יחלו העבודות להפיכתו של רחוב הרצל לסטריט מול הראשון בישראל; כחלק מהעבודות יבוצע קירוי חלקי אחיד לכל אורך הרחוב, ייקבע שילוט אחיד וחזיתות של חנויות ישוקמו בשיתוף בעלי העסקים.

העבודות, כך נמסר למערכת נתניה און ליין, יבוצעו על-ידי החברה לפיתוח נתניה (ח.ל.ת), המשמשת כזרוע הביצועית של העירייה ועומדת מאחורי שיפוץ כיכר העצמאות החדשה, כיכר ציון, הנוטע, תל חי, כיכר גורדון וקראוזה. "העבודות יבוצעו לאחר החגים, בתום עונת התיירות, בהשקעה של כ-30 מיליון שקל ויתמקדו ברחוב הרצל – בקטע בין שדרות בנימין ועד תחילת המדרחוב ברחוב דיזנגוף", אמרה מ"מ ראש העירייה ויו"ר דירקטוריון ח.ל.ת עו"ד שירי חגואל-סיידון.

"הרעיון העומד מאחורי הסטריט מול, הוא הפיכת רחוב שלם לקניון רחוב מקורה חלקית, בעל חזית עסקית אחידה ומזמינה", הסבירה ראש העירייה מרים פיירברג-איכר.

במסגרת העבודות, עליהן תפקח מינהלת מרכז העיר, תפורק מערכת החשמל העילית הקיימת ותונח מערכת חדשה תת-קרקעית. בהמשך תוקם תאורת רחוב חדשה, תונח צנרת ותשתית לכל חברות התקשורת וכן מערכת ניקוז באמצעות תאגיד מי נתניה. העבודות עצמן יימשכו כשנה וחצי ויבוצעו במקטעים כדי למנוע כמה שניתן פגיעה במהלך העסקים היומי.

שלב נוסף, כך על-פי ראש מינהלת מרכז העיר, עלוית פרוינד, הינו שיקום חזיתות העסקים ברחוב והתקנת גגונים לחנויות בכל קטע הרחוב המדובר – זאת בשיתוף בעלי העסקים ברחוב וחברת החשמל. "פעולה זו תעניק בסופו של הליך לרחוב את מראה שדרת החנויות בעלת המראה הכללי האחיד ותחושת 'קניון רחוב'", סיכמה פרוינד. העבודות המתוכננות מהוות פעימה שנייה לעבודות שדרוג ברחוב הרצל, שהחלו לפני כשנתיים והסתיימו לפני כחודשיים עם סיום בניית כיכר ציון –עבודות שכללו שיפור תשתיות הביוב והצבת 1450מטרים של צינורות ביוב והכנת התשתית לקראת הורדת קווי החשמל העיליים והטמנתם בקרקע.

העבודות עצמן, כך מאשר יו"ר התאחדות הסוחרים בנתניה, מנחם (מני) אילוז, ייעשו תוך שיתוף פעולה מלא עם ההתאחדות. קדמו לעבודות המתוכננות שורה של פגישות ומפגשי עבודה, בין השאר, עם עו"ד חגואל-סיידון ועם מינהלת מרכז העיר.  "שיתוף הפעולה הפורה", כך אמר לעיתון אילוז: "לצד הקשר הטוב עם הגורמים המקצועיים במרכז העיר, סייעה עוד בשלבי התכנון להצגת תכנית – תוך התחשבות בצרכי הסוחרים – לדוגמא – תנועה דו סטרית לאורך כל הפרויקט. עוד הוחלט, בנוסף, שמקומות החנייה יישארו ברובם וההתאחדות תלווה את הפרוייקט לעומק בעבודה מול הקבלן המבצע והמינהלת כדי לוודא עמידה בזמנים ופגיעה מינימלית לעסקים. כל זאת בהמשך לשיתוף הפעולה הפורה שהיה בתחילת השיפוץ של התשתיות, שבעקבותיו מנהלת מרכז העיר אימצה את ההמלצה של ההתאחדות לשפץ קטע קטע ואף ריכוז עבודה, בין השאר, גם בשעות הלילה כדי למזער נזקים לסוחרים עד כמה שניתן".

2 תגובות

  1. אכן הגיע הזמן בתקווה שגם תמהיל החנויות במרכז העיר ישתנה וימשוך קהל לקוחות מגוון ונרחב, במקביל לפתרונות תחבורתיים מתאימים (מרכזי חנייה, שאטלים, מסלולי אופניים ועוד).

  2. הרעיון בגדול הוא מצויין .צריך לתכנן את הפרוייקט לפרטי פרטיו. אדריכלי העיר יגוייסו למתן רעיונות לחילופין חובה לפרסם מכרז בקרב כלל האדריכלים בישראל ובעולם למתן רעיונות והרעיון המוצלח ביותר יזכה את מתכננו לבצע.
    אחד האלמנטים של הפרוייקט החשוב למשל יכול להיות כך שהקירוי ישמש רצפה לבתי קפה עיליים מעל שרשרת החנויות והבוטיקים שלאורך הרחוב .
    לסיכום , אין איפוא לדעתי להתחיל בבנייה טרם קבלת תכנית מנצחת שתיבחר ע"י צוות שיופקד על הבחירה האולטימטיבית.
    אני יודע שראשת העיר יודעת גם לקחת צעד אחד לאחור לתכנון מחודש של המול הזה .

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן