קציני צה"ל וצבא ירדן בוועידה בינלאומית במכללת נתניה

0
140
שגריר ירדן בישראל וואליד אובידאט. צילום סיוון פרג'

מכללת נתניה אירחה בשבוע שעבר את הוועידה הבינלאומית בנושא שמירת ערכי הטבע והסביבה הירוקה של צבאות האזור. הוועידה התקיימה במעמד וואליד אובידאט, שגריר ירדן בישראל, 12 גנרלים בדימוס מצבא ירדן, הגנרל כריסטוף קקיס, לשעבר הרמטכ"ל של צבא שוויץ, קצינים בכירים מצבא שוויץ, האלוף אהרון חליבה, ראש אגף הטכנולוגיה ולוגיסטיקה וקצינים בכירים נוספים מצה"ל.

כמו כן השתתפו בוועידה יובל שטייניץ, השר לתשתיות לאומיות, האנרגיה והמים, אפרים הלוי, לשעבר ראש המוסד, פרופ׳ צבי ארד נשיא המכללה האקדמית נתניה, תא״ל במיל׳ ד״ר אפרים סנה, ראש המכרז לדיאלוג אסטרטגי במכללה האקדמית נתניה, תא״ל במיל׳ ברוך שפיגל ממייסדי צבא ההגנה לטבע ומהמרכז לדיאלוג אסטרטגי, תא״ל במיל׳ אסף אגמון ממייסדי צבא ההגנה לטבע, פרופ׳ יוסי לשם מאוניברסיטת תל אביב ומייסד ומנכ"ל צבא ההגנה לטבע, ד״ר דוד אלטמן סגן נשיא בכיר במכללה האקדמית נתניה ונוספים.

במהלך הוועידה דנו הנוכחים ברצון צבאות האזור לשמור על הטבע והסביבה במהלך הפעילות הצבאית שהם מקיימים באזורים שהם מופקדים עליהם במדינתם, שיתוף הפעולה שבין כל הצדדים לשמירה על השטחים הפתוחים ועל אזורי הטבע והמורשת באזורים שלהם וצעדים מניעתיים בכדי לשמור על סביבה ירוקה לשנים הבאות.

הוועידה הבינלאומית הייתה בהשתתפות צבא הגנה לטבע, הגוף שבו מפקדים בצה"ל לוקחים אחריות על סביבתם – פרויקט משותף לצה"ל ולחברה להגנת הטבע ובשיתוף רשות הטבע והגנים.

השר לתשתיות לאומית, האנרגיה והמים, יובל שטייניץ התייחס למספר נושאים בוועידה ואמר: "גם היום אנחנו לא מסופקים מהסכם הגרעין ולטעמנו במוקדם או במאוחר האיראנים יחזרו לפיתוח הנשק הגרעיני שלהם, לפני סיום ההסכם נגלה שהם ממשיכים בפעילות הפיתוח הגרעינית. לדעתי הסבירות הגבוה היא שהם ירמו ויפרו את החוזה כבר בשנים הקרובות ולכן היכולת המודיעינית שלנו צריכה לזהות במהירות אם הם מתכוונים להפר את ההסכם. צריכה להיות דרישה של המעצמות מאיראן להפסיק לממן את תימן, סוריה, תמיכתם בחיזבאללה והמעורבות שלהם בעזה ולצערנו פעולות אלו לא פסקו".

בנושא מלחמת האזרחים בסוריה טען השר שטייניץ כי: "צריך להיזהר כשמנסים להפסיק את שפיכת הדמים בסוריה כדי שהיא לא תהפוך להיות מדינה שיעית עם השפעה איראנית גדולה בסוריה. נוכחות אירנית בחופי הים התיכון תהפוך את האזור שלנו למסוכן ולאיראן תהיה גישה ישירה לגבול הצפוני של ישראל וממלכת ירדן. לנו החובה לדאוג שמצב שכזה לא יגיע".

הרמטכ"ל לשעבר של צבא שוויץ, הגנרל כריסטוף קקיס, התייחס לשיתוף הפעולה: "אני מקווה להמשך דיאלוג מתמיד בין צבא שוויץ, צבא ישראל וצבא ממלכת ירדן, החברות בינינו קיימת לאורך שנים ועלינו לדאוג להמשך עבודה שותפת. כמו שאתם יודעים השלום זו המומחיות שלנו השוויצריים אז אל תחששו לנהוג כמונו עם השותפים באזור. מתוך דאגה משותפת של כולנו לסביבה ירוקה ומרקם החיים בטבע, הצלחנו להגיע למצב שבו את כל הפעילות הצבאית של שוויץ מקיימים בשטחים הירוקים של שמורות הטבע השונות במדינה, תוך שמירה אדוקה על הסביבה והחיים בה״.

נשיא המכללה האקדמית נתניה פרופ' צבי ארד נאם במהלך הוועידה ואמר: ״אני שמח שהמכללה האקדמית נתניה משמשת חממה לחיזוק הקשרים בין מדינת ישראל, שוויץ, ממלכת ירדן, גרמניה ומדינות נוספות לחיזוק השלום ולזירוז הנורמליזציה בין המדינות השכנות".

אפרים הלוי, לשעבר ראש המוסד, התייחס ליחסים שבין ישראל והממלכה הירדנית במהלך נאומו וטען כי השלום שבין ישראל וירדן חשוב למזרח התיכון ועל שני הצדדים לשמר זאת למען דורות העתיד.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן