סרן אופיר כנפי ממושב צור משה היא מצטיינת ראש אט"ל

סרן אופיר כנפי, אשר מפקדת על הכשרת טירונים בפלוגת "בז" בבט"ר דותן (מחנה 80) של מערך מגל נבחרה למצטיינת ראש אט"ל לרגל ראש השנה

1
2497
סרן אופיר כנפי, ממושב צור משה הסמוך לנתניה, נבחרה לקבל אות מצטיינת ראש אט
סרן אופיר כנפי. צילום דובר צה"ל

סרן אופיר כנפי, ממושב צור משה הסמוך לנתניה, נבחרה לקבל אות מצטיינת ראש אט"ל לרגל ראש השנה. סרן אופיר קיבלה הצטיינות על מסירותה לאורך התפקידים השונים שמילאה ועל פיקודה האישי והמקצועי.

טרם גיוסה התמיינה אופיר כנפי, בעידוד הוריה, למסלול טיס ואף הצליחה לסיים את שבוע הגיבוש, אך לא לעבור אותו. בנקודה זו חישבה מחדש את מסלולה וחיפשה תפקיד שיספק לה שירות משמעותי ומלמד. כך הגיעה לתפקיד מפקדי כיתות הטירונים במערך מגל.

בנעוריה הדריכה אופיר בתנועת "בני המושבים". החוויה חיובית אשר העמיקה בה את הרצון לעסוק בהדרכה ובפיקוד. סרן אופיר ביקשה להשתבץ כמ"כית במגל.

"חינכו אותי לשאוף גבוה", סיפרה אופיר בגאווה. "ככה, גם אם לא מגיעים למקום אליו מכוונים, מגיעים למקום גבוה ומצוין לא פחות".

אופיר יצאה לקורס מ"כים, הכשרה ממושכת ואינטנסיבית האורכת כחצי שנה. אופיר סיימה בהצטיינות והחלה את תפקידה כמ"כית בבט"ר דותן (מחנה 80). היא אהבה את התפקיד ולאחר שבעה חודשים בחרה לצאת לקצונה.

כקצינה שובצה בבא"ח גבעתי, בפלוגת הכשרה של נהגי בט"ש תחת פיקוד מערך מגל. בהמשך קודמה למפקדת מחלקה בקורס מ"כים בבית הספר לפיקוד של מערך מגל ולתפקיד סגן מפקד פלוגת "דוכיפת" בבט"ר דותן. בסיום תפקיד זה יצאה לחל"ת ושבה לקורס מפקדי פלוגות. כיום, מפקדת אופיר על פלוגת "בז" בבט"ר דותן.

סרן אופיר כנפי – פיקוד בגובה העיניים

אופיר סיפרה: "התפקידים האחרונים שביצעתי היו משמעותיים מאד. אני חושבת שאחד הדברים החשובים שלמדתי עם הזמן, הן בפיקוד על סגל והן בפיקוד על טירונים, הוא שדרך הפיקוד שתופסת הכי טוב היא פיקוד בגובה העיניים. ברגע שנפלה לי התובנה הזו שכשאני מדברת כמו שהייתי רוצה שידברו אליי, הכל עובד באופן הטוב ביותר. התאפשר לי לפקד כמו שאני רוצה לפקד וזה משמעותי".

"כמ"פ הפקודים העיקריים שלי הם הסגל. הידיעה שהמפקדים עצמם עוברים תהליך מספקת מאד עבורי. לאורך התפקידים הרבים שביצעתי, תמיד שאפתי ליצור משמעות בהכשרות, על אף היותן קצרות. התפקידים השונים שמילאתי מאפשרים לי היום לראות בצורה רחבה מה נכון לעשות, מאיזה כיוון לגשת לאנשים שלי, כי אני עצמי עברתי את המסלול שלהם ואני מכירה את המקום שממנו הם מגיעים ויודעת להכווין אותם".

לסיכום, הוסיפה: "הדבר הכי חשוב מבחינתי הוא להכריח את עצמך להצליח ליהנות מהחוויות בזמן שהן מתרחשות. אני מודה על כל יום בשירות שלי".

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן