סינמה סיטי: נחנך רחוב בנתניה על שמו של לאון אדרי

0
432
רחוב בנתניה על שמו של לאון אדרי ז
טקס חנוכת רחוב על שמו של לאון אדרי ז"ל

בטקס רב-רושם ובמעמד בני משפחתו, קראה עיריית נתניה רחוב על שמו של לאון אדרי ז"ל. את ההחלטה על כך הובילה ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, במטרה להוקיר את פועלו של האיש ואת תרומתו לעולם הקולנוע הישראלי ולתרבות הפנאי בישראל ובנתניה בפרט.

אדרי, שהוא ומשפחתו הרחבה הם תושבי נתניה – נודעו כמי שהחזירו את חווית הצפייה לבתי הקולנוע וכמי שהיו אחראים להפקתם של למעלה מ – 300 סרטים בקולנוע הישראלי.

בדבריה בטקס אמרה פיירברג-איכר, כי  "אומרים שלכל אדם יש תחליף ואני אומרת שלכל אדם יש את הייחודיות שלו ואת החותם שהוא הטביע ואין שני לו. כזה היה לאון אדרי. הייתי נפעמת מהיכולת שלו להמשיך ולתפקד גם בשעה שנלחם במחלתו וכמובן מהאופטימיות שלו. זו תופעה שכל כך אפיינה אותו כי באמונה הזו, עד לרגע האחרון, הוא המשיך ליצור ולבנות… לא אנחנו זיכינו את לאון בקריאת רחוב על שמו, אלא הוא זיכה את העיר ואת תושביה בכך שיש בעיר רחוב על שמו, איש יקר ונפלא כל כך בשם לאון אדרי ז"ל"

אבי אדרי, אחד מילדיו של לאון אדרי, בוגר בית הספר טשרניחובסקי ומכללת נתניה, אשר הנחה את הטכס , פתח את דבריו וציין כי מי שהסתכל על אביו, יכול היה להבחין בשלושה דברים שאפיינו אותו: אדם עם חזון ויצירה בלתי רגילים, איש ביצוע עם לב רחב וכן עם אהבה עמוקה למדינת ישראל.

את הטקס כיבדו בנוכחותם השר יואב גלנט, מ"מ ראש העיר, אלי דלל, חברי מועצת העיר: טלי מולנר, אהרן אורגד, תרצה גרינפלד וכן עו"ד אדיר בנימיני המכהן כיו"ר וועדת השמות.

לאון אדרי ז"ל (1948 – 2018) היה איש קולנוע, מפיק סרטים ויזם פורץ דרך, ממקימי ומבעלי "יונייטד קינג" וכן "סינמה סיטי" . כבר מגיל 15 החל לעבוד בקולנוע וברבות השנים הקים יחד עם אחיו משה את חברת הפצת הסרטים "יונייטד קינג" שלימים הפכה לחברת יזמות התוכן הבידורי המובילה והגדולה בישראל. חזונו של לאון לפיתוח בתי הקולנוע בארץ הובילה את האחים לפתוח בשנת 2002 את ה"סינמה סיטי" במתחם גלילות ובנובמבר  2016 את "סינמה סיטי" בנתניה. לאון ומשה השקיעו והפיקו למעלה מ- 300 סרטים ישראליים. לאון נפטר ביום הולדתו ה-70 וביום ה-70 למדינת ישראל.

כתבות נוספות העשויות לעניין את קוראי נתניה אונליין:

נשיקות מרנג – המדריך המלא

נתניה: החתול הציל חיי פעוטה; חיסל צפע צעיר

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן