תרבות ברחוב

4
118
תרבות ברחוב. יצירתה של סופי בר - נתניה 2014

ארון חשמל ברחוב יכול לשמש ליצירת אמנות; סופי בר הפכה אחד כזה. כעת נבחנת האפשרות להרחיב זאת לכל מרכז העיר נתניה.

אם נתקלתם בדבר המיוחד הזה ברחוב הנוטע ותהיתם מי אחראי לכל הטוב הזה, הרשו לנו לפתור לכם את התעלומה: זוהי יצירתה של סופי בר, בת 24, חברת תנועת תרבות וקהילת האמנים בנאות הרצל.

"הרעיון היה לייצר משהו שמתקשר עם הרחוב ועם האנשים שבו. לא רק קישוט, אלא משהו מעורר ומחייה. הציטוט הוא מתוך שיר של שאול טשרניחובסקי , שהיום כבר מצוטט על שטר החמישים. המילים מתייחסות לכך שהבן-אדם ייעודו לחיות ולהגשים חלומות, להאמין בעצמו ובאחרים כאנשים שנועדו לעשות דברים גדולים ולא להתפשר או לראות בחייהם דבר מוגבל שאינו צומח וגדל לדברים משמעותיים", אמרה סופי לנתניה און ליין.

יפתח ביבר, רכז הפעילות בתנועת תרבות – נתניה, הוסיף: "דמויות הפנים שמרוססות הן פרצופים מוכרים שרואים ברחוב. במהלך כמה ימים לפני הביצוע, סופי צילמה מספר אנשים ברחוב ומפרצופם, באישורם, כמובן, עשתה סטנסילים. כך היא למעשה קורצת לאנשים ברחוב, ויוצאת באמירה ברורה: זה המקום שיש בו הכי הרבה חלומות ובו צריך להאמין באנשי העיר, העם. זו המטרה של התנועה, להשיב אמונה לכוח היצירה שבנו". הפרויקט נעשה במסגרת פעילות משותפת עם מינהלת מרכז העיר.

4 תגובות

  1. זה אחלה של רעיון שנלקח כמובן מניצן מינץ משוררת הרחוב התל אביבית .. נתניה באיחור קשוח בכל הקשור לאמנות, לפתיחות ולשמחה אורבנית עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא ..(גטו חרדי בשנת 2020 . מפחיד.)

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן