תקדים: במסעדה מותר לקיים אירועים

0
211
ד
עורך הדין ד"ר ניסן שריפי. צילום דורון זכריה

לפני כארבע שנים הוגש כתב אישום כנגד מפעילי מסעדת "ערוגות הבושם", הנמצאת בכביש 4 , סמוך לנתניה. כתב האישום ייחס לבעלי המסעדה עבירות של עיסוק וניהול עסק טעון רישוי, ללא רישיון. בכתב האישום נטען, כי העסק פעל כאולם אירועים, לרבות מכירת משקאות משכרים, ללא רישיון עסק.

פרקליטם של הנאשמים, ד"ר ניסן שריפי, טען, כי "מדובר כאן במסעדה, שכדרכן של מסעדות בשנים האחרונות, בשל ירידה בהיקפי התיירות בישראל, נאלצות לערוך מפעם לפעם אירועים, אשר מגבים את המסעדות הללו כלכלית. אין בחוק רישוי עסקים, וגם לא בחוק התכנון והבנייה יצור מסוג מסעדת אירועים. מדובר ביצור שהקידמה יצרה בטרם התערבותו של המחוקק".

עוד טען ד"ר שריפי, כי "החוק לא אסר בשום פנים ואופן קיום אירועים במסעדה, וכל עוד אין הדבר מהווה אקט של קבע אלא אירועים מפעם לפעם, בוודאי שאין הדבר אסור הן על פי דין והן על פי פסיקת בית המשפט".

שופטת בית משפט השלום בחדרה, רקפת סגל-מוהר, קיבלה את טיעוניו של ד"ר שריפי, וציינה, כי גם לטעמה מדובר במסעדת אירועים כתופעה קיימת המהווה "יצור שהקידמה יצרה בטרם התערבותו של המחוקק".

השופטת סגל-מוהר קיבלה את הסדר הטיעון המקל שנכרת בין הצדדים. בגזר הדין הטילה השופטת על החברה המפעילה את המסעדה קנס בסך של 7,500 שקלים וקנס בסך 5000 שקלים על כל אחד מבעליה, זאת בגין התקופה בה פעלה המסעדה ללא רישיון עסק.

גורמים בענף המזון מסרו בעקבות גזר הדין, כי מדובר בפסק דין תקדימי שמאפשר למסעדות ברחבי הארץ "מרחב נשימה" למול ההאטה בפעילות הכלכלית ובנפח התיירות וכי כעת יוכלו לקיים אירועים מפעם לפעם, עניין שגם צפוי, ככל הנראה, להוריד את מחירי המנות המופקעים באולמות השמחה הרגילים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן