תל מונד: בית המשפט המליץ, רוני גולן משך עתירתו

1
613
רוני גולן תל מונד
רוני גולן, תל מונד. צילום יח"צ

 

בדיון בבית המשפט העליון שהתקיים ביום שני השבוע, משך רוני גולן, ראש מועצת תל מונד המודח, את עתירתו לבג"ץ כנגד הדחתו ומינויה של ועדה קרואה. גולן נאלץ למשוך את העתירה, לאחר ששופטי בית המשפט העליון בראשות הנשיאה, מרים נאור, המליצו לו לעשות זאת.

גולן הודח לפני מספר חודשים מראשות מועצת תל מונד בהוראת שר הפנים, אריה דרעי, לאחר שלא הצליח להעביר את התקציב השנתי של המועצה. עם הדחת ראש המועצה לפני כשלושה חודשים, מינה משרד הפנים את אמנון בן עמי, אשר שימש כמנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, כראש מועצה ממונה.

לין קפלן מועצת תל מונד
לין קפלן, חברת מועצת תל מונד

בית המשפט, בראשות הנשיאה מרים נאור, סבר, שראש המועצה לא עשה את כל שניתן על מנת להעביר את התקציב ואי לכך המליצה השופטת נאור לגולן למשוך את העתירה. לאחר התייעצות עם עורכי דינו, נענה גולן להמלצת בית המשפט ומשך עתירתו. פרקליטו של גולן הודיע לבית המשפט העליון, כי למרות שגולן סבור שנגרם לו עוול, הוא מקבל את הצעת בית המשפט למשוך את העתירה.

עם סיום הדיון בבית המשפט העליון, מסרה לין קפלן, ראש האופוזיציה בתל מונד בתקופת כהונתו של גולן ומובילת המאבק להדחתו, כי "הערכאה העליונה ביותר הכריעה. הערכנו שאכן זו תהיה התוצאה, אבל הגושפנקה הסופית הזו חשובה מאוד ושמה קץ לסאגה בת שלוש שנים של ראש עיר שלטענתנו לא מתפקד באופן קיצוני, ואשר כנגדו תלויה ועומדת המלצה של המשטרה להעמדה לדין בגין חשד לכאורה למרמה והפרת אמונים".

קפלן הוסיפה, כי "ההחלטה של בית המשפט חשובה מאוד לעתיד תל מונד לשנים הקרובות. גם ברמה הארצית יש חשיבות רבה להחלטה זו – היות ונדיר שמשרד הפנים מתערב ומדיח ראש עיר. אין ספק שהמאמצים שלנו להציל את תל מונד במשך זמן רב, מאמצים שהגיעו לשיא בהצבעתנו כחברי מועצה להדחת ראש המועצה והצבעתנו נגד התקציב תוך ידיעה ברורה שבכך אנחנו מוותרים על תפקידנו כחברי מועצה, הוכיחה עצמה. פעלנו לטובת היישוב נטו, התנהלות שהיא נדירה לצערי במגרש הפוליטי".

עוד לטענתה של קפלן, מאז מינויו של בן עמי לראש המועצה, ניכר שינוי חיובי בהתנהלות המועצה: "השינוי מתבטא בדברים הבסיסים ביותר שחשובים לכולנו כמו ניקיון הרחובות, אבל גם בהליכים של שיתוף ציבור, שקיפות וקידום נושאים שונים ביישוב. חשוב להבין, שלמרות שאישרנו כחברי המועצה מעל כ-60 תקציבים מיוחדים לפיתוח וקידום היישוב, אנחנו מרגישים שהצלנו את תל מונד. תושבים רבים היו שותפים למאמץ הזה וכעת הוא תם ונשלם".

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן