תל מונד – פרשת חיובי הארנונה ממשיכה לעורר סערה

1
581
לין קפלן מועצת תל מונד
לין קפלן, חברת מועצת תל מונד בעבר

האם רבים מתושבי תל מונד קיבלו לאחרונה תוספת חיוב בתשלום הארנונה, זאת למרות מכתב שנשלח על-ידי המועצה בו הודיעה על ביטול עדכוני השומה? לטענת חברת המועצה לשעבר, לין קפלן, התשובה חיובית. לטענת קפלן, לפני כחצי שנה נערך סקר נכסים, בעקבותיו גדלו שטחים לחיוב ונשלחו הודעות לתושבים על הגידול בשטחים – מבלי שהבית שלהם "גדל" בפועל. בנוסף, כך טוענת קפלן, לאחרונה נשלחה תוספת החיוב בתשלום הארנונה לכמעט מחצית מתושבי תל-מונד, זאת למרות מכתב שנשלח על ידי המועצה על ביטול עדכוני השומה.

מועצת תל מונד מציגה: שרשרת טעויות וציבור מבולבל

למרות ההנחיה של ראש המועצה, אמנון בן עמי, לעכב את עדכוני שומה עד לשנת 2017, מחלקת הגבייה של המועצה שלחה שוב, במהלך נובמבר 2016 עדכוני שומה לתושבי הישוב וזאת למרות שהמועצה טרם גיבשה את מדיניותה הסופית בעניין.

ואכן, בסוף חודש אוקטובר 2016 נשלחה על ידי המועצה הודעת ביטול שנייה לגבי עדכוני השומה שנשלחו בשוגג. שרשרת הטעויות הגיעה לשיאה בתחילת 2017 כאשר המועצה שלחה לאלפי תושבים חיובי ארנונה לתשלום בגין סקר הנכסים.

חיובים אלה, לטענת חבר המועצה לשעבר, איאן כספר, נשלחו גם כן בניגוד להוראות החוק המחייב לשלוח חיובים ביחד עם עדכון שומה וזכויות הערעור. ואכן, בתחילת ינואר נאלצה המועצה להוציא (שוב) הודעה בה היא מתנצלת על שליחת החיובים, ובימים אלה עמלה על הוצאת חיובים בהתאם לדרישת החוק.

"ביקשנו שלא יוציאו הודעות על עדכון שומה או על חיובים לפני שהמועצה מגבשת סופית את מדיניותה ומפרסמת אותה", אמרה לעיתון השרון שלי קפלן והוסיפה: "כמו כן ביקשנו שלא לשנות את מדיניות הגבייה הקיימת. לטעמנו, זו לא הדרך להעלות את גביית הארנונה ביישוב. קיבלנו פניות רבות מתושבים שלא מבינים מדוע, לפתע, הם נאלצים לשלם מאות ואף אלפי שקלים בשנה תוספת לארנונה – זאת, מבלי שהבית שלהם גדל".

כספר הוסיף, כי "המועצה התרשלה בכל הליך סקר הנכסים. זוהי גזרה שהתושבים לא יוכלו לעמוד בה".. לדברי השניים, בשל הצביון הכפרי של הישוב, תגרום המדיניות החדשה למשפחות רבות, לתוספת ארנונה של מאות ואף אלפי ש"ח בשנה. בעקבות זאת הודיעו השניים, יחד עם איילה רבין, כי בכוונתם לעתור לבית המשפט – בניסיון למנוע את שינוי המדיניות.

ממועצת תל מונד נמסר בתגובה, כי "המועצה החלה בביצוע סקר הנכסים לפני כניסת הועדה הממונה. הודעות השומה שנשלחו בשנת 2016 בוטלו מתוך כוונה להיטיב עם התושבים, לפעול באופן שוויוני ולעדכן את השומות החל מ-1.1.17. השובר שיצא לחלק מהתושבים הוצא בטרם נשלחו השומות כנדרש בחוק, ולכן בימים הקרובים יצורפו שוברי תשלום לשומות. המועצה עובדת בשקיפות אל מול התושבים, ובהתאם לזאת, הוצאה הבהרת מדיניות מפורטת המפורסמת באתר המועצה ואשר תואמת את צו הארנונה".

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן