תינוקת שנחנקה מפלסטיק ניצלה הודות לטיפול מהיר

1
487
ד,ר אורי רובינשטיין, האחות אתי זיו ורוני התינוקת. צילום באדיבות דוברות קופת חולים כללית

בשבוע שעבר נכנסה צעירה מבוהלת למרפאה של קופת חולים הכללית בשכונת קריית השרון – נתניה, יחד עם בתה בת התשעה חודשים. התינוקת סבלה מקשיי נשימה והאם הצעירה, שרון, סיפרה, כי האכילה את בתה, רוני, כשלפתע החלה לבכות בצורה יוצאת דופן.

שרון הבהילה את רוני במהירות למרפאה הסמוכה למקום הימצאן והתקבלה מיד על ידי אחות המרפאה, אתי זיו, אשר הזעיקה את ד"ר אורי רובינשטיין, מומחה ברפואת ילדים. תוך כדי טיפול ובדיקה מקיפה של הילדה נמצאה חתיכה קטנה של עטיפת פלסטיק שקופה סמוך לדרכי הנשימה של רוני. הפלסטיק הוצא וחייה של רוני ניצלו.

ד"ר רובינשטיין, מומחה ברפואת ילדים במרפאת קופת חולים הכללית בשכונת קרית השרון – נתניה, סיפר: "ברגע שהתינוקת הגיעה למרפאה, האחות אתי זיו התרשמה שמשהו לא כשורה והזעיקה אותי מיד. היה ברור שמשהו לא בסדר ומציק לילדה באופן יוצא דופן. בבדיקה התרשמנו מאי שקט חריג, אך בדיקה מקיפה לא העלתה דבר, מאחר והילדה סעדה במסעדה עם משפחתה המחשבה הראשונית הייתה שמדובר באלרגיה או חפץ זר בדרכי הנשימה או העיכול. האבחנה לא הייתה ברורה והאם נתבקשה להמתין זמן מה במרפאה לבדיקה חוזרת. בבדיקה החוזרת ביצעתי פעולה להגביר את הלחץ על דרכי הנשימה ואז תוך כדי הקאה נשמט נייר צלופן שקוף ודק שהיה צמוד לכל שטח החך, משכתי אותו מיד החוצה ונשמנו לרווחה".

ד"ר רובינשטיין הוסיף, כי "לו הנייר היה מחליק פנימה התוצאה הייתה יכולה להיות אחרת. ברגע שהוצאנו את הגורם הזר רוני חזרה לעצמה כבמטה קסם. היה ברור שחתיכת העטיפה הייתה יכולה לסכן את חייה. עלי לציין את אמא של התינוקת ,שבתושייה ורגש אימהי הגיעה מיד למרפאה ובקור רוח החזיקה את הילדה ועזרה לאתי ולי בטיפול."

שרון קריספיס, אמא של רוני, סיפרה: "זה היה מאוד מבהיל וקשה להירגע אחרי אירוע כזה מלחיץ. אני רוצה לציין את הטיפול המהיר שקיבלתי במרפאת כללית ולהודות לכל הצוות. האחות אתי וד"ר רובינשטיין פעלו בצורה יוצאת דופן ואני לא רוצה לחשוב מה שהיה קורה אם לא היינו מקבלים את הטיפול המהיר והמקצועי הזה. חשוב לי שעוד הורים ידעו על המקרה הזה , כי זה באמת יכול לקרות לכל אחד. שימו לב אם יש משהו קטן שמתחבא בעגלה אולי או על מזרן הפעילות ובעיקר פעלו בזריזות במידה ומשהו נראה לכם מוזר או חריג."

ד"ר רובינשטיין הוסיף: "המקרה הזה מחדד את הצורך בערנות ההורים. חשוב מאוד לפעול מהר במידה ויש סימנים מדאיגים בהתנהגות הילד. בכי יוצא דופן, קושי בנשימה או בליעה, פריחה, גרד, הקאות שאינן אופייניות או קשורות לווירוס, נפיחות יוצאת דופן – כל אילה הם סימנים לצורך בטיפול מהיר. בנוסף לכך ובעיקר כשמדובר בילדים קטנים, צריך להיות מאוד הזהרים עם חפצים או עצמים מסוכנים לבליעה. חתיכות קטנות ושקופות של עטיפה יכולות להסתתר במושב האוטו או העגלה, חרוזים, כדורים קטנים או גולות, בלונים ועוד. כולם מסוכנים לילדים קטנים הנוטים להכניס בקלות דברים לפה. לכן יש לשים לב ולבחון תמיד בקפידה את האזור בו הילד נמצא או יושב".

אתי זיו, מנהלת הסיעוד במרפאת קרית השרון של כללית: "שמחנו מאוד לראות היום את רוני כשהיא מתוקה ובריאה וזה ריגש את כל צוות המרפאה. אנו גאים בטיפול המהיר שהיא קיבלה ועל התוצאה הטובה. בסדנאות שלנו להורים צעירים ובמסגרת הטיפול בטיפת חלב אנו מקפידים להסביר להורים על גורמי הסיכון, בעיקר בילדים קטנים שמכניסים כל דבר לפה. צוות המרפאה, האחיות והרופאים עושים מאמצים רבים על מנת להעלות את הנושא הזה למודעות ההורים ולמנוע מקרים דומים בעתיד."

כתבות נוספות העשויות לעניין אתכם במגוון נושאים: 

על חצרות מוזנחות בגני ילדים/ נתניה מתרגזת

הרטבות לילה בקרב ילדים כל מה שרציתם לדעת

חמישה פריטי חובה בכל ארון בגדים

רון שחר חשוף מתמיד – ריאיון

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן